"Výkonné módy motoru používáme v kolech, která nikdo nesleduje," usmívá se Vettel. Ferrari na Mercedes nestačí

Petr Hlawiczka, 28. února 2020, 06:30 Google+

Ferrari se ohradilo vůči kritice soupeřů, že zbytečně mlží, když využívá pouze málo výkonné módy své pohonné jednotky. Podle šéfa týmu Mattii Binotta i jezdce Sebastiana Vettela to však není pravda. Vůz SF1000 podle nich představuje pokrok v zatáčkách, na rovince kvůli vyššímu odporu ale zatím dost ztrácí.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 29.02. 00:09) Napište svůj názor
Sebastian Vettel během testů za Valtterim Bottasem

Sebastian Vettel během testů za Valtterim Bottasem | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Výkonné módy motoru - ano či ne?
Mercedes se už minulý týden ve svém tiskovém prohlášení ptal, proč Ferrari na rozdíl od svých zákazníků nevyužívá výkonné módy motoru. "Zdá se, že si Mercedes hodně všímá toho, co děláme, tohle však není pravda," reagoval ve středu během tiskové konference Binotto.

Včera to popřel i Vettel: "Také tu a tam zvyšujeme výkon. Jen to děláme v kolech, která nikdo nesleduje." Podle Mercedesu rozdíl díky různým módům motoru může dělat v Barceloně až 1 sekundu na kolo, zatím je pozorovali pouze u Haasu a Alfy, nikoliv u italského výrobce.

Forma Ferrari? Nic moc, do Melbourne se situace nezlepší
S vozem SF1000 je spokojený, včera s ním zajel nejrychlejší čas: "Kvůli větru to ale moc příjemné nebylo. Auto se zlepšilo, zejména v třetím sektoru, ale z třetího sektoru do 1. zatáčky mi to tak dobré jako loni nepřipadá."

"V zatáčkách cítíte rozdíl, tam jsme se zlepšili, jenže to vypadá, že ostatní jsou ještě o trochu rychlejší. Museli jsme se do určité míry vzdát maximální rychlosti. Máme před sebou práci, jsme však skvělý tým a sezóna ještě nezačala. Před odletem do Melbourne několik dní zbývá, takže si vezmu pár dní volna a budu pracovat na simulátoru."

"Zkoušeli jsme mnoho různých konfigurací. V testech nikdo neukáže všechny své karty. Proto nejsou tak důvěryhodné, když se snažíte pochopit, kdo je na tom lépe. O své práci máme představu, svou pozici poznáme po dvou či třech závodech. Čas prozradí, jak na tom jsme," vysvětluje Vettel.

"Tvrdě pracujeme na to, abychom eliminovali problém s odporem, ale taková je zkrátka naše výchozí pozice. Momentálně první příznaky pro nás moc dobře nevypadají. I kdyby tomu tak ale bylo, tak to je na nás, abychom to otočili. Auto představuje pokrok, daří se nám generovat větší přítlak. Má to ale vedlejší vliv: více odporu na rovinkách. Uvidíme, jak na tom budeme v závislosti na jednotlivých okruzích," mírní pilot Ferrari očekávání fanoušků.

Ferrari dle svých slov na špičku ztrácí. Zvládne své manko smazat do prvního závodu v Austrálii? "Upřímně, nemyslím si to. Víme, co děláme. Víme, jestli máme něco v rezervě či nikoliv. Když se podíváte na rychlost během závodních simulací, tak ta Hamiltonova byla docela působivá," odpovídá Binotto.

Pohled pod kapotu nového Mercedesu W11

Pohled pod kapotu nového Mercedesu W11 | zdroj: Formula1.com

Problémy s pohonnými jednotkami mají téměř všichni
Mercedes
zatím jezdí rychle, jeho pohonná jednotka je však velmi nespolehlivá. Při jejím vývoj na to během zimy v Brixworthu agresivně tlačili. Už první týden zastavil kvůli motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) Valtteri Bottas, se spalovacím motorem Nicholas Latifi.

Pilot Williamsu měl problém také ve středu, kdy nedostatek tlaku oleje zničil motor, stáj z Grove tak musela přejít už na třetí kus. A včera ztratil tlak oleje Lewis Hamilton, software proto motor vypnul. Brit zvládl jen 14 kol, po závadě se na dráze už neukázal.

Výrobci motorů ve snaze neustále zvyšovat výkon narážejí na technické potíže. První týden mělo problém s mazáním také Ferrari, poruchy řešila i Honda kvůli vadným vstřikovacím tryskám - japonský výrobce odezírá výrobní vadu. Proto své pohonné jednotky musel vymontovat a opravit. Bez problémů zůstává pouze Renault.

Vytisknout

Diskuze: "Výkonné módy motoru používáme v kolech, která nikdo nesleduje," usmívá se Vettel. Ferrari na Mercedes nestačí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 29.02.2020 00:09 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso v rámci filmovacího dne v Barceloně

Alonsův nový šéf: Je to s ním složité, ale těším se!

Valtteri Bottas

Letos budu sobec, varuje Bottas

Williams FW43B

Williams ukázal FW43B s novým zbarvením: modrobílá s prvky žluté

Nikita Mazepin při sezónních testech v Maďarsku

Micka už jsem v totožném autě porazil, hlásí Mazepin. Co říká na pověst platiče?

Sebastian Vettel poprvé na trati s Aston Martinem AMR21

Aston Martin poprvé prohnal svůj nový vůz AMR21 po okruhu + FOTO

Nový zbarvení Haasu

Haas představuje nové zbarvení a hlavního sponzora

Aston Martin AMR21 - Mercedes

Zelená zpět na scéně. Aston Martin představil vůz pro sezonu 2021

Fernando Alonso

Alonso už je po své nehodě na kole zcela fit, může testovat s vozem F1

Nový technický ředitel Mercedesu James Allison

Mercedes záměrně neukázal podlahu W12. Co skrývá?

Renault Alpine A521 v nových barvách

Prezentace nového vozu Alpine F1: modrá kráska pro Alonsa s Oconem

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel v Barceloně

Ve čtvrtek po mokrém začátku nejrychlejší Ferrari, Hamilton měl problém s…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Prezentace nového vozu Alpine F1: modrá kráska pro Alonsa s Oconem

  2. Mercedes odhaluje první snímky nového vozu W12

  3. Mercedes záměrně neukázal podlahu W12. Co skrývá?

  4. Letos budu sobec, varuje Bottas

  5. Haas představuje nové zbarvení a hlavního sponzora

  6. Zelená zpět na scéně. Aston Martin představil vůz pro sezonu 2021

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud