Ferrari je v Rusku ve formě, nejrychleji začíná Leclerc. Domácího hrdinu zradil nový motor Hondy +VIDEO

PH, 27. září 2019, 11:30 Google+

SOČI - 1. TRÉNINK; Ferrari navazuje na výsledky předchozích závodů a také do víkendu v Rusku vstupuje nejlépe. Max Verstappen ale na Charlese Leclerca ztratil jen 82 tisícin sekundy, Lewis Hamilton se trápil s brzdami.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 27.09. 13:26) Napište svůj názor
Charles Leclerc zajel nejrychlejší čas 1. tréninku, jeho týmový kolega Sebastian Vettel skončil třetí

Charles Leclerc zajel nejrychlejší čas 1. tréninku, jeho týmový kolega Sebastian Vettel skončil třetí | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Do prvního tréninku jako první vyrazili Norris s Verstappenem, teplota vzduchu dosahovala 23 °C a asfalt 25 °C. Bylo pod mrakem, ale nepršelo. Pirelli přivezlo do Ruska C2 - C4 směsi, tedy zlatý střed ze svého portfolia pneumatik.

Jako první předvedl po 10 min měřené kolo Stroll na měkké směsi - 1:43,328 min (287 km/h na rovince). K velmi dobrému pokusu měl našlápnuto Sainz, zamířil ale do boxů, na trati tak setrvávaly pouze Racing Pointy: Stroll 1:41,833 a 1:41,412 a čerstvý dvojnásobný otec Pérez 1:40,862, 1:39,844 a 1:39,610 min.

Mercedes do Ruska nepřivezl žádná viditelná vylepšení, což není zas tak velkým překvapením vzhledem k této fázi sezóny. "Nemyslím si, že bychom v některém ze šesti zbývajících závodů měli být favorité, to ale neznamená, že bychom nemohli vyhrát. Pokud dostaneme auto na tu správnou pozici v kvalifikaci, pak bychom měli být obecně silnější ve většině závodů," říká Hamilton.

Po 20 min se do hry zapojily Williamsy - Russell (1:40,549) a Kubica (1:41,255 min), jenž bude po výměně motoru v neděli startovat zezadu, Péreze však překonali až Sainz (1:38,693) s domácím Kvjatem (1:38,550) - ten ale bude v neděli také startovat z konce startovního roštu, Honda přivezla pro všechny piloty Toro Rosso a Red Bullu nové motory (zbylé tři její jezdce čeká za spalovací motor trestných pět míst). V příštím závodě Japonsku přidá nové palivo, chce se před svými diváky pokusit o vítězství.

Domácí hrdina Daniil Kvjat

Domácí hrdina Daniil Kvjat | zdroj: Scuderia Toro Rosso

Albon začínal na 1:37,653, Ricciardo s Renaultem na 1:37,605 a čekalo se, co předvede špička. Leclerc ovšem stihl jen jedno měřené kolo (1:37,593), než na trati před 15. zatáčkou zůstal stát Kvjat a ředitelství závodu sáhlo po virtuálním safety caru: "Kluci, odešel motor," hlesl Rus do rádia. Přitom dnes ráno dostal nový kus, Honda situaci vyšetřuje.

Ferrari na měkkých pneumatikách pak přidalo - Leclerc 1:36,655 a Vettel 1:36,741, z výsluní je po půlhodině nicméně sesadil Bottas 1:36,174. Jeho týmový kolega Hamilton si i přes stížnosti na řádnou funkci brzd dostal před něj: 1:36,031 min - oba na stejné směsi jako Ferrari, které v tu chvíli ztrácelo kolem půl sekundy.

A když už jsme u těch brzd - FIA dnes oznámila, že upouští od plánovaného návrhu zavést v roce 2021 standardizované brzdové systémy od společnosti Brembo. Důvodem má být snaha lépe porozumět výkonnosti a brzdovým požadavkům nové generace monopostů.

Mimo trať se na chvíli ocitl Giovinazzi (1:38,821) i Norris (1:39,239), oba v polovině tréninku setrvávali na 16. a 17. pozici. Okamžik hrůzy prožil také Hamilton, když při návratu do boxů málem narazil do zádi Grosjeanova Haasu.

Po kratší přestávce, během níž týmy vraceli Pirelli jednu sadu pneumatik, se Bottas vrátil na trať na středně-tvrdé směsi s cílem věnovat se více delším jízdám. Přesto se mu podařilo na čele Hamiltona přeskočit - 1:35,551.

Fin dělal další pokroky (1:35,198), s tím si ale Vettel na měkčí směsi po hodině snadno poradil - 1:35,005. Mechanici Mercedesu mezitím měnili Hamiltonovi přední brzdy a třetí pružinu na zavěšení.

Sebastian Vettel v 1. tréninku

Sebastian Vettel v 1. tréninku | zdroj: Formula1.com

Poté se prosadil ambiciózní mladík Leclerc - 1:34,462 min, jenž tím o 26 tisícin překonal loňský nejrychlejší čas Sebastiana z 1. tréninku - oba piloti na měkkých pneumatikách. Charles ale s nastavením moc spokojený nebyl: "Můžeme zajet do boxů a udělat něco s předním křídlem?"

Verstappenovi (1:34,544 min) s Red Bullem se na měkké směsi podařilo 30 min před koncem posunout na 2. příčku, na Ferrari ztrácel jen 82 tisícin, Albonovi (1:35,484) patřilo šesté místo za Hamiltonem.

Ferrari je tedy pořád ve formě, Red Bullu ale moc nescházelo a ze hry o vítězství nemůžeme vylučovat ani Mercedes, který řešil drobné potíže s nastavením. Na pozici 4. nejrychlejšího týmu se dostal Renault, McLareny skončili mimo první desítku. Ricciardo ale v samotném závěru po náhlém ustřelení rozbil v zatáčce č. 10 záď svého RS19.

Více nám o toho formě týmů napoví odpolední část, která začíná ve 14:00 hod našeho času.

GP Ruska (Sochi International Street Cir)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:34,462
2. 33 Max VERSTAPPEN nldAston Martin Red Bull Racing1:34,544
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:35,005
4. 77 Valtteri BOTTAS finMercedes-AMG Petronas Motorspo1:35,198
5. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas Motorspo1:35,414
6. 23 Alexander ALBON thaAston Martin Red Bull Racing1:35,484
7. 27 Nico HÜLKENBERG deuRenault Sport Formula One Team1:35,740
8. 3 Daniel RICCIARDO ausRenault Sport Formula One Team1:36,287
9. 11 Sergio PÉREZ mexRacing Point F1 Team1:36,321
10. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:36,516
11. 55 Carlos SAINZ JR. espMcLaren F1 Team1:36,523
12. 10 Pierre GASLY fraRed Bull Toro Rosso Honda1:36,538
13. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkHaas F1 Team1:36,596
14. 18 Lance STROLL canRacing Point F1 Team1:36,714
15. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finAlfa Romeo Racing1:36,770
16. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:36,844
17. 99 Antonio GIOVINAZZI itaAlfa Romeo Racing1:37,328
18. 63 George RUSSELL gbrRokit Williams Racing1:38,520
19. 26 Daniil KVJAT rusRed Bull Toro Rosso Honda1:38,550
20. 88 Robert KUBICA polRokit Williams Racing1:38,670

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Ferrari je v Rusku ve formě, nejrychleji začíná Leclerc. Domácího hrdinu zradil nový motor Hondy +VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 27.09.2019 13:26 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly se svou trofejí za druhé místo v závodě v Brazílii

"Gasly zvládl návrat do Toro Rosso mnohem lépe než než Kvjat, nese část viny," hodnotí Marko

Lewis Hamilton má našlápnuto k překonání rekordů legendárního Michaela Schumachera

"Dostal jsem se na jinou úroveň, budu jezdit jako stroj!" varuje své soupeře Hamilton

Charles Leclerc v tréninku v Soči

"Kdyby to nevyšlo, tak umřu!" Leclerc svou adrenalinovou zábavou naštval Ferrari

Williams se chce zlepšit a konečně se odrazit ze dna

Williams na rozdíl od loňska zvládl nárazové testy napoprvé. Proč si vybral Nissanyho?

Lando Norris s McLarenem MCL34 během tréninku v Brazílii

McLaren letos tak velký pokrok jako loni neudělá, uvědomuje si Brown. Vůz pro rok 2021 už má v tunelu

Robert Kubica v Japonsku

Vážné zranění? Kubica si nemyslí, že mělo na jeho formu vliv

Max Verstappen s Red Bullem RB15 během tréninku v Maďarsku

Honda musí odstranit kolísání své formy v závislosti na okruzích

Charles Leclerc (vlevo) se Sebastianem Vettelem

"Od Vettela mám stále hodně co se učit," uznává Leclerc. Jaké ambice má letos Ferrari?

Pneumatiky Pirelli v rámci sezónních testů v Barceloně

Co čeká Pirelli od nové sezony?

Mattia Binotto v kvalifikaci v Monaku

Binotto hodnotí svou první sezonu v roli šéfa Ferrari. Co ho překvapilo?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen na tiskové konferenci

Ferrari vs. Red Bull v posledních závodech: "Divné," hodnotí vývoj formy…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Binotto hodnotí svou první sezonu v roli šéfa Ferrari. Co ho překvapilo?

  2. "Od Vettela mám stále hodně co se učit," uznává Leclerc. Jaké ambice má letos Ferrari?

  3. McLaren letos tak velký pokrok jako loni neudělá, uvědomuje si Brown. Vůz pro rok 2021 už má v tunelu

  4. "Dostal jsem se na jinou úroveň, budu jezdit jako stroj!" varuje své soupeře Hamilton

  5. Honda musí odstranit kolísání své formy v závislosti na okruzích

  6. Williams na rozdíl od loňska zvládl nárazové testy napoprvé. Proč si vybral Nissanyho?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud