Tisíc koní u Renaultu - ano či ne? Taffin vysvětluje, vyjadřuje se i konkurence

Petr Hlawiczka, 31. července 2019, 06:45 Google+

Renault v Německu uvedl, že se mu už se svou pohonnou jednotkou podařilo na dráze překonat magickou hranici 1000 koní (736 kW). Co na to říkají soupeři?

Počet komentářů:  96 komentářů (Poslední 28.08. 09:30) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Renaultu

Pohonná jednotka Renaultu | foto: Craig Scarborough

Sdílejte článek

Francouzský výrobce by tak byl první, kdo by v moderní hybridní éře překonal tento milník. Pohonné jednotky kromě V6 motoru s vnitřním spalování (ICE) o objemu 1,6 litru obsahují také elektromotor, který k výkonu přispívá 120 kW (163 koní).

Podle Mercedesu ne, podle Renaultu ano
V roce 2014 po jejich zavedení Mercedes točil 850 koní, od té doby jde výkon a tepelná efektivita stále nahoru - nyní již přesahuje 50 %. Zástupce vedoucího týmu nedávno uvedl, že jsou v reálném výkonu na trati velmi blízko 1000 koní, ale že ji zatím nikdo nepřekonal - "ani Ferrari."

Jenže Renault nyní tvrdí něco jiného. Podlé šéfa motorového oddělení Rémiho Taffina byla hranice prolomena: "Pouze při určitých výkonnostních špičkách v kvalifikaci. Tento výkon nedokážeme dosahovat pořád. Záleží na mnoha faktorech, například na okruhu a na okolních teplotách."

A podle jejich GPS údajů na tom není Mercedes o nic hůře s tím, že špičkou je Ferrari: "V kvalifikaci nad Mercedesem a nad námi mají náskok."

img-responsive

Pohonná jednotka Mercedesu | foto: Daimler AG

Jenže s tím jejich německý konkurent nesouhlasí: "Nehovořili bychom o 1000 koních. Možná to Renault počítá jinak než my. Pro nás je stejně nejdůležitější čas na kolo." Taffin nad tím v rozhovoru pro Auto Motor und Sport kroutí hlavou: "Možná počítají s anglickými koňmi."  736 kW totiž odpovídá jejich 987 koním na brzdě.

Rozhodují detail: Tři gramy paliva navíc či vylepšený DRS systém
Renault letos opravdu dostihl Mercedes, během zimy a s posledním vylepšením v Paul Ricard přidali přes 60 koní. Největší brzdou je omezení průtoku paliva na 100 kg/h, který může být krátkodobě překročen o 3 gramy, což může poskytnout ten drobný prostor pro rozhodující vstřik.

Výkon pomáhá zlepšit také propracovaný DRS systém - při jeho aktivaci se zlepší proudění vzduchu do motoru. "Můžete tak získat pět až šest koní," potvrzuje Taffin.

img-responsive

Instalace pohonné jednotky Hondy v Toro Rosso STR14 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

A jak to je s jejich výkonem v neděli? "V závodě máme přes 950 koní, občas 960 nebo 970 koní," pokud piloti francouzského týmu potřebují předjíždět.

I když dle GPS údajů drží krok s konkurencí, tak nicméně souhlasí s tím, že se výkony napříč polem špatně porovnávají: "Jsou zde určité neznámé - například aerodynamický odpor aut. Přesný výkon konkurence bychom získali pouze tehdy, kdybychom jejich motory nechali běžet na našich testovacích stolicích."

A co na údajné prolomení hranice 1000 koní říká Honda s Red Bullem? "My jsme spolehliví. Renault možná dosahuje 1000 koní, ale my jim v závodě dáváme kolo," odpověděl sarkasticky jeden z inženýrů Red Bullu. Přesný údaj o výkonu japonského výrobce však odmítá sdělit.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Tisíc koní u Renaultu - ano či ne? Taffin vysvětluje, vyjadřuje se i konkurence

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 96, poslední 28.08.2019 09:30 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 96 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

První testy? Albon chválí především spolehlivost

Valtteri Bottas a Sebastian Vettel v rámci třetího dne předsezonních testů v Barceloně

FOTO: Pátek v Barceloně - týmy testují nové díly, Mercedes drtí soupeře, Ferrari nestíhá

Valtteri Bottas při svém řádění v Barceloně

Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává

Sebastian Vettel s Ferrari SF1000 ve čtvrtek v Barceloně

"To už není volant, ale ovladač videoher," usmívá se Vettel nad DAS Mercedesu. Jak hodnotí nové Ferrari?

Volant Mercedesu

Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO

Lewis Hamilton v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

FOTO: Druhý den testů v Barceloně - úřaduje Kimi, Mercedes pod drobnohledem

Lewis Hamilton s novým Mercedesem W11

Druhý den testů v Barceloně: Räikkönen nejrychlejší, Mercedes předvedl geniální fintu

Lewis Hamilton ve středu v Barceloně diktoval tempo

„Auto je spolehlivé, výborně ovladatelné - a půjde ještě hodně zrychlit,“ pochvaluje si Mercedes

Charles Leclerc při předsezonních testech s vozem Ferrari SF1000 v Barceloně

„Časy z prvního dne testů odrážejí nový přístup Ferrari,“ uklidňuje Leclerc

Charles Leclerc při předsezonních testech s vozem Ferrari SF1000 v Barceloně

FOTO: Předsezónní testy odstartovaly - nová auta se ukázala v plné parádě

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel projel cílem Velké ceny Německa jako druhý

"Jsem stejně netrpělivý jako vy," říká Vettel. První vítězství Ferrari má…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První den testů v Barceloně - Hamilton pokračuje tam, kde loni skončil + VIDEO

  2. Druhý den testů v Barceloně: Räikkönen nejrychlejší, Mercedes předvedl geniální fintu

  3. "To už není volant, ale ovladač videoher," usmívá se Vettel nad DAS Mercedesu. Jak hodnotí nové Ferrari?

  4. Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO

  5. Williams ukázal svou formuli pro rok 2020: FW43 barevně překvapil. A už létá po Barceloně

  6. Místo Číny do Imoly? Italský okruh nabízí narychlo pomoc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud