"Máme druhý nejlepší motor," zní z Renaultu. V čem udělali Francouzi největší pokrok?

Pavel Mandát, 24. ledna 2020, 00:22 Google+

Šéf motorového oddělení Renaultu Rémi Taffin věří, že jeho tým vládne druhou nejlepší pohonnou jednotkou ve startovním poli. Zároveň popisuje, kde se Francouzi za uplynulé období nejvíce zlepšili.

Počet komentářů:  70 komentářů (Poslední 27.01. 09:32) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Renault RE17

Pohonná jednotka Renault RE17 | foto: Craig Scarborough

Sdílejte článek

Nová hybridní éra Formule 1, která přinesla do popředí revoluční šestiválcové pohonné jednotky započala psát svůj příběh v roce 2014. Přepracovaný agregát tehdy představili tři motoráři, protože japonská Honda se do této společnosti přidala až o rok později.

Ze zmíněného tria Ferrari, Mercedes a Renault na tom byli nejhůře právě Francouzi. Asi není třeba připomínat, jak nelibě nesl jejich (ne)formu Red Bull. Celá situace nakonec dopěla až do bodu, kdy se úspěšné partnerství, které Formuli 1 mezi lety 2010 až 2013 dominovalo rozpadlo.

Renault hledal pověstnou půdu pod nohama dlouho. V určitých momentech se dokonce zdálo, že už jej v relativní výkonnosti překonala i Honda, což vzhledem k tomu, kde se Japonci nacházeli ještě před dvěma lety, rozhodně nepředstavovalo dobrou vizitku

img-responsive

Pohled pod Renaultu | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Během roku 2019 však měl nastat kýžený průlom. Tvrdí to alespoň šéf motorového oddělení Renaultu Rémi Taffin.  Podle něj se právě tehdy zaskvěl jeho tým výrazným výkonnostním skokem. Ten měl být patrný zejména co se týče efektivity spalovacího motoru.

Na závod máte omezené množství paliva. Čím efektivnější v jeho využívání jste, tím lepší výkonnost vám to poskytuje,“ říká Taffin. Efektivitu spalování měl Renault podle jeho slov zvýšit od začátku hybridní éry až o deset procent . V řeči čísel by se mělo jednat o pokrok ze čtyřiceti na padesát procent.

A proč si motoráři z Francie myslí, že největší pokrok učinili před ročníkem 2019?  „Nejde o nějakou konkrétní věc. S tímto motorem se učíme šest let. Mezi lety 2018 a 2019 jsme dali všechny naše poznatky dohromady, díky čemuž se nám podařilo dosáhnout skoku, který by vám normálně zabral tři roky,“ hlásí šéf vývoje pohonných jednotek.

Taffin je přesvědčen, že nejlepším motorem disponuje momentálně Ferrari, Renault s Mercedesem jsou kousek pozadu, přičemž Honda prý ztrácí o něco více. „Vidíme velký souboj mezi Mercedesem a Ferrari. Myslím, že Ferrari má trošku náskok, pak následujeme my a kousek za námi je Mercedes. Honda ztrácí o krok více," líčí Taffin.

Nicméně se už nejedná o žádné 50 kW rozestupy. Mezi Ferrari, Mercedesem a námi jde o 5 - 10 kW. A Honda je možná o 15 či 20 kW zpět," vysvětluje současné rozdíly ve výkonnosti pohonných jednotek v poli.

S rostoucím počtem závodů se zároveň zvyšují také nároky na spolehlivost jednotlivých agregátů. Některé motory Renaultu, jenž byly nasazovány během pátečních jízd, měly mít údajně natočeno přes šest tisíc kilometrů.

Ve vývoji budeme pokračovat rovněž letos. Zaměřujeme se na výkonnost a stejně tak na spolehlivost. Je to o tom, jak chytře zabudujeme motor do vozu, tak, abychom vytvořili co nejkomplexnější balík,“ uzavírá Taffin s tím, že pozornost Renaultu už se z velké míry upíná k sezoně 2021 a revoluční změně pravidel.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: "Máme druhý nejlepší motor," zní z Renaultu. V čem udělali Francouzi největší pokrok?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 70, poslední 27.01.2020 09:32 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 70 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc s vozem SF1000 v Katalánsku

Ferrari začne od zítřka pracovat na výkonnosti. Co způsobilo selhání Vettelova motoru?

Týmový jezdci Williams pro sezónu 2020

Russell se na bitvu s Latifim těší. Zamíří po sezoně k Mercedesu?

Mercedes W11 EQ Performance

"Nový Mercedes má mnohem více přítlaku než loni, hodně se zvýšil i výkon motoru," prozrazuje Allison

Charles Leclerc v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

Zase? "Soupeři jsou rychlejší než my," přiznává šéf Ferrari

Alexander Albon v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

První testy? Albon chválí především spolehlivost

Valtteri Bottas a Sebastian Vettel v rámci třetího dne předsezonních testů v Barceloně

FOTO: Pátek v Barceloně - týmy testují nové díly, Mercedes drtí soupeře, Ferrari nestíhá

Valtteri Bottas při svém řádění v Barceloně

Třetí den testů v Barceloně - Mercedes nejrychlejší, Ferrari zaostává

Sebastian Vettel s Ferrari SF1000 ve čtvrtek v Barceloně

"To už není volant, ale ovladač videoher," usmívá se Vettel nad DAS Mercedesu. Jak hodnotí nové Ferrari?

Volant Mercedesu

Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO

Lewis Hamilton v rámci druhého dne předsezonních testů v Barceloně

FOTO: Druhý den testů v Barceloně - úřaduje Kimi, Mercedes pod drobnohledem

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Konkurenceschopnost Alfy Romeo C38 během roku 2019 postupně klesala

Alfa Romeo staví pro rok 2020 zcela nové auto i simulátor

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. První den testů v Barceloně - Hamilton pokračuje tam, kde loni skončil + VIDEO

  2. Druhý den testů v Barceloně: Räikkönen nejrychlejší, Mercedes předvedl geniální fintu

  3. "To už není volant, ale ovladač videoher," usmívá se Vettel nad DAS Mercedesu. Jak hodnotí nové Ferrari?

  4. Proč je podle FIA systém řízení Mercedesu 'DAS' legální a proč do něj menší týmy nepůjdou +VIDEO

  5. "Nový Mercedes má mnohem více přítlaku než loni, hodně se zvýšil i výkon motoru," prozrazuje Allison

  6. Zase? "Soupeři jsou rychlejší než my," přiznává šéf Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud