DISKUZE K ČLÁNKU Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Šéf stáje Mercedes Toto Wolff prozradil, jak svému hvězdnému pilotovi ve Velké ceně Monaka špatnou komunikací pokazil pokus o předjetí Max Verstappena díky dřívější zastávce.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 31.05.2024 07:46 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasoval 1 člověk) 29.05.2024 09:56
no právě, že jsme na míle vzdáleni tomu, aby tím… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • tom11

    tom11

    194.212.104.XXX
    Je to již nějaký čas, kdy jsme zde probírali atraktivitu F1 a její sterilitu díky dokonalosti. Tento případ jen dokládá, že pokud by byla omezena komunikace mezi boxy a pilotem, mohlo by být závodění nepředvídatelnější. 03

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.60.XXX
      To sice ano, ale nezapadá to do současné F1... Vedlo by to jen k frustraci a nespravedlnosti... Máme moderní techniku, vysokou spolehlivost, vysokou bezpečnost a do závodů zasahuje příliš často... Aby to mohlo nějak spravedlivě fungovat, tak jezdci potřebují informace a správná komunikace je součást hry...

      V 60, 70 letech jezdci jezdili tak, aby dostali auto do cíle, protože rozhodně neměli jistotu, že tam dojede... Jezdili tak, aby ho nerozmlátili, nezranili se, protože nebezpečí číhalo na každém kroku... V případě, že byl nějaký problém na trati, tak se nějak rychle, improvizovaně zajistila průjezdnost a závod pokračoval dál...

      Při takovém nastavení to může fungovat tak, že to necháš na pilotovi... Ale od toho jsme na míle vzdáleni...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        77.48.94.XXX
        no právě, že jsme na míle vzdáleni tomu, aby tím skutečným, kdo ovládá auto, byl jeho řidič. ano, bohužel zapadá to zcela přesně do dnešní doby. je jen otázkou, zda to je správně a zda to tak chceme. i nová "civilní" auta "kecají" do řízení čím dál víc. drží tě v pruhu ( bez ohledu na zúžení ), sledují okolí, sledují všechny možné parametry tvojí jízdy... na silnici v zájmu bezpečnosti dejme tomu ( i když ani tam se mi to tak úplně vždy nelíbí ). ale na závodní dráze? tam mají jezdit ti nejlepší. a nejen co se šlapání na pedály a točení volantem týká. i technicky a strategicky nejlepší. jestli to půjde takhle dál, mohli bychom se dostat do fáze, kdy pilot bude jen pasažér, který během závodu uštrikuje šálu, přečte si Vergilia v originále...
        chceme to tak?
        já ne

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.60.XXX
          Tady nejde nutně o ovládání auta... Tady jde o to, že když jsme "vyřešili" zmíněné a mnohé další problémy, tak jsme současně umocnili význam strategie... Pilot nemůže sledovat online předpověď počasí, nemůže real time znát polohu všech jezdců na trati atd. atd.

          Není žádoucí, aby se jezdci poměřovali v oblastech, které nejsou schopni obsáhnout, uchopit atd.

          Taky je otázka, proč se pak zaměřovat jen na vysílačku... Co takhle zakázat simulátory..? Po Imole se říkalo, že RB pomohl Buemi, který souběžně testoval na simulátoru... Vem si pak ten kontrast... Nemůžeš zavolat pilotovi na trati a říct mu teď na to tlač / uber... Ale můžeš zavolat do továrny, poslat jim všechny možné parametry, aby nasimulovali aktuální podmínky na trati a tvůj rezervní pilot po "neomezenou" dobu hledal optimální nastavení...

          Kdopak vlastně to auto řídí ?

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • tom11

            tom11

            194.212.104.XXX
            Ano, bez simulátorů bych se klidně obešel. I bez všemožného nastavování všeho možného v průběhu závodu.
            Ona právě ta neznalost absolutně všeho v každém okamžiku závodu by závodění prospělo. Méně vypočítavosti, méně předvídatelnosti, více akce.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.60.XXX
              Tu neznalost bys musel vynutit na všech úrovních, jinak to nedává smysl... Pilot v současné době potřebuje vědět, kdy má tlačit, kdy má šetřit apod... Hospodaří s omezenými zdroji a k tomu potřebuje ty informace...

              Kdyby limitem byla spolehlivost, závody se nepřerušovaly, tak je to jiná písnička...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Hülkenberg v Kanadě

Bearman nastoupí s Haasem v Barceloně, nahradí v roce 2025 Hülkenberga? Zamíří Sainz k Williamsu?

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama