Jako první vyrazili v 10:00 hod na trať Kvjat s Kubicou. Počasí pilotům přálo: svítilo slunce, teplota vzduchu dosahovala 26 °C a trať 35,4 °C. Za volant usedl i Russell, o něhož to bylo kvůli zdravotnímu stavu původně na vážkách - dokonce se spekulovalo, že by místo něj mohl závodit Sirotkin.
Na vozech se objevuje spousta doplňkových zařízení v podobě Pitotových trubic pro měření dynamického tlaku vzduchu či infračervených kamerek monitorujících chování pneumatik. Po velké ceně v Abú Zabí budou příští týden týmy pokračovat 2 dny pneumatikových testů, do nichž musí nastoupit se stejným vozem, se kterým závodí - zřejmě si tedy část dodatečné výbavy na monopostech ponechají.
Mercedes totiž loni již do závodu chytře nasadil měřicí přístroje, proto je jako jediný mohl využít při následujícím testu pneumatik, a dobře se tak připravit na letošní sezónu. Tentokrát jeho nápad okopíruje i konkurence. Týmy se po testování rozhodnou, zda se bude příští rok závodit na nových směsích s širším provozním rámcem, nebo se vývoj Pirelli zahodí a zůstane se u těch letošních.
Po 6 min zajeli první časy piloti Ferrari, mezi nimiž je po brazilské havárii již údajně vše v pořádku: Leclerc 1:40,298, Vettel 2:06,031 - ten přiletěl kvůli narození třetího dítěte až včera večer. Na svém voze měl dvě koncovky z obtokového ventilu výfukových plynů horizontálně se rozšiřujících, Charles klasicky jen jednu.
O dalších 10 min se na první příčku dostal Bottas (1:37,975) se zcela novou pohonnou jednotkou. Tu musel vyměnit po problému v Brazílii, kde svůj Mercedes musel po úniku oleje a následném poškození odstavit na dráze. V neděli se proto může "těšit" na start z posledního místa. Za něj se hned zařadil Albon s Red Bullem (1:39,926), 16 pilotů ale bylo stále bez času.
Hamilton netypicky s číslem 1 před svým kokpitem místo své 44 se na dráze objevil až po 25 min, časem 1:38,566 držel po půlhodině třetí příčku za Verstappenem (1:38,496) a Bottasem. Stěžoval si na nižší výkon motoru, inženýr ho však upozornil, že to zřejmě odpovídá použitému nastavení (Strat2).
Tento víkend se rozloučíme s Hülkenbergem, jenž se v první části dlouho držel na sedmé pozici (1:39,756). Nicovi se i přes jeho talent nepodařilo sehnat místo v F1.
Renault je tento víkend ve stresu, protože v šampionátu konstruktérů je za ním se ztrátou pouhých 8 bodů Toro Rosso, jež touží po jeho páté příčce. I ta je pro Francouze sice horší, než si přáli - před sezónou chtěli být nejlepší ze zbytku pole, ale propad ještě níže by pro ně byl hořkým zklamáním.
Hamilton se sice na chvíli dokázal dostat do čela (1:37,591) před Bottase, v polovině tréninku ale zaznamenal problém se svým starým motorem a musel zamířit do boxů. Čerstvě rozvedený Fin krátce nato kontroval časem 1:36,957 min.
👀 @danielricciardo is sporting an aero rake
— Formula 1 (@F1) November 29, 2019
It'll provide important information about his Renault's dynamic pressure#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/WeE0eWHz5V
Necelou hodinu před koncem zabral Verstappen (1:37,492), ale svým útokem se dostal jen na 2. místo a rozdělil Mercedesy na čele. Jeho týmový kolega Albon (1:38,084) stěžující si na vibrace pneumatik se držel na 4. příčce za Hamiltonem.
Vettel s Ferrari se musel spokojit až s pátým místem (1:39,022), Leclerc (1:39,249) dokonce se 7. za Grosjeanem (1:39,198, který zkoušel zcela nové nastavení, na které přišel Haas na svém simulátoru.
📢 CLEAN UP ON TURN 20! 📢
— Formula 1 (@F1) November 29, 2019
Daniel Ricciardo's Renault suffered an oil leak which ended his session - and almost Valtteri Bottas and Pierre Gasly's#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/qPZB6lxXJH
Po hodině se zakouřilo z Ricciardova notně opotřebovaného motoru z počátku sezóny (nečeká jej tedy penalizace jako Bottase). Svůj Renault musel odstavit vedle trati a komisaři trénink na 13 minut přerušili. Z jeho vozu navíc unikly provozní kapaliny, které bylo třeba vyčistit z asfaltového povrchu. "Jsem celý od oleje," stěžoval si naštvaný Gasly, jenž jet v tu chvíli těsně za ním.
Poté se již pořadí na špici nezměnilo, piloti měli natankováno více paliva a soustředili se na delší jízdy. Nejrychlejším týmem 1. tréninku se stal Mercedes následován Red Bullem s půl sekundovou ztrátou, Ferrari je s dvousekundovým odstupem zatím až třetí. Vettel v posledních vteřinách stihl vyrobit hrubku a po smyku rozbít záď svého vozu.
That was NOT a good end to FP1 for Sebastian Vettel#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/7omwhyvwpe
— Formula 1 (@F1) November 29, 2019
Druhý trénink začíná ve 14:00 našeho času.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:36,957 |
2. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Aston Martin Red Bull Racing | 1:37,492 |
3. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas Motorspo | 1:37,591 |
4. | 23 | Alexander ALBON | tha | Aston Martin Red Bull Racing | 1:38,084 |
5. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:38,906 |
6. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:39,146 |
7. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | 1:39,249 |
8. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Haas F1 Team | 1:39,350 |
9. | 99 | Antonio GIOVINAZZI | ita | Alfa Romeo Racing | 1:39,423 |
10. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Renault Sport Formula One Team | 1:39,505 |
11. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 1:39,628 |
12. | 18 | Lance STROLL | can | Racing Point F1 Team | 1:39,864 |
13. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Alfa Romeo Racing | 1:39,888 |
14. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Racing Point F1 Team | 1:39,901 |
15. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:39,969 |
16. | 10 | Pierre GASLY | fra | Red Bull Toro Rosso Honda | 1:40,401 |
17. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | McLaren F1 Team | 1:40,687 |
18. | 88 | Robert KUBICA | pol | Rokit Williams Racing | 1:40,792 |
19. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Renault Sport Formula One Team | 1:40,850 |
20. | 63 | George RUSSELL | gbr | Rokit Williams Racing | 1:41,362 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ