Sainz se omluvil za to, že byl před závodem sprostý. S McLarenem pak předvedl senzační výkon

Petr Hlawiczka, 2. července 2019, 06:20 Google+ Exkluzivně

SPIELBERG - Carlos Sainz to v Rakousku po startu z konce startovního roštu dotáhl až na osmé místo v cíli a stal se jezdcem, který předjel nejvíce soupeřů. Během víkendu se dle svých slov zachoval jako nevychovaný mizera, což pramenilo z jeho frustrace kvůli nedělní penalizace. Za svá slova se však svému týmu omluvil.

Počet komentářů:  24 komentářů (Poslední 06.07. 04:49) Napište svůj názor
Carlos Sainz s McLarenem vyráží na startovní rošt

Carlos Sainz s McLarenem vyráží na startovní rošt | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

V sobotu uvedl, že není vůbec spokojený s tím, že se tým rozhodl pro penalizaci v Rakousku, kde by mohli dosáhnout tak dobrého výsledku. McLaren se mu rozhodl nasadit nový motor, v trénincích se ale ukázalo, že mají skvělé tempo a že by v pohodě mohli bojovat o body.

"Myl jsem hodně deprimovaný. Nevím proč, měl jsem fakt špatný den. Celý den jsem měl špatnou náladu. V určitou chvíli si myslím, že jsem byl kvůli tomu trochu sprostý. Všem jsem se omluvil, jelikož to byl jeden z těch dnů, kdy se nemůžete dočkat, až skončí," uvádí Sainz, který se s námi neměl moc chuť bavit a po pár dotazech nezvykle rychle zmizel v motorhomu.

Kvalifikaci si moc neužil - jezdit naplno a snažit se dostat co nejdál nemělo smysl, protože v neděli měl být stejně odsunut na poslední místo. V Q2 aspoň pomohl na rovince svému týmovému kolegovi Landovi Norrisovi tím, že jej roztáhl ve svém aerodynamickém stínu.

img-responsive

Po trénincích byl Španěl hodně frustrovaný | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Když jsem se šéfa týmu Andrease Seidela ptal, proč novou specifikaci pohonné jednotky Renault nasadili zrovna v Rakousku, tak pro F1news.cz vysvětlil, že sice mohli ještě počkat, ale "chtěli jsme ji mít co nejdříve." Navíc se na Spielbergu podle něj celkem dobře předjíždí, protože obsahuje dlouhé rovinky a tři DRS zóny.

"Ani jsem nevyužil kvalifikační mód, takže jsem ani nepocítil výkon nového motoru. V neděli jsem byl novým mužem. Stále jsem nečekal, že skončím tam, kde jsem skončil, a že budu mít takovou rychlost," vypráví španělský jezdec už v mnohem lepší náladě.

V závodě se dokonce dotáhl za svého týmového kolegu a Pierra Gaslyho s Red Bullem. Rychle je stahoval, ale kvůli poškozenému křídlu, kvůli němuž 10 kol před koncem začal přicházet o spoustu přítlaku, si už spíše musel hlídat záda.

"Jsem trochu překvapený tím, že jsme měli vážně dobrou rychlost. Myslím, že jsem mohl skončit sedmý. Hned po startu jsem si v počáteční fázi hlídal pneumatiky místo předjíždění, protože jsem si chtěl vytvořit pneumatikovou výhodu pro poslední stint. Můj závod se neustále zlepšoval díky naší degradaci pneumatik," poukazuje Sainz na silnou stránku McLarenu v Rakousku. Norris jako jediný po startu na měkké směsi odjel druhý stint na středně-tvrdé, zatímco všichni ostatní volili tvrdou směs.

img-responsive

Novinky McLarenu fungují, postupně přidává přítlak, Renault zvedá výkon motoru a konkurenceschopnost se zvyšuje | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"V druhém stintu jsem byl velmi, velmi rychlý. V jednu chvíli jsem zajel nejrychlejší kolo, a pak jsem každé kolo předjel jedno auto ze středu pole, a najednou jsem se ocitl za Gaslym a Landem - stahoval jsem je o půl sekundy na kolo," přibližuje 24letý pilot.

"Pak když jsem se dostával na rozdíl tří sekund za Gaslyho, se mi zlomilo přední křídlo. Nevím proč. Myslím, že to způsobil jeden z těch divných obrubníků. Rozhodilo mi to aerodynamické vyvážení. Přišel jsem o celou klapku a musel jsem jet až do cíle opatrně, abych skončil osmý. Málem mě o to místo připravil Räikkönen, ale stále jsem měl dost rychlosti," popisuje Sainz.

Podle jeho šéfa Seidla po poškození křídla přicházel o sekundu na kolo, takže měl ke konci celkem štěstí, že nedopadl hůře. "Měl velkou nedotáčivost, z pohledu času na kolo ztrácel kolem vteřiny. Myslím, že s tím hodně bojoval. Předváděl senzační kola a senzační předjížděcí manévry. Cílem bylo v 1. stintu vydržet na středně-tvrdých pneumatikách co nejdéle, abychom ke konci mohli přejít na tvrdou a pak získávat pozice."

Stáj z Wokingu odjížděla z Rakouska nadšená, protože získala dalších 12 bodů. Pojistila si své čtvrté místo v šampionátu konstruktérů a opět utekla Renaultu, který výkonnostně propadl a neskóroval. Rozdíl mezi nimi je nyní 20 bodů.

Vytisknout

Diskuze: Sainz se omluvil za to, že byl před závodem sprostý. S McLarenem pak předvedl senzační výkon

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 06.07.2019 04:49 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 24 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris ve Velké ceně Abú Zabí skončil sedmý

McLaren žádá vysvětlení kontroverze z Abú Zabí, nešlo o zlomyslnost. Hamilton podle Browna bude pokračovat

Kimi Räikkönen v Abú Zabí

Räikkönen je rád, že je z Formule 1 pryč. Všude kolem jsou hov*a, říká

Fernando Alonso s Alpine A521 v Brazílii

"Jsme na tom lépe než loni!" Alonso promlouvá o zákulisí Alpine i novém managementu

Daniel Ricciardo s McLarenem před Red Bullem Maxe Verstappena v Maďarsku

Šéf McLarenu přiznává jednání s Audi, očekává spojení Red Bullu s Porsche

Přípravy Mercedesu W12 v Džiddě

Mercedes oznámil datum představení nového vozu. A co ostatní?

Alain Prost si hledá práci jinde

Naštvaný Prost opustil F1 tým Alpine

Lewis Hamilton po dojezdu do cíle na 2. místě v americkém Austinu

"Hamilton bude muset být agresivní, pokud zůstane. Max si titul zasloužil," říká Villeneuve

Sebastian Vettel při čtvrteční tiskovce v Bahrajnu

Když Hamilton skončí, vezměte Vettela, radí Schumacher Mercedesu

Carlos Sainz s Ferrari SF21 ve Velké ceně Kataru

Plní si sen s Ferrari, čeká další pokrok: Sainz je po své nejlepší sezóně 100% připraven na boj o titul

Lewis Hamilton odešel jako poražený

FIA urychluje vyšetřování finálového závodu v Abú Zabí, mohlo by ovlivnit setrvání Hamiltona v F1

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. HAMILTON, 3.... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Robert Kubica si užil nejrychlejší zastávku a zvítězil v hlasování o nejlepšího jezdce, přestože skončil poslední

Nejrychlejší sektory, max. rychlosti, zastávky a strategie: V boxech…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Hamilton bude muset být agresivní, pokud zůstane. Max si titul zasloužil," říká Villeneuve

  2. Šéf McLarenu přiznává jednání s Audi, očekává spojení Red Bullu s Porsche

  3. Räikkönen je rád, že je z Formule 1 pryč. Všude kolem jsou hov*a, říká

  4. McLaren žádá vysvětlení kontroverze z Abú Zabí, nešlo o zlomyslnost. Hamilton podle Browna bude pokračovat

  5. Mercedes oznámil datum představení nového vozu. A co ostatní?

  6. "Jsme na tom lépe než loni!" Alonso promlouvá o zákulisí Alpine i novém managementu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud