DISKUZE K ČLÁNKU Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Za zatáčkou Massenet rudý vůz se startovním číslem 55 vůbec nezatočil a zastavil se před bariérou. Tifosi v té chvíli nejspíš oněměli, ale za chvíli se po okruhu rozevlály červené vlajky a všechno bylo jinak. Proč?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 29.05.2024 19:05 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Roboi (Hlasovali 4 lidé) 27.05.2024 19:52
Moc nechápu co se ohledně Sainze chlapcům od… »
» tom11 (Hlasovali 3 lidé) 27.05.2024 20:16
... a to, že pilot musí nechat místo pro soupeře,… »
» Kaša (Hlasovali 2 lidé) 27.05.2024 12:48
Supr článek. Díky. Zajímavá poznámka k Sennovi -… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kaša

    Kaša

    109.81.117.XXX
    Tome11, ale velký rozdíl je že Piastri a Sainz měli souboj v zatáčce, ale Perez zavřel Magnuma na rovince (ikdyž klikaté)!

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      77.48.94.XXX
      tak já to použil hlavně jako porovnání toho, jak daleko byl jeden za druhým. samozřejmě, že tam je rozdíl v místě, kde obě situace nastaly, ale mě šlo o to, v jaké pozici byl Piastri vůči Sainzovi a Magnusen vůči Perezovi.

      kdybychom ty pozice prohodili ( myslím, kdyby byl Piastri svým předním kolem na Sainzově zadním a kdyby byl Magnum svým předním kolem na úrovni předního kola Pereze ), tak by obě situace patrně dopadly zcela opačně. crasch těch prvních a společný průjezd těch druhých. ale to je jen KDYBY... 03

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    2TOM11 : nemyslím si....že by někoho tlačili.Opravdu ne...

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    194.212.104.XXX
    Sainz měl kliku jak od flašinetu. a děkovat může jen a pouze Perézovi s Magnusenem a špatnému strartu Zhoua. Ten kdyby si podržel svoji pozici před HAASy, tak by projel sektorem včas a pořadí mohlo být uznáno podle tohoto průjezdu. ale to je jen kdyby.

    a když už jsme u těch konspirací - tak myslíte, že kdyby Zhou projel sektorem včas, našlo by vedení závodu způsob, jak Sainze dostat dopředu i tak? 04

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Ať se to někomu líbí nebo ne, nic by s tím neudělali . navíc nevidím důvod, proč by zrovna v Monacu měli nadržovat Ferrari. Ještě tak Leclercovi, to by snad i trochu dávalo smysl... A hned zamáznu další konspiračku, že Sauber jezdí s motory Ferrari a tudíž Zhou... Znovu jsem se díval, čím musel projet a to nešlo jinak než téměř krokem. Spíš se divím, že tam nezůstal stát...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Roboi

    Roboi

    89.176.201.XXX
    Moc nechápu co se ohledně Sainze chlapcům od Mclarenu nelíbí. Měli by se pořádně podívat na opakovaný záznam startu, kde jde jasně vidět, že při nájezdu do první zatáčky byl Sainz více vpředu a navíc na vnitřku. Kdyby to tam více poslal na brzdách, Piastri by skončil ve svodidlech - svojí vinou. Tady Sainz neměl vůbec koule a navíc to odnesl jen jeho monopost...

    + 4 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      194.212.104.XXX
      ... a to, že pilot musí nechat místo pro soupeře, který je významnou částí vedle jeho monopostu už jsi slyšel? za mě to byl race incident hlavně vzhledem k tomu, že to bylo v prvním kole. ale pokud za tu nehodu někdo mohl, tak rozhodně mladý Sainz, který jel, jakoby vedle sebe nikoho neměl.

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.97.XXX
        Jenže jsme zase u toho, jak lze přesně definovat významná část. Je to třetina? Polovina? Dvě třetiny? Pérez vzal zadním kolem Magnussena na jeho přední a byl z toho karambol jak hrom. Co si potom kdo vezme na tom, že to nejspíš ona "významná" část nebyla, když z toho vzešel takový mumraj. Jsou to zkrátka takové drobné nedostatky, z nichž toho může hodně vzejít. Jenže znovu a poněkolikáté opakuji - pokud budeme chtít bezpečné a sterilní závodění, pak je vlastně jediná cesta: docela ho zrušit.

        + 2 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Forek

          Forek

          109.105.39.XXX
          Ano, je to sporné. Jenže zmínění Sainz a Piastri projeli první zatáčku tzv. ruku v ruce a při střetu byl očividně Piastri ten vepředu a vlevo měl zeď.
          Už samotný Hamilton volal svého času po ponechání si prostoru navzájem při průjezdu právě v této zatáčce, kdy měli problémy s Oconem a vevnitř byl myslím Ocon.
          Byť sám pak několikrát toto porušil při jeho kolizích ve Spa a dalších...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          194.212.104.XXX
          Tak zrovna zde máme dost názorně oba případy.
          Sainz s Piastrim je přesně případ, kdy je jeden významnou částí auta vedle druhého.
          Naopak u dvojice Perez Magnusen to významná část vozu rozhodně nebyla.
          Nicméně hranice není přesně určena a to je, dle mého, chyba. Je pak prostor pro spekulace a velmi subjektivní posouzení. A to je pak vždy zdrojem možných "nedorozumění" 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Forek

            Forek

            109.105.39.XXX
            Přesně.
            Má reakce byla víceméně k prvotnímu komentu kolegy Roboie, že se mají chlapci od Mclarenu podívat na záznam.
            A z opakovaných onboardů Péreze a Magnussena je vidět, že se Pérez asi třikrát dívá, dle pohybů hlavy do zrcátka a při prohlášení tvrdil, že ho neviděl. Nevím jestli je tam takový mrtvý úhel, to by ty zrcátka byly úplně k ničemu a ta auta přece nejsou tak malá... 03

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • Roboi

        Roboi

        89.176.201.XXX
        Ano tome, o tom nechat prostor druhému monopostu jsem slyšel. Ale jeden městský závod a asi jsi zapomněl, jak to doopravdy chodí nebo aspoň na špici, když má nechat prostor pro druhý vůz takový Verstapen. To by v 99% skončilo nárazem do zdi, v tomto případě Piastriho, holt všude už jsou obrovské únikové zóny, tak proč si to jako Max nedovolit že?

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • Roboi

        Roboi

        89.176.201.XXX
        A že Sainz tu zatáčku projel, jakoby vedle sebe nikoho neměl? To asi ani nemá smysl vysvětlovat pojmy jako trajektorie průjezdů zatáčkou spolu s momentem setrvačnosti či točivým momentem co.. Pročpak byl asi tak Piastri po výjezdu vpředu narozdíl od vjezdu do zatáčky? 18

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • jiras

      jiras

      37.188.137.XXX
      Takové ty klasické F1 kecy, každej si pobrečí. Moc dobře ví, že to bylo podle pravidel, jinak by podali protest.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kaša

    Kaša

    82.142.123.XXX
    Supr článek. Díky. Zajímavá poznámka k Sennovi - ukazuje to jak nebyl jen talentovaný ale i pracovitý a svědomitý! 01

    No a Sainz měl obrovskou kliku tento víkend - nejen že měl být penalizován v kvalifikaci za zdržení Albona stejně jako Oscar v Imole (Magnuma), ale i měl štěstí s tím jeho vrácení do závodu a to dokonce na 3. místo - obrovská klika a asi i protekce pro Ferrari! 02
    Kdyby byly McLareny 2. a 3. tak mohli rozehrát strategické "čachry" na Leclerca a bylo by to hodně zajímavé. Každopádně Charlesovi to moc přeju a je skvělé že to vypadá na vyrovnaný souboj mezi Maxem, McL a Ferrari ve zbytku sezony ..... s Perezem už nepočítám, je prostě velice slabý!

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Vím, Kašo, jak jsi to asi myslel, ale opravdu by s tímhle bez náležitého podkladu v pravidlech neprošli. Jak jsem psal jinde Majkovi - jediná otázka je, kde se ve chvíli vyvěšení červené vlajky nacházel Zhou. Jestli v té době ještě neprojel konec sektoru 1, pak je úplně jedno, jestli Sainz jr. byl nebo nebyl za ním. Ono zdržování v zatáčce 16, v Monacu se asi budou podobné věci posuzovat trochu jinak - je fakt, že v téhle sekci kolem bazénu můžeš čučet do zrcátek až Ti bulvy vypadnou, a stejně rychle jedoucí auto zaregistruješ na poslední chvíli. Možná i to se bralo v úvahu.
      A Senna, jak jsem ho nikdy neměl kvůli jeho některým levárnám rád, byl opravdu pilot, jenž neponechával nic náhodě. Jednou údajně řekl, že kdyby měl buňky, tak si i to auto postaví sám, aby měl jistotu a nemohl se spoléhat na někoho jiného...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kaša

        Kaša

        82.142.123.XXX
        Vpoho, já neříkám že to vrácení Sainze rozhodli špatně, prostě to udělali dle pravidel a taky měl Sainz štěstí že byla ta kolize vzadu a taky že se za ni Zhou zasekl. Taky zdůrazňuju že si myslím že měl být Sainz penalizován za zdržení Albona, protože za stejnou věc Piastri dostal trest v Imole .... prostě šťístko Carlos. Ale ono mě to tak moc netrápí, hlavně že se výkony vyrovnávají a budeme mít (snad) skvělý zbytek sezony a kluci z McL a Ferrari to Maxovi ještě znepříjemní!
        No a nakonec Sainz ještě měl štěstí v tom že on poškozaní neměl ale Piastri ano, a to bych řekl že to byl Sainz kdo způsobil nehodu.

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          Upřímně, beru Stellovy výroky jako jistou formulovou latinu. To by musel mít Charles auto na dvě věci, protože i s údajně pomalejším autem o 0,25 desetiny mu Oscar šlapal na paty až do chvíle, kdy se evidentně pokusil Carlose nějak donutit k chybě, aby se Lando dostal dopředu. Myslím, že jsem se koukal dost pečlivě, ale zásadní ďouru nebo něco podobného v podlaze jsem u něj neviděl. Také předesílám, že nehodlám ono poškození zpochybňovat, jen si říkám, že to asi takový zásadní malér nebyl... Jenže, kdo ví?

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Až na tu protekci souhlasím. 01

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama