DISKUZE K ČLÁNKU Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

Po incidenty poznamenané kvalifikaci a opravdu velmi originálním složení startovního roštu (poprvé od roku 1976 a éry Chrise Amona se v TOP 5 opět objevil zástupce Nového Zélandu) byla s napětím očekávána samotná Grand Prix. Ale ani tady nešlo nic tak docela hladce.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 51, poslední 04.11.2024 19:20 Vložte komentář

Nejlepší názory

» RoBertino (Hlasovali 5 lidé) 04.11.2024 10:32
Fanoušek - a zejména zarytý fanoušek - je… »
» Duncan66 (Hlasovali 4 lidé) 03.11.2024 19:47
Stesti preje pripravenym a nezbyva, nez… »
» hurthys (Hlasovali 4 lidé) 04.11.2024 01:13
Maxovi všechna čest, bohužel všechny naděje šly… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • GRAHAM

    GRAHAM

    109.81.115.XXX
    Umístění Podíl(%) Výsledek v (mil. $)
    1. místo 14 % 154
    2. místo 13,1% 144,2
    3. místo 12,2% 134,4
    4. místo 11,3% 124,6
    5. místo 10,4% 114,8
    6. místo 9,6% 105,1
    7. místo 8,7% 95,3
    8. místo 7,8% 85,5
    9. místo 6,9% 75,7
    10. místo 6% 65,9
    Bude rozdělovat cca +-1100 mil. $

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • daaviid23

    daaviid23

    90.182.169.XXX
    Max, Návrat krále 14

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Limbi

    Limbi

    213.192.8.XXX
    Ještě tu otevřu jedno téma... Všimli jste si, jak až na pár vyjímek měli jezdci problém vůbec předjet? Samozřejmě absence DRS je jasná, ale Brazílie není trať, kde by se nedalo předjíždět a co si pamatuju, tak na závody na vodě se všichni těšili práve proto, že tam bylo dost soubojů. Teď se i Max po tom, co zůstal za Charlesem zasekl a dokud neudělal Charles velikou chybu, tak byl bez šance. Osobně si myslím, že ta auta jsou na tyhle podmínky moc těžka a velká a jezdci tak nedokážou jít na tu hranu, tak moc, jako dříve.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jako

    jako

    185.51.250.XXX
    Me jde hlavně o ten SC…a jak byl vyhlášen úplně bez důvodu..Akorát to zabilo risk jezdců co šli hned na wet..většina sla na inters…byla by to jejich chyba když se zhoršovali podmínky ale riskovali…nebo by museli znova do boxu pro wet…ale ředitelství zavodu se na to úplně vykaslalo….Proste prší ,i když maji skoro všichni inters tak závodit nebudeme ….Jinak Max měl ztrátu asi 2,6s na Ocona před tim SainzSC…na tý ,posléze lepšíci se trati, mu pak dávala skoro vteřinu…dal by ho úplně v pohodě i bez SainzSC…Cely zavod byl ovlivněn nesmyslným vyhlášením SC….

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Sakki

    Sakki

    145.224.120.XXX
    Pokud by jezdec nemohl měnit pneu při RF, tak to nějaké férovosti nijak nepomůže, jen se změní kdo na tom vydělá a kdo ne - teď při RF na tom vydělá, kdo do boxů nejede, pokud by to změnili, tak by na tom tenhle člověk prodělal a to výrazně.

    Např během téhle GP, tak by lidi, co nestihli zajet před RF do boxů a museli by tam zajet brzo po restartu, tak by klesli na konec startovního pole. Stejně tak, pokud by někdo zůstal déle na trati než jeho oponenti s tím, že si prodlouží stint, tak prostě riskuje, že bude RF a on klesne z prvniho mista na konec startovniho pole, protože bude muset udělat tu zastávku až po restartu.

    V minulosti bylo nejakou dobu zakázano dělat pitstop pod SC, a taky to na férovosti moc nepřidalo.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • hurthys

      hurthys

      89.177.138.XXX
      Proto by se červená vlajka měla používat zcela výjimečně. Od toho tam snad je SC, pokud je nebezpečí na trati.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        194.212.104.XXX
        Souhlas. Navíc je zcela nelogické, když pod SC "zadarmo" nevymění a pod RF ano. Pak mají páni komisaři velký nástroj na případné ovlivnění závodu potřebným směrem. Ne, že bych z toho kohokoliv podezíral, ale kdyby někdo chtěl...

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Limbi

    Limbi

    213.192.8.XXX
    Tak takový hate, co se teď spustil na Landa, to už je skoro jak lynč... Absolutně nechápu. Stačila jedna věta vytržená z kontextu "Není to talent, jen štěstí". Kdo viděl rozhovor ví, že tahle věta byla použitá v úplně jiném kontextu, ale to co na základě téhle věty předvádějí Maxovo fans na sítích a hlavně v zahraničí, to je uvolňování frustrace, kdy se teď poslední závody řešily Maxovo prasárny a oni mají najednou zadostiučinění ve velkém vítězství, ale to jim evidentně nestačí... Takhe toxický vlákna jsem už dlouho neviděl. Vlastně jseem rád, že tady se ještě ta diskuse odvíjí v relativně slušném duchu. 11 a samozřejmě hlavní boost toho všeho dělají media.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      Fanoušek - a zejména zarytý fanoušek - je specifikem každé oblasti, kde se vyžaduje podpora. Platí to o politicích, sportu, třeba i StarDance a podobně. Ti, co nekriticky podporují svůj idol, neberou nic než jeho kvality - a když „náhodou“ šlápne vedle, budou schopni ho hájit a případně nasadí oblíbené „no co, tak se podívejte, co tehdy a tehdy dělal ten a ten“ a berou to jako omluvu. Není problém přiznat něčí kvality, ale stejně jako se při kritice snížit k urážkám a nadávkám. Verstappen svým chováním přímo evokuje tendence „milovat nebo nenávidět“ a nelze vyloučit, že podobně jako někteří sportovci před ním s tím kalkuluje. Lidé jsou totiž pořád víc ovlivnitelní, zvláště díky sociálním sítím.
      Je třeba si uvědomit, jak dlouho Norris jezdí a srovnat tento fakt s tím, jak dlouho obvykle pilotovi trvá, než dosáhne svého vrcholu. Ano, jsou případy, že to někomu trvá kratší dobu, jinému déle. Ale pokud ho za to někdo dehonestuje a ještě na základě pochybné věty, nejde o kritiku, ale závist. Emilovi fans samozřejmě budou na koni, ale to je neopravňuje k pošklebkům a urážkám. A média? Stále více a bez rozdílu inklinují k bulváru a lidé je v tom podporují. Bohužel. Jinak by ty celebrutální nicky vůbec neměly šanci. Jen doufám, že tady se k ničemu podobnému nesnížíme.

      + 5 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Loqenc

        Loqenc

        85.71.3.XXX
        "Emilovi fans samozřejmě budou na koni, ale to je neopravňuje k pošklebkům a urážkám." - Aneb jak se v jedné větě pošklebovat Maxovi a zároveň to zakazovat jeho fanouškům. Chápu, že je to jeho prostřední jméno, ale jde o ten tón a pochybuju, že mu tak někdo říká 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • hurthys

      hurthys

      89.177.138.XXX
      Pro zachování duševního zdraví je nejlepší se diskuzím na soc. sítích (ale i třeba Seznam Zprávách) úplně vyhýbat. Algoritmy jsou nastaveny tak, že amplifikují negativní příspěvky, což generuje další clicky a další hate. Člověk odchází akorát znechucený a připadá si, jak z jiného světa. Přitom je to klasická uřvaná menšina, která je nejvíc vidět.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    212.65.229.XXX
    Maxovi za včerejšek patří naprosté uznání, odjel skvělý závod.
    Co jsem ale nepochopil je počínání komisařů FIA, nejdříve vyhlásí virtuální SC, a když má po několika kolech většina pole přezuto, tak vyhlásí SC, a pak rovnou přeruší závod, čímž umožní některým přezout bez propadu v závodu a vyhrají jim tímto závod? komisaři FIA by měla dohlížet na rovné podmínky pro všechny, a ne takto zásadně ovlivňovat závod a boj o titul. Bohužel a stejně jako v roce 2021 dělají komisaři FIA z boje o titul frašku. 02

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • tom11

      tom11

      77.48.94.XXX
      to je sice pravda, ale tomu postupnému řešení VSC-SC-RF docela rozumím. zásadní problém ale vidím v tom, že je pod RF povoleno tyto úpravy dělat. pokud by vozy musely po RF vyjet na gumách, na kterých do boxů zajeli, bylo by po problému. každý by si rozmyslel, při hrozbě RF nepřezout.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • RoBertino

        RoBertino

        185.63.97.XXX
        Tuhle RF ale nikdo nepředpokládal a nebyla výsledkem horšícího se počasí. Způsobil ji Colapinto a to opravdu nemůžeš očekávat, jestli se někdo rozbije nebo ne. V tomhle nebyla žádná spekulace, nevíme, kdy byl Emil a Alpíci do boxu jeli. Jestli se nepletu, tak v režimu „mokrého“ závodu neplatí povinnost zastávky v boxech, takže to nabízí další a další varianty. Zakázat výměnu pod RF by také nic neřešilo, protože ti na mokrých pneu se vrátili k intermediates, což by je později také čekalo. To bychom potom mohli zakázat i zajíždění do boxů během režimu SC, protože někdo měnil před ním a tím byl znevýhodněn. Ve sportu - a to ve většině sportů - prostě stoprocentní spravedlnost neexistuje a nemyslím tím jenom nějaké podrazy. Jeden příklad za všechny - MS 1974 v Německu, zápas NSR-Polsko. Hrálo se de facto na zatopeném hřišti a Poláci v první půli hráli na polovině Němců vlastně v bazénu. O přestávce hasiči a dobrovolníci zčásti dostali vodu pryč, takže domácí měli v druhé půli podstatně lepší podmínky. Bylo to spravedlivé? Bylo povoleno dělat úpravy hřiště o přestávce nebo mělo zůstat ve stejném stavu, aby měla obě mužstva stejné podmínky?

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • tom11

          tom11

          194.212.104.XXX
          Jak píšu i výše. Je vcelku nelogické, když v jednom případě je výměna "zdarma" a v dalších nikoliv. To je prostě anomálie. Je jasné, že to na 100% spravedlivé nebude nikdy. Ale dát vedení závodu do ruky nástroj pro zásadní ovlivnění výsledku, není podle mě správné.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • RoBertino

      RoBertino

      185.63.97.XXX
      VSC byl aktivován kvůli Hülkenbergovi, který stál v T1 na místě, kde se rozvěsil po svodidlech Albon. Toho však odtamtud dostali stewardi (a Hulk byl diskvalifikován), takže ho během jediného kola stopli. SC byl aktivován o dvě kola později kvůli nebezpečným podmínkám na trati, protože déšť zesílil. Červená byla reakcí na nehodu Colapinta (32. kolo).
      Že se smí v režimu červené vlajky přezout je pravidly dovoleno, takže o nějakém ovlivnění tady nemůže být ani řeči. Bylo využito pravidel a v minulosti na to někdo doplatil, někdo vydělal.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Lance Stroll se svou nehodou postaral o napjatou situaci před GP Brazílie

Alibismus FIA nebo snaha něco zakrýt? Vysvětlení podivného jednání kolem kvalifikační nehody Strolla

Piastrimu se příliš nedařilo, Alonso svůj vůz uvedl do stavu nepojízdného (ilustrační foto)

„Červená“ kvalifikace pohromou pro Hamiltona a Red Bull, za Norrisem se prosadili méně obvyklí piloti

Nepřízeň počasí může ovlivnit kvalifikaci (ilustrační foto)

GP BRAZÍLIE: Kvalifikace byla čtyřikrát časově posunuta, nakonec je odložena na neděli. Posune se i čas závodu

Jsou u Red Bullu znepokojeni právem?

Napětí houstne, dochází na protesty. Jednají některé stáje ohledně pneumatik v rozporu s pravidly?

Lando Norris v Maďarsku nechal vyhrát Piastriho, v brazilském sprintu se role obrátily

Ve sprintu si „vybrečel“ výhru Norris, McLarenu hrálo do karet i štěstí, Verstappen klesl v pořadí

Oscar Piastri vytvořil pro Norrise ideální situaci (ilustrační foto)

Kvalifikační sprint jednoznačnou záležitostí McLarenů, potíže Hamiltona s Pérezem

Lando Norris v závodě v Maďarsku

První trénink v Brazílii pro Norrise

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama