Ve 12 hod našeho času vyrazil na trať jako první Verstappen následovaný Räikkönenem. Za Alfu Romeo dostal další šanci Kubica, za Racing Point nastoupil opět Hülkenberg, protože Pérezovi vyšel dnes test na Covid-19 opět pozitivně. Němec si druhou šanci zaslouží vzhledem k tomu, že minulý týden nemohl kvůli technickým problémům ani odstartovat.
Počasí týmům opět hodně přálo, teplota vzduchu dosahovala 25 °C a trať 34 °C. Pirelli i přes problémy s pneumatikami, za které si mohly minulý týden týmy příliš dlouhými stinty, nasadilo avizované měkčí směsi (C2 - C4). Dá se proto očekávat, že v neděli budeme ve Výroční 70. velké ceně svědky dvouzastávkových strategií. Minimální tlaky byly zvýšeny o 2 psi vpředu (na 27 psi) a 1 psi vzadu (na 22 psi).
Ferrari nainstalovalo své vozy jako poslední, po 15 min od začátku. Jeho šéf Mattia Binotto si pochvaloval to, že novinky fungují, ovšem popřel, že by byli už třetím nejrychlejším týmem. V Silverstone na rozdíl od soupeřů nastupují s aerodynamickou konfigurací pro nízký přítlak, minulý týden se snažili svůj balík zoptimalizovat. Včera tady absolvovali natáčecí den, během něhož mohli ujet 100 km na nezávodních pneumatikách.
Prvního času jsme se dočkali od Räikkönena s Verstappenem. Holanďana do minuty překonaly oba rudé vozy - Leclerc (1:28,306) i Vettel (1:28,520), ve druhých pokusech oba zrychlili (1:27,544 vs. 1:27,962 min), všichni na měkkých pneumatikách.
With one hour of #FP1 left, @ScuderiaFerrari was first and second, but now @MercedesAMGF1 is back on top. With such a soft tyre compound @SilverstoneUK, expect the lap records to be lowered. pic.twitter.com/3lBoRo9phr
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) August 7, 2020
Po půlhodině se do tempa dostaly Mercedesy a objevily se na čele - Hamilton (1:26,842) i Bottas (1:27,400) s novou smlouvou v kapse. Třetí Leclerc ztrácel solidních 7 desetin, čtvrtá příčka patřila Hülkenbergovi s již sekundovým odstupem.
Po menší přestávce v polovině se Bottasovi podařilo hodně zrychlit (1:26,166) - o 1,3 sekundy rychleji než min. týden - a překonat úřadujícího šampiona (1:26,304), za nimi se stále držel Leclerc (1:27,544), čtvrté místo patřilo Albonovi (1:27,699).
Jeho týmový kolega Verstappen zůstával jako jediný celou hodinu bez času, věnoval se aerodynamickému programu - až pak za to vzal, ale bylo z toho jen 3. místo (1:26,893). Před tréninkem Honda mimochodem oběma pilotům Red Bullu vyměnila celou pohonnou jednotku (všech 6 komponent).
Hülkenberg (1:26,942) mu byl nejblíže, ztrácel jen 5 setin, až za ním se seřadila obě Ferrari rozdělená Albonem. Racing Point si pochvaloval "tuto úroveň managementu." Do první desítky pronikl ještě Kvjat s Oconem, McLareny byly mimo ní.
To give you an idea of how much quicker we are with this tyre selection: @Max33Verstappen was fastest in #FP1 last week with 1m27.422s. Currently, fastest #FP1 time is @ValtteriBottas @MercedesAMGF1 with a 1m26.166s. #F170 pic.twitter.com/4HeuMykhUo
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) August 7, 2020
Zatímco si Albon stěžoval na "velkou nedotáčivost v zatáčkách 6 a 7, potom jsem téměř havaroval v deváté [Copse]," tak Bottase inženýr Musconi vybízel k tomu, aby "využíval obrubníky."
Zastaví někdo černý Mercedes? Po prvním tréninku to na to zatím nevypadá. Red Bull je druhým nejrychlejším týmem, třetí příčka patří Racing Pointu. Za nimi to však bude opět velmi těsné, za sedmým Vettelem je namačkáno dalších 5 vozů 4 různých stájí v rozmezí 4 desetin.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:26,166 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | 1:26,304 |
3. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:26,893 |
4. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | BWT Racing Point F1 Team | 1:26,942 |
5. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:27,062 |
6. | 23 | Alexander ALBON | tha | Aston Martin Red Bull Racing | 1:27,280 |
7. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:27,498 |
8. | 18 | Lance STROLL | can | BWT Racing Point F1 Team | 1:27,539 |
9. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:27,653 |
10. | 31 | Esteban OCON | fra | Renault DP World F1 Team | 1:27,701 |
11. | 10 | Pierre GASLY | fra | Scuderia AlphaTauri Honda | 1:27,707 |
12. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:27,846 |
13. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:27,908 |
14. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | McLaren F1 Team | 1:28,138 |
15. | 63 | George RUSSELL | gbr | Williams Racing | 1:28,170 |
16. | 6 | Nicholas LATIFI | can | Williams Racing | 1:28,226 |
17. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Renault DP World F1 Team | 1:28,511 |
18. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:28,655 |
19. | 88 | Robert KUBICA | pol | Alfa Romeo Racing ORLEN | 1:28,960 |
20. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:29,319 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ