Tisíc koní u Renaultu - ano či ne? Taffin vysvětluje, vyjadřuje se i konkurence

Petr Hlawiczka, 31. července 2019, 06:45 Google+

Renault v Německu uvedl, že se mu už se svou pohonnou jednotkou podařilo na dráze překonat magickou hranici 1000 koní (736 kW). Co na to říkají soupeři?

Počet komentářů:  96 komentářů (Poslední 28.08. 09:30) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Renaultu

Pohonná jednotka Renaultu | foto: Craig Scarborough

Sdílejte článek

Francouzský výrobce by tak byl první, kdo by v moderní hybridní éře překonal tento milník. Pohonné jednotky kromě V6 motoru s vnitřním spalování (ICE) o objemu 1,6 litru obsahují také elektromotor, který k výkonu přispívá 120 kW (163 koní).

Podle Mercedesu ne, podle Renaultu ano
V roce 2014 po jejich zavedení Mercedes točil 850 koní, od té doby jde výkon a tepelná efektivita stále nahoru - nyní již přesahuje 50 %. Zástupce vedoucího týmu nedávno uvedl, že jsou v reálném výkonu na trati velmi blízko 1000 koní, ale že ji zatím nikdo nepřekonal - "ani Ferrari."

Jenže Renault nyní tvrdí něco jiného. Podlé šéfa motorového oddělení Rémiho Taffina byla hranice prolomena: "Pouze při určitých výkonnostních špičkách v kvalifikaci. Tento výkon nedokážeme dosahovat pořád. Záleží na mnoha faktorech, například na okruhu a na okolních teplotách."

A podle jejich GPS údajů na tom není Mercedes o nic hůře s tím, že špičkou je Ferrari: "V kvalifikaci nad Mercedesem a nad námi mají náskok."

img-responsive

Pohonná jednotka Mercedesu | foto: Daimler AG

Jenže s tím jejich německý konkurent nesouhlasí: "Nehovořili bychom o 1000 koních. Možná to Renault počítá jinak než my. Pro nás je stejně nejdůležitější čas na kolo." Taffin nad tím v rozhovoru pro Auto Motor und Sport kroutí hlavou: "Možná počítají s anglickými koňmi."  736 kW totiž odpovídá jejich 987 koním na brzdě.

Rozhodují detail: Tři gramy paliva navíc či vylepšený DRS systém
Renault letos opravdu dostihl Mercedes, během zimy a s posledním vylepšením v Paul Ricard přidali přes 60 koní. Největší brzdou je omezení průtoku paliva na 100 kg/h, který může být krátkodobě překročen o 3 gramy, což může poskytnout ten drobný prostor pro rozhodující vstřik.

Výkon pomáhá zlepšit také propracovaný DRS systém - při jeho aktivaci se zlepší proudění vzduchu do motoru. "Můžete tak získat pět až šest koní," potvrzuje Taffin.

img-responsive

Instalace pohonné jednotky Hondy v Toro Rosso STR14 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

A jak to je s jejich výkonem v neděli? "V závodě máme přes 950 koní, občas 960 nebo 970 koní," pokud piloti francouzského týmu potřebují předjíždět.

I když dle GPS údajů drží krok s konkurencí, tak nicméně souhlasí s tím, že se výkony napříč polem špatně porovnávají: "Jsou zde určité neznámé - například aerodynamický odpor aut. Přesný výkon konkurence bychom získali pouze tehdy, kdybychom jejich motory nechali běžet na našich testovacích stolicích."

A co na údajné prolomení hranice 1000 koní říká Honda s Red Bullem? "My jsme spolehliví. Renault možná dosahuje 1000 koní, ale my jim v závodě dáváme kolo," odpověděl sarkasticky jeden z inženýrů Red Bullu. Přesný údaj o výkonu japonského výrobce však odmítá sdělit.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Tisíc koní u Renaultu - ano či ne? Taffin vysvětluje, vyjadřuje se i konkurence

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 96, poslední 28.08.2019 09:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 96 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Hülkenberg v tréninku v Singapuru

FOTO: Páteční tréninky v Singapuru - Red Bull nebo Mercedes?

Valtteri Bottas nezačal v Singapuru nejšťastněji (ilustrační foto)

Rozdílná nálada u Mercedesu: Hamilton spokojen, Bottas nerozumí svému autu

Lewis Hamilton v závodě v Itálii na Monze

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Hamilton. Verstappen druhý. Albon s poškozeným křídlem.

Max Verstappen s Red Bullem RB15

Na úvod nejrychlejší Verstappen, Vettel těsně za ním. Leclerca zklamala převodovka, Bottas boural

Nico Hülkenberg zvažuje, co bude dělat dál

Alfa Romeo, Red Bull či Williams? Hülkenberg uznává, že budoucnost v F1 už ve svých rukou nemá

Sebastian Vettel v závodě v Singapuru

Očekávání Ferrari před Singapurem. Věří si Scuderia na příčky nejvyšší?

Robert Kubica v kvalifikaci v Maďarsku

Williams oznámil Kubicův osud na konci sezony, nahradí jej bohatý mladík

Oba piloti Haasu zůstávají

Haas si ponechá Magnussena s Grosjeanem, kam půjde Hülkenberg?

Kdy se McLaren přestne věnovat letošnímu vozu? V šampionátu jde stále o miliony dolarů

Vývoj vozu pro příští rok nebo čtvrté místo letos? McLaren řeší dilema

Sebastian Vettel a Max Verstappen při startu závodu v Singapuru

FIA v Singapuru přidává třetí DRS zónu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel projel cílem Velké ceny Německa jako druhý

"Jsem stejně netrpělivý jako vy," říká Vettel. První vítězství Ferrari má…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Binotto a jeho očekávání před zbytkem sezony. Zvítězí ještě Ferrari?

  2. Williams oznámil Kubicův osud na konci sezony, nahradí jej bohatý mladík

  3. Na úvod nejrychlejší Verstappen, Vettel těsně za ním. Leclerca zklamala převodovka, Bottas boural

  4. Haas si ponechá Magnussena s Grosjeanem, kam půjde Hülkenberg?

  5. Vrací k němu piloty, kteří nepřesvědčili. Tost o návratu neúspěšných z Red Bullu

  6. Ricciardo oceňuje práci motorového oddělení Renaultu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud