NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAX. RYCHLOSTI: Hamilton měl časy na vítězství, skládačku ale nedal dohromady

Petr Hlawiczka, 10. října 2020, 21:05 Google+

NŰRBURGRING - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých časů a maximálních rychlostí dosahovali piloti v jednotlivých sektorech během kvalifikace na Velkou cenu Eifelu? Jaké strategie jsou nejvýhodnější pro zítřejší závod?

Počet komentářů:  22 komentářů (Poslední 11.10. 16:07) Napište svůj názor
Lewis Hamilton v kvalifikaci na Nürburgringu

Lewis Hamilton v kvalifikaci na Nürburgringu | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Nejrychlejší čas v prvním sektoru zaznamenal Verstappen (27,804 s), ve druhém Bottas (35,453 s) a ve třetím Hamilton (21,902 s).

Fin s Mercedesem však jako jediný z této trojice zajel čisté kolo a připsal si svou 14. pole-position kariéry. Snadno překonal rekord Michaela Schumachera z roku 2004 (1:28,351), což dokládá, jak velký pokrok dosáhly monoposty F1.

Pokud by se podařilo poskládat všechny své nejlepší sektory do jednoho kola i jeho týmovému kolegovi, pak by na Valtteriho ale zbyla až druhá příčka. To se krom něj povedlo v Q3 ale už jen Albonovi a Pérezovi, Lewis se v poslední fázi zlepšit už nedokázal.

Nejrychlejší sektory kvalifikace na Nürburgringu

Nejrychlejší sektory kvalifikace na Nürburgringu | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Red Bull byl dnes Mercedesu blízko, Max ztrácel nejvíce v poslední části okruhu, třetím nejrychlejším týmem je zásluhou Leclerca Ferrari, McLarenu patří pátá příčka za Renaultem.

Na rovinkách dnes vládly vozy poháněné Mercedesy, což potvrdily prvními čtyřmi pozicemi na speed-trapu. Pérezovi komisaři naměřili 321 km/h, Oconovi s Renaultem o 3,5 km/h méně, Giovinazzi s motorem Ferrari ztrácel 6,2 km/j a Gasly s Hondou 7,8 km/h. Scuderia má nejslabší agregát, její vozy okupují posledních pět míst.

Maximální rychlosti kvalifikace na Nürburgringu

Maximální rychlosti kvalifikace na Nürburgringu | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pneumatiky a strategie
Zítra se očekávají velmi nízké teploty, nejisté bude i počasí. Týmy nemají dostatek dat - na Nürburgringu se 7 let nezávodilo a oba páteční tréninky byly navíc kvůli počasí zrušeny.

Mezi měkkou a středně-tvrdou směsí se časový rozdíl pohybuje kolem půl sekundy na kolo, tvrdá je o další 1,4 sekundy pomalejší než středně-tvrdá.

Grafický přehled pneumatikových strategií pro závod

Grafický přehled pneumatikových strategií pro závod | zdroj: Pirelli

Dle simulací vychází pro Velkou cenu Eifelu vypsanou na kulatých 60 kol nejvýhodněji jednozastávková strategie měkká - středně-tvrdá s výměnou pneumatik v 25. kole.

O něco pomalejší je dvouzastávková strategie měkká - středně-tvrdá - měkká s výměnami kol v 19. a v 41. kole.

Počet sad pneumatik zbývajících pilotům pro GP Eifelu

Počet sad pneumatik zbývajících pilotům pro GP Eifelu | zdroj: Pirelli

Vytisknout

Diskuze: NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAX. RYCHLOSTI: Hamilton měl časy na vítězství, skládačku ale nedal dohromady

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 11.10.2020 16:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 22 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mercedes F1 W04

Mercedes se přiznal, jak oklamal celou Formuli 1: Skrývali jsme reálný výkon!

Lewis Hamilton v Abú Zabí

Hamilton stále není jezdcem Mercedesu. Divadlo nebo vyhazov?

Ferrari angažovalo do své akademie první pilotku, šestnáctiletou Mayu Weugovou

Ferrari přijalo do své juniorky první dívku, teprve šestnáctiletou Mayu Weugovou

Lewis Hamilton a Max Verstappen po závodě v Silverstone

Max je lepší než Hamilton, říká Horner. Kde bere tu jistotu?

Alexander Albon a Jenson Button před závodem v Silverstone

Button se dohodl s Williamsem, jedná se o dlouhodobý kontrakt

Sergio Pérez po závodě v Turecku

Chyběla mi příležitost, teď ji mám, říká Pérez. Věří si na titul?

Nicholas Latifi po sezóně 2019 během testu pneumatik v Abú Zabí

Nicholas Latifi: Koupil si sedačku ve Formuli 1?

Carlos Sainz v rudém

Leclerc a Sainz budou s Ferrari testovat už příští týden

Start závodu v Bahrajnu

Rozhodnuto o předsezónních testech. Jak se Domenicali staví k počtu závodů?

Alfa Romeo představení nového auta chystá v Polsku

Poprvé v Polsku! Alfa Romeo oznamuje datum a místo představení nového vozu C41

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Šikana na Nürburgringu

GRAFIKA: Startovní rošt na Nürburgringu - využije Bottas výhodu pozice před…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Villeneuve ostře kritizuje jezdeckou akademii Ferrari. Co mu vadí a koho naopak chválí?

  2. Vettel mohl jezdit opět za Red Bull místo Péreze, pokud by byl trpělivější, prozradil Marko

  3. Hamilton stále není jezdcem Mercedesu. Divadlo nebo vyhazov?

  4. Honda má jasný cíl: s F1 se chce rozloučit titulem!

  5. Jak se rozdělovala a rozdělují čísla jezdcům v F1?

  6. Max je lepší než Hamilton, říká Horner. Kde bere tu jistotu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud