Sainz se omluvil za to, že byl před závodem sprostý. S McLarenem pak předvedl senzační výkon

PH, 2. července 2019, 07:50 Google+ Exkluzivně

SPIELBERG - Carlos Sainz to v Rakousku po startu z konce startovního roštu dotáhl až na osmé místo v cíli a stal se jezdcem, který předjel nejvíce soupeřů. Během víkendu se dle svých slov zachoval jako nevychovaný mizera, což pramenilo z jeho frustrace kvůli nedělní penalizace. Za svá slova se však svému týmu omluvil.

Počet komentářů:  24 komentářů (Poslední 06.07. 04:49) Napište svůj názor
Carlos Sainz s McLarenem vyráží na startovní rošt

Carlos Sainz s McLarenem vyráží na startovní rošt | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

V sobotu uvedl, že není vůbec spokojený s tím, že se tým rozhodl pro penalizaci v Rakousku, kde by mohli dosáhnout tak dobrého výsledku. McLaren se mu rozhodl nasadit nový motor, v trénincích se ale ukázalo, že mají skvělé tempo a že by v pohodě mohli bojovat o body.

"Myl jsem hodně deprimovaný. Nevím proč, měl jsem fakt špatný den. Celý den jsem měl špatnou náladu. V určitou chvíli si myslím, že jsem byl kvůli tomu trochu sprostý. Všem jsem se omluvil, jelikož to byl jeden z těch dnů, kdy se nemůžete dočkat, až skončí," uvádí Sainz, který se s námi neměl moc chuť bavit a po pár dotazech nezvykle rychle zmizel v motorhomu.

Kvalifikaci si moc neužil - jezdit naplno a snažit se dostat co nejdál nemělo smysl, protože v neděli měl být stejně odsunut na poslední místo. V Q2 aspoň pomohl na rovince svému týmovému kolegovi Landovi Norrisovi tím, že jej roztáhl ve svém aerodynamickém stínu.

img-responsive

Po trénincích byl Španěl hodně frustrovaný | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Když jsem se šéfa týmu Andrease Seidela ptal, proč novou specifikaci pohonné jednotky Renault nasadili zrovna v Rakousku, tak pro F1news.cz vysvětlil, že sice mohli ještě počkat, ale "chtěli jsme ji mít co nejdříve." Navíc se na Spielbergu podle něj celkem dobře předjíždí, protože obsahuje dlouhé rovinky a tři DRS zóny.

"Ani jsem nevyužil kvalifikační mód, takže jsem ani nepocítil výkon nového motoru. V neděli jsem byl novým mužem. Stále jsem nečekal, že skončím tam, kde jsem skončil, a že budu mít takovou rychlost," vypráví španělský jezdec už v mnohem lepší náladě.

V závodě se dokonce dotáhl za svého týmového kolegu a Pierra Gaslyho s Red Bullem. Rychle je stahoval, ale kvůli poškozenému křídlu, kvůli němuž 10 kol před koncem začal přicházet o spoustu přítlaku, si už spíše musel hlídat záda.

"Jsem trochu překvapený tím, že jsme měli vážně dobrou rychlost. Myslím, že jsem mohl skončit sedmý. Hned po startu jsem si v počáteční fázi hlídal pneumatiky místo předjíždění, protože jsem si chtěl vytvořit pneumatikovou výhodu pro poslední stint. Můj závod se neustále zlepšoval díky naší degradaci pneumatik," poukazuje Sainz na silnou stránku McLarenu v Rakousku. Norris jako jediný po startu na měkké směsi odjel druhý stint na středně-tvrdé, zatímco všichni ostatní volili tvrdou směs.

img-responsive

Novinky McLarenu fungují, postupně přidává přítlak, Renault zvedá výkon motoru a konkurenceschopnost se zvyšuje | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"V druhém stintu jsem byl velmi, velmi rychlý. V jednu chvíli jsem zajel nejrychlejší kolo, a pak jsem každé kolo předjel jedno auto ze středu pole, a najednou jsem se ocitl za Gaslym a Landem - stahoval jsem je o půl sekundy na kolo," přibližuje 24letý pilot.

"Pak když jsem se dostával na rozdíl tří sekund za Gaslyho, se mi zlomilo přední křídlo. Nevím proč. Myslím, že to způsobil jeden z těch divných obrubníků. Rozhodilo mi to aerodynamické vyvážení. Přišel jsem o celou klapku a musel jsem jet až do cíle opatrně, abych skončil osmý. Málem mě o to místo připravil Räikkönen, ale stále jsem měl dost rychlosti," popisuje Sainz.

Podle jeho šéfa Seidla po poškození křídla přicházel o sekundu na kolo, takže měl ke konci celkem štěstí, že nedopadl hůře. "Měl velkou nedotáčivost, z pohledu času na kolo ztrácel kolem vteřiny. Myslím, že s tím hodně bojoval. Předváděl senzační kola a senzační předjížděcí manévry. Cílem bylo v 1. stintu vydržet na středně-tvrdých pneumatikách co nejdéle, abychom ke konci mohli přejít na tvrdou a pak získávat pozice."

Stáj z Wokingu odjížděla z Rakouska nadšená, protože získala dalších 12 bodů. Pojistila si své čtvrté místo v šampionátu konstruktérů a opět utekla Renaultu, který výkonnostně propadl a neskóroval. Rozdíl mezi nimi je nyní 20 bodů.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Sainz se omluvil za to, že byl před závodem sprostý. S McLarenem pak předvedl senzační výkon

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 06.07.2019 04:49 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 24 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly během Velké ceny Británie

"Já ho nezdržuju!" bránil se Gasly. Proč mu Horner nařídil, aby Verstappena pustil před sebe?

Charles Leclerc v Silverstone před Maxem Verstappenem a svým týmovým kolegou

Leclerc svou jízdou ukázal, že ho Rakousko stále bolí, říká Verstappen, který "mohl skončit druhý"

Lewis Hamilton slaví vítězství v domácím závodě v Silverstone

FOTO: Parádní podívaná v Silverstone s vítězstvím Mercedesu a bouračkou Vettela

Max Verstappen u mechaniků Red Bullu

Dvě zastávky pod 2 sekundy - v boxech dominoval Red Bull, vítězila dvouzastávková strategie

Lando Norris  s McLarenem

Hamilton rozhodl v posledním sektoru, McLaren před Red Bully, Stroll na rovince 340,4 km/h

Lewis Hamilton v Silverstone

"Jeho gumy na to mít neměly." Hamilton na závěr přesto překvapil a zajel nejrychlejší kolo

Lewis Hamilton v tréninku v Silverstone

PROHLÁŠENÍ po závodě: Vettel uznává svoji chybu, Verstappen netuší, jak dojel do cíle

Lewis Hamilton v kvalifikaci v Silverstone

Hamilton ovládl domácí Grand Prix, Vettel opět chyboval + VIDEO

Valtteri Bottas po kvalifikaci v Silverstone

FOTO: Sobota v Silverstone - Ferrari se dotahuje na Mercedes, ten vyhrává další kvalifikaci

Valtteri Bottas a Lewis Hamilton v tréninku v Silverstone

ANALÝZA SEKTORŮ: Bottas překonal chybujícího Hamiltona i rekord. Kde ztrácelo Ferrari a na kolik zastávek se pojede?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Robert Kubica si užil nejrychlejší zastávku a zvítězil v hlasování o nejlepšího jezdce, přestože skončil poslední

Nejrychlejší sektory, max. rychlosti, zastávky a strategie: V boxech…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Pro Bottase to nebyl snadný úkol

  2. Marko dává Gaslymu ultimátum, ten však u Red Bullu dostává horší techniku než Verstappen

  3. Na úvod v Silverstone nejrychlejší Red Bull, Bottas předčil Hamiltona, Ferrari s velkou ztrátou

  4. Ferrari má po zmatcích ve vývoji vozu už jasno, Vettel v Silverstone očekává lepší víkend

  5. Haas v problémech. Jde o peníze a budoucnost

  6. Dočká se McLaren příští rok vítězství? S vývojem budoucího vozu začal letos mnohem dříve

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud