"Máme druhý nejlepší motor," zní z Renaultu. V čem udělali Francouzi největší pokrok?

Pavel Mandát, 24. ledna 2020, 00:22 Google+

Šéf motorového oddělení Renaultu Rémi Taffin věří, že jeho tým vládne druhou nejlepší pohonnou jednotkou ve startovním poli. Zároveň popisuje, kde se Francouzi za uplynulé období nejvíce zlepšili.

Počet komentářů:  70 komentářů (Poslední 27.01. 09:32) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Renault RE17

Pohonná jednotka Renault RE17 | foto: Craig Scarborough

Sdílejte článek

Nová hybridní éra Formule 1, která přinesla do popředí revoluční šestiválcové pohonné jednotky započala psát svůj příběh v roce 2014. Přepracovaný agregát tehdy představili tři motoráři, protože japonská Honda se do této společnosti přidala až o rok později.

Ze zmíněného tria Ferrari, Mercedes a Renault na tom byli nejhůře právě Francouzi. Asi není třeba připomínat, jak nelibě nesl jejich (ne)formu Red Bull. Celá situace nakonec dopěla až do bodu, kdy se úspěšné partnerství, které Formuli 1 mezi lety 2010 až 2013 dominovalo rozpadlo.

Renault hledal pověstnou půdu pod nohama dlouho. V určitých momentech se dokonce zdálo, že už jej v relativní výkonnosti překonala i Honda, což vzhledem k tomu, kde se Japonci nacházeli ještě před dvěma lety, rozhodně nepředstavovalo dobrou vizitku

img-responsive

Pohled pod Renaultu | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Během roku 2019 však měl nastat kýžený průlom. Tvrdí to alespoň šéf motorového oddělení Renaultu Rémi Taffin.  Podle něj se právě tehdy zaskvěl jeho tým výrazným výkonnostním skokem. Ten měl být patrný zejména co se týče efektivity spalovacího motoru.

Na závod máte omezené množství paliva. Čím efektivnější v jeho využívání jste, tím lepší výkonnost vám to poskytuje,“ říká Taffin. Efektivitu spalování měl Renault podle jeho slov zvýšit od začátku hybridní éry až o deset procent . V řeči čísel by se mělo jednat o pokrok ze čtyřiceti na padesát procent.

A proč si motoráři z Francie myslí, že největší pokrok učinili před ročníkem 2019?  „Nejde o nějakou konkrétní věc. S tímto motorem se učíme šest let. Mezi lety 2018 a 2019 jsme dali všechny naše poznatky dohromady, díky čemuž se nám podařilo dosáhnout skoku, který by vám normálně zabral tři roky,“ hlásí šéf vývoje pohonných jednotek.

Taffin je přesvědčen, že nejlepším motorem disponuje momentálně Ferrari, Renault s Mercedesem jsou kousek pozadu, přičemž Honda prý ztrácí o něco více. „Vidíme velký souboj mezi Mercedesem a Ferrari. Myslím, že Ferrari má trošku náskok, pak následujeme my a kousek za námi je Mercedes. Honda ztrácí o krok více," líčí Taffin.

Nicméně se už nejedná o žádné 50 kW rozestupy. Mezi Ferrari, Mercedesem a námi jde o 5 - 10 kW. A Honda je možná o 15 či 20 kW zpět," vysvětluje současné rozdíly ve výkonnosti pohonných jednotek v poli.

S rostoucím počtem závodů se zároveň zvyšují také nároky na spolehlivost jednotlivých agregátů. Některé motory Renaultu, jenž byly nasazovány během pátečních jízd, měly mít údajně natočeno přes šest tisíc kilometrů.

Ve vývoji budeme pokračovat rovněž letos. Zaměřujeme se na výkonnost a stejně tak na spolehlivost. Je to o tom, jak chytře zabudujeme motor do vozu, tak, abychom vytvořili co nejkomplexnější balík,“ uzavírá Taffin s tím, že pozornost Renaultu už se z velké míry upíná k sezoně 2021 a revoluční změně pravidel.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: "Máme druhý nejlepší motor," zní z Renaultu. V čem udělali Francouzi největší pokrok?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 70, poslední 27.01.2020 09:32 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 70 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

18" pneumatiky pro F1, které Pirelli představilo na Monze

Brawn o dalších plánech: Mohli bychom mít až devatenáct závodů, všechny ale bez diváků

F1 motor Ferrari

"Rád bych vám sdělil více, ale Ferrari je proti." Prezident FIA o tajné dohodě, která pobouřila týmy

Továrna Hondy v japonské Sakuře

Uzavření továren se kvůli pandemii koronaviru opět prodlužuje

Po startu závodu v Kanadě

Žádné překvapení. Sezona v Kanadě neodstartuje

Týmy diskutují o konečné výši rozpočtových stropů, agresivní návrh McLarenu se některým velkým hráčům moc nezamlouvá

100 + x, 100 - x. Jednání šéfů F1 se točilo hlavně kolem rozpočtů

Toto Wolff letos zůstane u Mercedesu, další rok se uvidí

Wolff prozatím zůstává u Mercedesu. Zhořkly vztahy se šéfem Daimleru i s Hamiltonem?

Celá F1 čelí velké krizi

"F1 musí pro své přežití učinit velké změny," varuje šéf McLarenu. Z velkých týmů souhlasí jediný

Max Verstappen a Nico Rosberg po kvalifikaci v Belgii

Rosberg vzpomíná: Když byl za mnou Verstappen, tak jsem se modlil

Jacques Villeneuve s Williamsem FW19 v Rakousku

Villeneuve by sezónu 2020 zrušil

Sebastian Vettel v rámci prvního dne druhých předsezonních testů v Barceloně

Vettel kritizuje současné poměry ve Formuli 1

  • Pátek

    • 1. Trénink (6:00 - 7:30)
    • 2. Trénink (10:00 - 11:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (7:00 - 8:00)
    • Kvalifikace (10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Konkurenceschopnost Alfy Romeo C38 během roku 2019 postupně klesala

Alfa Romeo staví pro rok 2020 zcela nové auto i simulátor

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Wolff prozatím zůstává u Mercedesu. Zhořkly vztahy se šéfem Daimleru i s Hamiltonem?

  2. "Rád bych vám sdělil více, ale Ferrari je proti." Prezident FIA o tajné dohodě, která pobouřila týmy

  3. "F1 musí pro své přežití učinit velké změny," varuje šéf McLarenu. Z velkých týmů souhlasí jediný

  4. Rosberg vzpomíná: Když byl za mnou Verstappen, tak jsem se modlil

  5. 100 + x, 100 - x. Jednání šéfů F1 se točilo hlavně kolem rozpočtů

  6. Villeneuve by sezónu 2020 zrušil

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud