Renault chce znovu vyhrávat: "V přípravách na revoluční sezonu 2021 není nikdo tak daleko jako my"

Pavel Mandát / F1NEWS.CZ, 3. ledna 2020, 22:45 Google+

Renault je po letošní nevydařené sezoně pod tlakem. Šéf stáje Cyril Abiteboul ale nepropadá panice. Odstoupit totiž nehodlá a věří, že jeho tým má v přípravách na revoluční sezonu 2021 náskok před všemi ostatními

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 06.01. 09:52) Napište svůj názor
Cyril Abiteboul a Alain Prost při testech v Barceloně

Cyril Abiteboul a Alain Prost při testech v Barceloně | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Působení Renaultu ve Formuli 1 mělo hned několik kapitol. Francouzská automobilka byla účastníkem Velkých cen například v sedmdesátých či osmdesátých letech minulého století. Úspěchy slavila stáj ze země galského kohouta také těsně po začátku nového milénia. Byl to právě Renault, kdo dokázal svého času s Fernandem Alonsem ukončit nadvládu Ferrari a Michala Schumachera.

Pak se tradiční automobilka ze světa Grand prix stáhla a svůj opětovný návrat uskutečnila před ročníkem 2016. Tehdy už byla v plném proudu hybridní éra královny motorsportu a Renault odkoupil tým od Lotusu. Tedy ten samý tým, který zmíněné skupině dříve odprodal. Všem bylo jasné, že návrat na absolutní špičku bude nějakou dobu trvat. Ani v Enstone totiž nemají kouzelný proutek. Kterým by si mohli splnit všechna přání.

Přesto byl progres týmu, jenž momentálně vede Cyril Abiteboul poměrně konstantní. Renault se neustále zlepšoval, přesně podle názvu oblíbeného televizního seriálu „step by step“. Do kokpitu žlutých vozů se před rokem 2017 posadil uznávaný, leč na první pódium stále čekající Nico Hulkenberg. I to měl být důležitý aspekt na cestě vzhůru a zpočátku to tak opravdu vypadalo.

img-responsive

Daniel Ricciardo v kvalifikaci v Abú Zabí | foto: Renault Sport F1

Renault se dokázal postupně prokousat z devátého až na čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Nad jeho síly tak byly už jen nejlepší tři týmy, které mají před celým zbytkem startovního pole markantní náskok.

Začátek rozhodujícího ataku, jenž měl nakonec smazat i tuto ztrátu byl naplánován na tento ročník, jenže nic z toho se nakonec neuskutečnilo. Renaultu nepomohl ani nově příchozí Daniel Ricciardo. Z plánované zteče na elitní trio nebylo nic, přičemž se Francouzi museli v Poháru konstruktérů sklonit i před McLarenem.

Zákonitě se proto začaly ozývat hlasy volající po odejití ředitele stáje Cyrila Abiteboula. Ten podle mnohých nezvládl svou úlohu, a tak by měl být nahrazen. Zkušený manažer však odstoupit nehodlá.

„Postup z devátého místa, které jsme obsadili v roce 2016 až na čtvrté, jenž nám patřilo loni, nás vlastně uchlácholil. Zakrylo to některé naše slabiny. Ty se nám povedlo odhalit až letos s pilotem Danielova formátu a s tlakem, který vždy přichází, když máte v týmu pilota jeho kvalit. Ty nedostatky se nám podařilo napravit až s koncem sezony,“ vysvětluje Abiteboul.

img-responsive

Pohled pod Renaultu | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Boss Renaultu však vysvětluje, že vzdát se rozhodně nehodlá. Není to prý v jeho povaze. „Odstoupím až vyhrajeme. Rok od roku jsme silnější, každou sezonou se přibližujeme k našemu cíli, který je opět se zařadit ke špičce tohoto sportu. Sezonu po sezoně jsme silnější, dokonce i po ročníku jaký jsme měli letos,“ hlásí.

V Enstone už se soustřední zejména na přelomovou sezonu 2021, která přinese revoluční změnu technických pravidel. Šéf Renaultu je optimista, věří, že žádná jiná stáj není v přípravách tak daleko, jako ta jeho.

„Je to výrazná příležitost. Nechceme udělat chybu. Nemyslím si, že je tady další„ tým, který by se v přípravách na sezonu 2021 dostal tak daleko, jako jsme se dostali my. Chceme znovu vyhrávat, proto jsme v přípravách na tento rok vymezili velké množství zdrojů,“ uzavírá Abiteboul.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Renault chce znovu vyhrávat: "V přípravách na revoluční sezonu 2021 není nikdo tak daleko jako my"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 06.01.2020 09:52 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Nico Rosberg po kvalifikaci v Belgii

Rosberg vzpomíná:Když byl za mnou Verstappen, tak jsem se modlil!

Jacques Villeneuve s Williamsem FW19 v Rakousku

Villeneuve má jasno. Sezonu 2020 by zrušil

Sebastian Vettel v rámci prvního dne druhých předsezonních testů v Barceloně

Vettel kritizuje současné poměry ve Formuli 1

Okruh v Silverstone

Silverstone chce F1 pomoc zajímavým nápadem. Bude se závodit v protisměru?

Slavnostní předávání cen za mistrovský titul v sezóně 2019 pro tým Mercedes

Divoká teorie: zamíří Wolff k Aston Martinu?

Piloti McLarenu nemají se snížením svých platů problém

McLaren svým zaměstnancům dává volno, k přežití pomůže stát. Norris a Sainz počítají s nižším platem

Volant Lewise Hamiltona

FIA dělá změny: Mercedes i přes zmražení pravidel systém DAS v roce 2021 nebude moci využít

Sebastian Vettel v rámci třetího dne předsezonních testů v Barceloně

Ecclestone předpovídá Vettelův konec u Ferrari. Kam by mohl Němec zamířit?

Zůstane Alfa Romeo zavřená déle, než se původně očekávalo?

Uzavření továren by mohlo být podle šéfa Alfy Romeo prodlouženo. V čem je Räikkönen horší než Alonso?

Haas se snaží přežít

Steiner má co dělat, aby udržel Haas při životě. Jak zachránit menší týmy?

  • Pátek

    • 1. Trénink (6:00 - 7:30)
    • 2. Trénink (10:00 - 11:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (7:00 - 8:00)
    • Kvalifikace (10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Antonio Giovinazzi během tréninku na Hungaroringu

Giovinazzi kvůli havárii v Belgii málem přišel o místo. Když pak začal předčit…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Uzavření továren by mohlo být podle šéfa Alfy Romeo prodlouženo. V čem je Räikkönen horší než Alonso?

  2. Ecclestone předpovídá Vettelův konec u Ferrari. Kam by mohl Němec zamířit?

  3. FIA dělá změny: Mercedes i přes zmražení pravidel systém DAS v roce 2021 nebude moci využít

  4. Steiner má co dělat, aby udržel Haas při životě. Jak zachránit menší týmy?

  5. Silverstone chce F1 pomoc zajímavým nápadem. Bude se závodit v protisměru?

  6. Divoká teorie: zamíří Wolff k Aston Martinu?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud