Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

PH, 28. března 2024, 09:00 Google+

Mercedes měl být v Austrálii konečně blíž ke špičce v podobě Red Bullu či Ferrari, žel i tam daleko zaostal za očekáváními, jak tomu bylo i v předchozích dvou sezónách. Jeho šéf Toto Wolff přibližuje, v čem spočívá problém.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 28.03. 23:22) Napište svůj názor
Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

V sezóně 2022 jejich monopost divoce poskakoval na rovinkách v důsledku přísavného efektu, zatímco minulý rok si piloti Lewis Hamilton a George Russell u voz W14 stěžovali na nestabilitu zadní části. Mercedes proto opustil svůj koncept ultra-úzkých bočnic a před letošním ročníkem zcela změnil své auto.

Jenže ani náladové W15 nemá na to, aby bojovalo o vítězství, byť se podařila vyřešit spousta nedostatků předchůdce: "Když se podívám na pozitiva, tak si myslím, že jsme odstranili hodně potenciálních základních příčin z rovnice. Nebyli jsme si jistí zavěšením. Nebyli jsme si jistí nosičem převodovky. Vibroval nám hřeben řízení. Všechny tyto věci zmizely," popisuje Wolff.

Poprvé otevřeně o skutečné příčině - o špatné korelaci dat: nesedí jim data z aerodynamického tunelu s tím, jak se auto chová na dráze: "Základem je to, že cokoliv pozorujeme v tunelu, neodpovídá tomu, co se děje na dráze," kroutí zklamaně hlavou šéf Mercedesu.

img-responsive

Toto Wolff přiznává potíže s korelací, vůz Mercedesu stále není konkurenceschopný | foto: Daimler AG

Podle něj jde o obecný problém s chápáním dat spíše než chybné interpretaci některého z jednotlivců: "Není to tak, že by jedna osoba říkala: 'Já bych ta data interpretovala takto' a že bychom kvůli dogmatismu nedělali pokrok. Tohle nepozoruji. Vidím otevřené prostředí, kde lidé sdílejí poznatky a chytají se za nos a říkají: 'Možná děláme chyby právě v mé oblasti.'"

"Je to tak náročné. Ve všem, co jsem v mé kariéře dělal, ať už to byly investice či finance, tak jste věděli, který šroubek utáhnout. Někdy to může trvat, protože z mých let u Williamsu jsem věděl, co schází. Ale tady si nemyslím, že by nám něco chybělo. Jde o komplikaci toho, že nevidíme, co se děje s autem. Je to jako vypínač," přirovnává Wolff.

Poté upíná pozornost na soupeře, kteří na rozdíl od nich během zimy dosáhli zlepšení: "Pak vidíte ten pokrok, který dosáhli McLaren a Ferrari. To je rozdíl mezi loňským a letošním rokem. Pro nás šlo loni o hodně dobrý víkend, na počátku jsme s oběma vozy vedli. Musíme sáhnout opravdu hluboko, protože to je brutálně bolestivé."

Vytisknout

Diskuze: Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 28.03.2024 23:22 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud