Formule 1 není vlastně sport, tvrdí bývalý pilot Manoru Max Chilton

Albert Hadáček, 20. prosince 2017, 20:24 Google+

Max Chilton, jenž v královně motorsportu závodil v letech 2013 a 2014 v barvách Manoru, se pustil do kritiky současných výkonnostních rozdílů.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 24.12. 16:23) Napište svůj názor
Chilton, Max

Chilton, Max | foto: Manor Racing

Sdílejte článek

Šestadvacetiletý Brit Max Chilton byl po dvou sezónách ve Formuli 1 nucen změnit působiště a přesunul se do zámoří, kde jezdí v tamní sérii vozů s otevřenými kokpity - IndyCar.

"Problémem Formule 1 v současnosti je, že rozdíl mezi prvním a posledním vozem jsou čtyři vteřiny na kolo. To vlastně není sport. Ve sportu by měli mít všichni rovné nebo alespoň velmi podobné podmínky," řekl Brit.

"Motorsport samozřejmě nikdy takový nebude. Je to nemožné, ale IndyCar se tomu v příštím roce přiblíží jako nikdo dříve. Všichni budou mít stejný aerodynamický balík a rozdíl mezi motory je minimální, takže bychom měli mít slušné závody," pokračoval Brit.

Max Chilton do povědomí vstoupil i díky čtvrtému místu v letošní Indy 500, kde závodil mimo jiné i proti Fernandu Alonsovi. "Vždycky jsem Alonsa považoval za jednoho z nejlepších v F1. Vím, že je neuvěřitelně talentovaný a rychlý. Pár lidí říkalo, že Indy vypadá hodně snadně, takže jsem vlastně rád, že nevyhrál, jelikož bychom pak byli za hlupáky. On ale řekl pár hezkých věcí o tom, jaká to pro něj byla výzva a že jsme všichni extrémně stateční. Jednou by se rád vrátil. Myslím si, že nám prokázal velkou laskavost, když si s námi přišel zazávodit."

Vytisknout

Diskuze: Formule 1 není vlastně sport, tvrdí bývalý pilot Manoru Max Chilton

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 24.12.2017 16:23 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen v závodě v Miami

Piloti se vyjadřují k "extrémně" vysoké hmotnosti vozů F1

Daniel Ricciardo - kudy se dál ve své kariéře vydá?

Ricciardo už další šanci v F1 nedostane, myslí si Schumacher. Zpochybňuje výroky Szafnauera a Alpine

Pohonná jendotka Honda RA618H

Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO

Rodina Andretti má zvuk nejen v USA, ale i v historii F1

Rozšířit nebo ne? Znamenal by pro F1 příchod dalšího týmu zkázu nebo oživení?

Fernando Alonso v Baku

"Je profesionálem." Alpine se žádných potíží s Alonsem ve zbytku sezóny neobává

Lando Norris s McLarenem MCL36 v Imole

"Vůbec mi neseděl." Norris si musel letošní McLaren upravit, přál by si mít stejný problém jako Mercedes

Nicholas Latifi - syn utajeného miliardáře

Otazníky kolem Latifiho, může Kanaďan skončit?

Robert Kubica

Po návratu se mi nedostalo zaslouženého uznání, mrzí Kubicu. Sám v něj nevěřil

Robert Shwartzman, Callum Ilott a Mick Schumacher (vpravo) ve Fioranu

Ferrari prozradilo, jakého mladíka posadí do vozu během pátečních tréninků

Fernando Alonso v Ázerbájdžánu

Nadbíhá Marko Alonsovi? Španěl je prý překvapením roku

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Model Mercedesu při počítačových simulacích

Brawn je svým aerodynamickým výzkumem nadšen. Předčí týmy, F1 ale za světem…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Vůbec mi neseděl." Norris si musel letošní McLaren upravit, přál by si mít stejný problém jako Mercedes

  2. Rozšířit nebo ne? Znamenal by pro F1 příchod dalšího týmu zkázu nebo oživení?

  3. Nová pravidla pro motory od roku 2026 schválena: stejný výkon bez MGU-H, 100% udržitelná paliva + VIDEO

  4. Ferrari prozradilo, jakého mladíka posadí do vozu během pátečních tréninků

  5. Po návratu se mi nedostalo zaslouženého uznání, mrzí Kubicu. Sám v něj nevěřil

  6. Otazníky kolem Latifiho, může Kanaďan skončit?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud