Racing Point letos nastupuje s kopií loňského Mercedesu W10, čímž se nikterak netají. Na svou obranu však uvádí, že celý monopost zkonstruoval sám pouze pomocí fotografií.
Renault však po Velké ceně Štýrska napadl legálnost tohoto vozu. Ve svém protestu se zaměřil konkrétně na brzdové kanálky, do jejichž útrob není vidět. FIA si proto dotyčný díl Racing Pointu i loňského Mercedesu vyžádala a podrobila je zkoumání.
Problematické nebyly ani tak ty přední, jako spíše ty zadní. Kvůli volbě odlišné aerodynamické filozofie (nižší sklon vozu) dostal Racing Point k jejich výrobě od Mercedesu výkresy v CADu, proti loňskému Stříbrnému šípu se lišily minimálně.
Po středečním jednání s oběma týmy dnes vyřkla verdikt: Racing Point trestá za porušení pravidel pokutou ve výši 2 x 200 000 Eur za každé auto, dohromady tedy 400 tisíc Eur (10,5 mil. Kč) a odebráním 2 x 7,5 bodů, tj. celkem 15 mistrovských bodů. Oficiální dokument popisující složitost případu má 14 stran, najdete jej zde.
Klíčové nebylo datum získání dílů Mercedesu (loni ještě nebyly na seznamu těch, které si každý tým musí vyrobit), ale to, že pro sezónu 2020 si stáj nezkonstruovala všechny díly podle letošních pravidel.
Racing Pointu zůstávají body z Maďarska a ze Silverstone, za účast v těchto závodech dostal pouze napomenutí. Stáj má nyní možnost se do 24 hodin odvolat.