Mercedes do silničních vozů brzy nasadí další technologii z F1. Využije poznatky z MGU-H

Petr Hlawiczka, 17. června 2020, 06:00 Google+

Mercedes potvrzuje, že v příští silničních vozech AMG nasadí technologické novinky ze světa Formule 1. Hodlá využít to, co se naučil ze závodních pohonných jednotek vybavených motorgenerátorem pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H).

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 21.06. 20:58) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Mercedesu

Pohonná jednotka Mercedesu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Budoucnost vozů Mercedes-AMG počítá s větším využitím elektrické energie. Inženýři v Affalterbachu pracují na "inovativních technologiích, aby dostali výkonnost na novou úroveň." Cílem je zajistit vyšší efektivitu a lepší jízdní dynamiku budoucích aut.

"Jednou z těch novinek je elektrické výfukové turbodmychadlo, které bude nasazeno v příští generaci vozidel Mercedes-AMG. Zahrnuje technologii vyvinutou na dráze ve Formuli 1," popisuje Mercedes. Toto turbo je již v konečné části vývoje a brzy bude nasazeno do sériové produkce.

"Tato technologie vyvinuta v partnerství s Garrett Motion pochází přímo z Formule 1," ujišťuje německá automobilka. U silničních vozů ji pomůže vyřešit konflikt mezi malým turbodmychadlem, jež reaguje rychleji, ale dosahuje relativně nízkých špičkových výkonů, a větším turbodmychadlem s vyšší špičkovou výkonností, ale s opožděným nástupem.

Nákres nového silničního motoru Mercedes

Nákres nového silničního motoru Mercedes | zdroj: Formula1.com

U této novinky těží z technologie a poznání, které načerpal ze systému pro rekuperaci energie (ERS) své pohonné jednotky F1, a obzvlášť z jednotky motorgenerátoru tepelné energie.

"Vrcholným rysem nového elektrického turbodmychadla výfukových plynů je malý elektromotor integrovaný do hřídele dmychadla mezi kolo turbíny na straně výfuku a kolo kompresoru na straně čerstvého vzduchu," vysvětluje Mercedes.

Tento elektronicky řízený elektromotor pohání kolo kompresoru před tím, než přijme proudění výfukových plynů. Elektrifikace turbodmychadla významně vylepšuje okamžitou reakci z volnoběžných otáček a v celém rozpětí otáček motoru, přičemž také eliminuje opožděný nástup turba, tzv. turbo lag.

Mercedes sází na elektrifikaci turba, už ho má připravené pro sériovou výrobu

Mercedes sází na elektrifikaci turba, už ho má připravené pro sériovou výrobu | zdroj: Mercedes AMG F1 Team

Spalovací motor díky tomu rychleji reaguje na pokyny prostřednictvím plynového pedálu a poskytuje dynamičtější jízdní pocity. Rovněž dosahuje vyššího krouticího momentu při nižších otáčkách, což vylepšuje agilitu a akceleraci při rozjezdu z místa.

"Jasně jsme si definovali své cíle pro elektrifikovanou budoucnost. Abychom jich dosáhli, tak spoléháme na diskrétní a vysoce inovované komponenty stejně jako na příslušenství," říká Tobias Moers, předseda představenstva Mercedesu.

"Tímto krokem strategicky doplňujeme naši modulární technologii a přizpůsobujeme ji našim výkonnostním požadavkům. V prvním kroku to zahrnuje elektrifikované turbodmychadlo, které je příkladem přenosu technologie Formule 1 na silnice. Jde o něco, díky čemu posuneme přeplňované spalovací motory na dříve nedosažitelnou úroveň agility," pochvaluje si Moers.

Schéma energetických toků pohonné jednotky Formule 1

Schéma energetických toků pohonné jednotky Formule 1 | zdroj: FIA

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Mercedes do silničních vozů brzy nasadí další technologii z F1. Využije poznatky z MGU-H

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 21.06.2020 20:58 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton během soukromého testu Mercedesu v Silverstone před zahájením sezóny 2020

Hamilton byl na koberečku, trestu se ale vyhnul

Valtteri Bottas během soukromého testu Mercedesu v Silverstone

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Mercedes v laufu, Verstappen se nevzdává

Valtteri Bottas během soukromého testu Mercedesu v Silverstone

První kvalifikace sezony pro Bottase, Ferrari propadlo

Lewis Hamilton během 1. tréninku v Rakousku

Třetí trénink opět pro Mercedes, Latifi boural

Christian Horner a Alexander Albon během testování v Silverstone

Red Bull plní slib a protestuje proti systému DAS

Lewis Hamilton ve čtvrtek při tiskovce GP Rakouska

Druhý trénink v Rakousku: Mercedes nedal soupeřům šanci

Lewis Hamilton během 1. tréninku v Rakousku

Černý Mercedes stíhaný Red Bullem začíná v Rakousku nejrychleji, Ferrari hodně ztrácí

Max Verstappen se o víkendu konečně dočká

Nula. Verstappen o čase stráveném na simulátoru Red Bullu

Alexander Albon během testů v Barceloně

Red Bull je podle Hornera připraven na začátek nové sezóny nejlépe od roku 2013

Cyril Abiteboul v Barceloně

Kdo zaujme volné místo u Renaultu? Favority jsou Bottas a Vettel

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Spalovací motor Renaultu

Konec MGU-H či elektrifikace? Motory pro sezóny 2026 budou podle Renaultu…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Černý Mercedes stíhaný Red Bullem začíná v Rakousku nejrychleji, Ferrari hodně ztrácí

  2. Mercedes mění barvy: černou proti rasismu

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Mercedes v laufu, Verstappen se nevzdává

  4. Druhý trénink v Rakousku: Mercedes nedal soupeřům šanci

  5. První kvalifikace sezony pro Bottase, Ferrari propadlo

  6. Kdo zaujme volné místo u Renaultu? Favority jsou Bottas a Vettel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud