"Nový Mercedes má mnohem více přítlaku než loni, hodně se zvýšil i výkon motoru," prozrazuje Allison

PH, 24. února 2020, 07:10 Google+

Technický ředitel Mercedesu James Allison promluvil o novém Mercedesu W11 EQ Performance, který proti svému předchůdci představuje významný posun vpřed. Se svými inženýry nechtěli jít cestou drobných vylepšení, odhodlali se k agresivnímu vývoji. A na trati to je zatím vidět.

Počet komentářů:  120 komentářů (Poslední 26.02. 08:09) Napište svůj názor
Mercedes W11 EQ Performance

Mercedes W11 EQ Performance | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Podle Allisona je na tom v oblasti přítlaku nový vůz mnohem lépe než loni, na videu Mercedesu popisuje, jak tým hledal různé oblasti, které by pomohly s jeho navýšením. A nespalo ani motorové oddělení v Brixworthu, jemuž se díky "obrovskému úsilí" také přidalo významněji navýšit počet koní pohonné jednotky. A nejen to.

Mercedes neusnul na vavřínech, pustil se do agresivního vývoje
"Čelili jsme pokušení jen vyleštit loňské auto poté, co tak dobře zakončilo sezónu a co se tak rychle během roku vyvíjelo, takže pořád mělo spoustu příležitostí pro jeho zrychlení. Tento konzervativní přístup byl velmi, velmi lákavý."

"Nakonec jsme se rozhodli, že by to nestačilo. Věděli jsme, že pokud s tímto autem neuděláme něco působivého, tak nás soupeři sežerou a nechají za sebou. Proto jsme se rozhodli, že uděláme auto, které bude agresivní," uvádí Allison s ohledem na letošní rok, kdy se kvůli obrovským změnám plánovaným pro příští rok musí už zároveň věnovat i monopostu pro sezónu 2021. Se svým týmem čítajícím přes 1500 lidí se proto zaměřili na každičkou součástku, na každý čtvereční centimetr, aby přišli s podstatně lepším vozem.

Stovky změn v přední, prostřední i zadní části monopostu
"V přední části jsme hodně změnili struktury v rozích. Hodně jsme si to strukturálně ztížili, je to těžší se vyrovnávat se silami, přesto jsme však změnili uspořádání detailů uvnitř kol a způsob, jakým se na ně napojuje zavěšení, abychom měli v přední části větší aerodynamické možnosti. Jde o náročný projekt, díky němu jsme však dosáhli aerodynamických zisků," popisuje technický ředitel Mercedesu.

Hodně úsilí věnoval také zadnímu zavěšení, jehož konstrukce je "extrémně odvážná. Posunuli jsme jej více dozadu, konkrétně spodní zadní rameno závěsu, nasadili jsme tam novou geometrii, která nám poskytuje více možností v oblasti aerodynamiky, umožňuje nám navýšit přítlak vozu," přiznává Allison. Spodní část nad podlahou je nyní volná, vzduch tam může proudit bez překážek a lépe odstínit turbulence zadních kol.

K velkým změnám došlo také v prostřední části monopostu: boční povinné nárazové struktury jsou níže, bočnice mohou být díky změnám na motoru užší.

"Přesunuli jsme boční nárazové struktury ze své horní pozice, kde jsme je měli v posledních třech sezónách, do nižší polohy," čímž podle Allisona následují trend u soupeřů. "Rozhodli jsme se do této strukturální investice, abychom s vozem dosáhli aerodynamických zisků, které s tím souvisejí."

Inovace na zádi Mercedesu - srovnání zavěšení vozu W11 s předchůdcem W10 a letošním Ferrari SF1000

Inovace na zádi Mercedesu - srovnání zavěšení vozu W11 s předchůdcem W10 a letošním Ferrari SF1000 | zdroj: N. Carpentiers

Změny na motoru - podstatný nárůst výkonu, vyšší teploty
Co se změnilo u pohonné jednotky? V Brixworthu "prožili opravdu dobrou zimu, když u ní našli spoustu a spoustu čerstvých koní. Po mnoha letech za těchto pravidel s fixním průtokem paliva se jim tento rok podařilo přijít se skutečně působivým vylepšením v oblasti výkonu," odpovídá technický ředitel Mercedesu.

To ale není vše - nyní je pohonná jednotka také kompaktnější, což se rovněž pozitivně projevuje v aerodynamice. Inženýři z Brixworthu "vynaložili hodně práce na to, aby tato pohonná jednotka mohla fungovat při vyšších teplotách než loni."

Pohled pod kapotu nového Mercedesu W11

Pohled pod kapotu nového Mercedesu W11 | zdroj: Formula1.com

Důsledek? "Když můžete jezdit s horčejším vozem, můžete udělat menší chladiče, abyste ho uchladili. To je jeden z důvodů, proč je letošní auto ještě štíhlejší než to v předchozích sezónách. Loňské v této oblasti mělo vyboulenější kapotáž než tohle, které je díky investicím motorového oddělení ještě užší na úkor jejich pohonné jednotky," ukazuje Allison na videu, aniž by zmiňoval další velké inovace, např. dvouosé řízení (DAS).

Soupeři Mercedesu se tedy mají na co těšit: v předsezónních testech minulý týden zajel Valtteri Bottas v Barceloně na nejměkčí C5 směsi pneumatik kolo za 1:15,732 - o 1,3 sekundy lépe než nejbližší konkurence. Hamiltonův čas hned z prvního dne na tvrdých C2 pneumatikách byl ještě působivější - 1:16,516 min.

Nejlepších časů, použité směsi pneumatik a počet kol během prvního testování v Barceloně

Nejlepších časů, použité směsi pneumatik a počet kol během prvního testování v Barceloně | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: "Nový Mercedes má mnohem více přítlaku než loni, hodně se zvýšil i výkon motoru," prozrazuje Allison

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 120, poslední 26.02.2020 08:09 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 120 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nejlepší jezdci po kvalifikaci v Soči

Leclerc a Hamilton. To je Massův vysněný jezdecký tandem u Ferrari

Christian Horner, Bernie Ecclestone a Helmut Marko v Brazílii

Ecclestone má jasno: Letos žádné závody. Co na to šéf Ferrari?

Sebastian Vettel v tréninku v Abú Zabí

"FIA neměla o tajné dohodě s Ferrari nic říkat," říká Ecclestone. Red Bull se právních kroků nevzdá

Nico Rosberg a Lewis Hamilton po kvalifikaci v Austinu

"Všichni by měli napodobit Rosbergův přístup." Hill přemýšlí o slabinách Hamiltona

Kimi Räikkönen během své poslední sezóny za Ferrari

"Ferrari mělo vzít Leclerca dřív, s Räikkönenem se nikdy nikam nedostanete," tvrdí Briatore

Piloti běmeh předsezónních testů v Barceloně

"Koronavirus Verstappena děsí. Měl by ho dostat teď," přeje si Marko. Hamilton test odmítl

Kdy se dočkáme prvního letošního závodu?

Upravený kalendář bude čítat 15 - 18 závodů, ujišťuje šéf F1. Jak chce letos experimentovat?

Trénink v Ázerbájdžánu

Sezona nezačne ani v Baku. Závod v ulicích města je odložen

McLaren během předsezónních testů v Barceloně

"Trénuji víc než kdy dřív," říká Sainz. McLaren plán přejít na motory Mercedes od roku 2021 nemění

Carlos Sainz a Fernando Alonso v rámci sezónních testů v Bahrajnu

Lehto vyčítá Alonsovi jeho problémovost. "Žádný z top týmů už to nebude chtít riskovat"

  • Pátek

    • 1. Trénink (6:00 - 7:30)
    • 2. Trénink (10:00 - 11:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (7:00 - 8:00)
    • Kvalifikace (10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

Zase? "Soupeři jsou rychlejší než my," přiznává šéf Ferrari

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Všichni by měli napodobit Rosbergův přístup." Hill přemýšlí o slabinách Hamiltona

  2. "Koronavirus Verstappena děsí. Měl by ho dostat teď," přeje si Marko. Hamilton test odmítl

  3. Upravený kalendář bude čítat 15 - 18 závodů, ujišťuje šéf F1. Jak chce letos experimentovat?

  4. "FIA neměla o tajné dohodě s Ferrari nic říkat," říká Ecclestone. Red Bull se právních kroků nevzdá

  5. "Trénuji víc než kdy dřív," říká Sainz. McLaren plán přejít na motory Mercedes od roku 2021 nemění

  6. Ecclestone má jasno: Letos žádné závody. Co na to šéf Ferrari?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud