Button o prvních třech závodech i dalším vývoji sezony

Pavel Šašek, 20. dubna 2011, 21:34 Google+

Od McLarenu se po zimních testech neočekávaly nijak oslnivé výkony, přesto britský tým překvapil a Lewis Hamilton dokonce závod v Číně vyhrál. Jak vidí pokrok, který tým učinil, Jenson Button, mistr světa z roku 2009?

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 21.04. 07:46) Napište svůj názor
Button, Jenson

Button, Jenson | foto: McLaren

Sdílejte článek

Po dvou celkem dobrých startech v Austrálii a Malajsii byl start v Číně opravdu působivý, souvisí to s pokrokem týmu Vodafone McLaren Mercedes?
Jenson Button: Ano, v neděli jsem měl dobrý start. Již od začátku sezony jsme na tom pracovali. Povedlo se mi celkem slušně Sebastianovi odjet, protože on neodstartoval tak dobře. Stále je ale co zlepšovat. 

Například kvalifikace. Víme, že v nich Red Bull vyniká. Pokud chceme mít dobré starty, musíme mít také ta správná postavení na startovním roštu. Právě o to tedy budeme v nejbližší době usilovat. 

Do Velké ceny Turecka zbývají tři týdny, do té doby se však v zákulisí stane hodně věcí, je to tak?
JB: Ano, příští úterý se vrátíme do McLaren Technology Centre, kde provedeme technickou revizi. To se děje vždy jednou za pár měsíců, zjišťujeme, co děláme dobře, co naopak špatně a co tedy musíme zlepšit. Takové schůzky mají velký význam, doufám, že to dopadne dobře, protože víme, že máme auto, které může vyhrávat. To nás ohromně motivuje. Úterní dopoledne a velkou část středy strávím na našem simulátoru, kde se budu připravovat na Velkou cenu Turecka.

Jaké jsou tvé dojmy při zpětném pohledu na první tři závody?
JB: Byla to opravdu neuvěřitelná cesta. Zimní testy se nám moc nevydařily, auto nebylo rychlé. Před začátkem sezony jsme učinili riskantní krok, když jsme před prvním závodem z vozu odstranili několik nových součástek a dali tam starší, ale vyplatilo se to a už v Austrálii jsme věděli, že máme rychlé auto. 

V Austrálii jsme jeli dobře, v Malajsii ještě lépe. No a v Číně jsme vyhráli. Já se sice nedokázal dostat do správného tempa a trochu mě mrzí, že jsem nevyužil příležitost dojet na lepší pozici, ale to teď právě řešíme a v Turecku to snad bude lepší. Jako tým jsme ale s obratem velice spokojeni. Pokaždé jsme dojeli do cíle, což je skvělé. Nezapomínejte, že se o novém voze ještě hodně učíme. Plně mu porozumíme asi až v Evropě.

Spokojen jsem byl i se svým kvalifikačním výkonem, před sezonou jsem si řekl, že právě to chci zlepšit a po prvních třech závodech jsem spokojen. Když nepočítáme jízdu Marka Webbera v Číně, tak se jednoznačně ukázalo, že být na předních pozicích na startu je klíčové. Míříme tedy správným směrem.

Jak se podle Tebe bude sezona vyvíjet po přesunu do Evropy?
JB: Všechny týmy se nyní učí novému stylu závodění, který přinesl rok 2011. Velkou roli samozřejmě hrají nové pneumatiky. Bez nich to nejde. Všichni se budou soustředit na hledání co nejlepších strategií. Není to lehké, pokaždé se chovají jinak. V Malajsii jsem na tvrdých pneumatikách odjel skvělý poslední stint, ale v Číně jsem měl problémy se zadními pneumatikami tvrdší směsi. Musíme pochopit proč a právě to bude jedním z bodů na našem technickém setkání v technologickém centru. Doufejme, že do Turecka přijedeme s novými fungujícími úpravami. 

Vytisknout

Diskuze: Button o prvních třech závodech i dalším vývoji sezony

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 21.04.2011 07:46 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Hamilton hodnotí výkony McLarenu: Neuvěřitelné, co jsme během čtyř týdnů…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

  2. "Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

  3. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud