NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAX. RYCHLOSTI: Hamilton měl časy na vítězství, skládačku ale nedal dohromady

Petr Hlawiczka, 10. října 2020, 21:05 Google+

NŰRBURGRING - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých časů a maximálních rychlostí dosahovali piloti v jednotlivých sektorech během kvalifikace na Velkou cenu Eifelu? Jaké strategie jsou nejvýhodnější pro zítřejší závod?

Počet komentářů:  22 komentářů (Poslední 11.10. 16:07) Napište svůj názor
Lewis Hamilton v kvalifikaci na Nürburgringu

Lewis Hamilton v kvalifikaci na Nürburgringu | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Nejrychlejší čas v prvním sektoru zaznamenal Verstappen (27,804 s), ve druhém Bottas (35,453 s) a ve třetím Hamilton (21,902 s).

Fin s Mercedesem však jako jediný z této trojice zajel čisté kolo a připsal si svou 14. pole-position kariéry. Snadno překonal rekord Michaela Schumachera z roku 2004 (1:28,351), což dokládá, jak velký pokrok dosáhly monoposty F1.

Pokud by se podařilo poskládat všechny své nejlepší sektory do jednoho kola i jeho týmovému kolegovi, pak by na Valtteriho ale zbyla až druhá příčka. To se krom něj povedlo v Q3 ale už jen Albonovi a Pérezovi, Lewis se v poslední fázi zlepšit už nedokázal.

Nejrychlejší sektory kvalifikace na Nürburgringu

Nejrychlejší sektory kvalifikace na Nürburgringu | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Red Bull byl dnes Mercedesu blízko, Max ztrácel nejvíce v poslední části okruhu, třetím nejrychlejším týmem je zásluhou Leclerca Ferrari, McLarenu patří pátá příčka za Renaultem.

Na rovinkách dnes vládly vozy poháněné Mercedesy, což potvrdily prvními čtyřmi pozicemi na speed-trapu. Pérezovi komisaři naměřili 321 km/h, Oconovi s Renaultem o 3,5 km/h méně, Giovinazzi s motorem Ferrari ztrácel 6,2 km/j a Gasly s Hondou 7,8 km/h. Scuderia má nejslabší agregát, její vozy okupují posledních pět míst.

Maximální rychlosti kvalifikace na Nürburgringu

Maximální rychlosti kvalifikace na Nürburgringu | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pneumatiky a strategie
Zítra se očekávají velmi nízké teploty, nejisté bude i počasí. Týmy nemají dostatek dat - na Nürburgringu se 7 let nezávodilo a oba páteční tréninky byly navíc kvůli počasí zrušeny.

Mezi měkkou a středně-tvrdou směsí se časový rozdíl pohybuje kolem půl sekundy na kolo, tvrdá je o další 1,4 sekundy pomalejší než středně-tvrdá.

Grafický přehled pneumatikových strategií pro závod

Grafický přehled pneumatikových strategií pro závod | zdroj: Pirelli

Dle simulací vychází pro Velkou cenu Eifelu vypsanou na kulatých 60 kol nejvýhodněji jednozastávková strategie měkká - středně-tvrdá s výměnou pneumatik v 25. kole.

O něco pomalejší je dvouzastávková strategie měkká - středně-tvrdá - měkká s výměnami kol v 19. a v 41. kole.

Počet sad pneumatik zbývajících pilotům pro GP Eifelu

Počet sad pneumatik zbývajících pilotům pro GP Eifelu | zdroj: Pirelli

Vytisknout

Diskuze: NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAX. RYCHLOSTI: Hamilton měl časy na vítězství, skládačku ale nedal dohromady

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 22, poslední 11.10.2020 16:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 22 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas - kvalifikace Baku

Druhý trénink pod nadvládou Mercedesu. Red Bull ztrácí

Max Verstappen patří k favoritům na vítězství

Verstappen na úvod v Maďarsku těsně před Mercedesy, ve formě je i Ferrari

Lewis Hamilton - kvalifikace Baku

Mercedes doufá, že zamítnutí žádosti Red Bullu ukončí snahu o pošpinění Hamiltona

Lewis Hamilton naráží do Maxe Verstappena, ten končí ve zdi

Máme nové důkazy, které dostávají kolizi s Hamiltonem do jiného světla, tvrdí Marko. FIA zamítá

Nico Hülkenberg při pátečním tréninku v Silverstone

Hülkenberg oslovil týmy a čeká. Závodil by zadarmo?

Lewis Hamilton v Baku před Maxem Verstappenem

Mercedes favoritem na vítězství v Maďarsku? "Naivní"

Tiskovka po závodě v rakouském Štýrsku

V Silverstone to byl závodní incident, říká Rosberg. Koho favorizuje v Maďarsku?

Carlos Sainz a Charles Leclerc čekají, že skončí hned za špičkou v podobě Mercedesu a Red Bullu

Ferrari mít na vítězství v Maďarsku nebude, horší výsledek očekává i McLaren - trať mu nesedí

Mick Schumacher potřebuje zvláštní přístup ohledně závodní sedačky v kokpitu

Schumacher se konečně dočká nové závodní sedačky

McLaren je na rovinkách velmi rychlý

Nejhůře se předjíždí McLaren, posteskl si Sainz. Co je příčinou?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. HAMILTON, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Šikana na Nürburgringu

GRAFIKA: Startovní rošt na Nürburgringu - využije Bottas výhodu pozice před…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Verstappen na úvod v Maďarsku těsně před Mercedesy, ve formě je i Ferrari

  2. Mercedes doufá, že zamítnutí žádosti Red Bullu ukončí snahu o pošpinění Hamiltona

  3. Máme nové důkazy, které dostávají kolizi s Hamiltonem do jiného světla, tvrdí Marko. FIA zamítá

  4. Hülkenberg oslovil týmy a čeká. Závodil by zadarmo?

  5. Mercedes favoritem na vítězství v Maďarsku? "Naivní"

  6. V Silverstone to byl závodní incident, říká Rosberg. Koho favorizuje v Maďarsku?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud