Red Bull dostane poprvé "party mód," Honda bude na úrovni Ferrari a Mercedesu, věří Marko

Petr Hlawiczka, 8. ledna 2019, 06:55 Google+

Red Bull těší pokrok Hondy a věří, že se poprvé dočká pořádných kvalifikačních módů, které dokáží krátkodobě zvýšit výkonnost pohonné jednotky, a dostane se na úroveň Ferrari a Mercedesu.

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 10.01. 10:21) Napište svůj názor
Souboj Kimiho Räikkönena a Lewise Hamiltona po startu závodu v Austinu

Souboj Kimiho Räikkönena a Lewise Hamiltona po startu závodu v Austinu | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Rakouská stáj přechází z motorů Renault na Hondy a podle jejího odborného poradce Helmuta Marka jde při vývoji vše podle plánu, což vede v továrně ke "skutečné euforii" a vlně "optimismu."

"Čísla nás činí vskutku optimistickými, také pokud jde o nárůst výkonnosti. Poprvé budeme moci slavit i pomocí 'party módu!' Motor Hondy už je lehce před motorem Renaultu. Pokud dáte dohromady naše GPS data s těmi poskytnutými Hondou, tak se dostaneme na úroveň Mercedesu a Ferrari," hlásá Marko.

"Samozřejmě, že oni také nespí. Ale když jsou už na tak vysoké úrovni, nemohou už dělat tak velké skoky. I kdybychom byli o 10 či 15 kW pozadu, tak by se to moc nelišilo od naší éry s Renaultem v dobách osmiválcových motorů. To dokážeme dohnat," věří odborný poradce Red Bullu.

img-responsive

Red Bull věří, že v roce 2019 bude s Hondou bojovat o titul | foto: Red Bull Content Pool

Podle Christiana Hornera by v uplynulé sezóně stačilo ze strany motoru Renault 40 kW navíc, aby to zcela změnilo obrázek sezóny. Red Bull vyhrál čtyři velké ceny, často ovšem doplácel na potíže se spolehlivostí a jeho francouzský partner nedokázal učinit tak velký pokrok ve výkonnosti, jak se očekávalo.

Honda na tom ale s poruchovostí byla ještě hůře. "Uvědomujeme si, že to se spolehlivostí bude možná těžké. Pravděpodobně si v průběhu sezóny s třemi motory nevystačíme. Pokud ale vyberete ty správné okruhy, tak můžete být během několika kol zpátky na čele. Takový bude koncept - vědomě přijmeme motorové penalizace, bude-li to nutné," pokračuje Marko.

A závěru si opět postěžoval na to, jak na tom byli s Renaultem špatně: "Od počátku jsme byli v kategorii B. V kvalifikaci nám scházelo 70 koní. V závislosti na závodním okruhu to bylo méně, průměrně jsme však ztráceli alespoň 40 koní. Naše GPS data jasně odhalují, kolik jsme ztráceli na rovinkách a kolik jsme toho vyhrávali v zatáčkách. Když bylo na špici s výkonem Ferrari, tak byly rozdíly ještě extrémnější."

Vytisknout

Diskuze: Red Bull dostane poprvé "party mód," Honda bude na úrovni Ferrari a Mercedesu, věří Marko

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 10.01.2019 10:21 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Daniel Ricciardo během kvalifikace v Barceloně

McLaren očekává dlouhou bitvu s Ferrari, pro zbytek sezóny má jasný cíl

Charles Lecler a Mattia Binotto při pátečním tréninku v Sáchiru

Binotto chválí Leclerca, naštvala ho italská média

Start GP Španělska - Pérez v hloubi pole

"Pérez vpředu zoufale chybí. Potřebujeme jej tam, abychom Mercedes dostali pod tlak," říká Horner

Všechno dobré - nakonec Mercedes dokázal to nejdůležitější, vyhrát závod.

Bottasova vzpoura? Žádná nebyla, zní z tábora Mercedesu

Lewis Hamilton vítězí v závodě v Barceloně

FOTO: Závod v Barceloně - Hamilton kráčí za obhajobou titulu

Max Verstappen - závod v Portugalsku

Nejrychlejší kolo patří s náskokem Verstappenovi, Alonso před McLareny

Lewis Hamilton byl dnes opět suverénně nejrychlejší

GP ŠPANĚLSKA: Hamilton si Verstappenem poradil v depu i na trati

Lewis Hamilton se svou trofejí za prnví místo v závodě v Portugalsku

PROHLÁŠENÍ po závodě: Hamiltonův lov na Verstappena "Málem jsem do boxů nezajel," říká pilot Mercedesu

Lewis Hamilton vyhrává svou 100 pole position v kvalifikaci v Barceloně

FOTO: Kvalifikace v Barceloně - Hamiltonovo 100. pole position

Startovní rovinka v Barceloně

GRAFIKA: Startovní rošt GP Španělska - Ferrari v 2. řadě, Mazepin penalizován

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VERSTAPPEN, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Force India známá svou efektivitou skončila v letech 2016 a 2017 mezi konstruktéry čtvrtá - hned za triem Mercedes, Ferrari a Red Bull

Racing Point teď očekává mnohem lepší začátek sezóny, čelí ale jinému …

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Bottas nejrychlejší, Verstappenovi scházelo jen 33 tisícin sekundy! O přerušení tréninku se postaral Kubica

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě: Hamiltonův lov na Verstappena "Málem jsem do boxů nezajel," říká pilot Mercedesu

  3. Bottasova vzpoura? Žádná nebyla, zní z tábora Mercedesu

  4. GRAFIKA: Startovní rošt GP Španělska - Ferrari v 2. řadě, Mazepin penalizován

  5. Hamilton odpoledne nejrychlejší, Red Bull v hloubi pole

  6. GP ŠPANĚLSKA: Hamilton si Verstappenem poradil v depu i na trati

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud