Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Petr Hlawiczka, 15. prosince 2017, 06:30 Google+

Technický ředitel Toro Rosso James Key přiznává, že přechod od Renaultu k Hondě není kvůli odlišnému rozvržení a rozměrům obou pohonných tak jednoduchý. Tým se během zimy snaží především o to, aby úprava šasi neměla negativní dopad na jejich aerodynamiku. Kromě toho také řeší změnu převodovky.

Počet komentářů:  17 komentářů (Poslední 20.12. 11:14) Napište svůj názor
Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Odlišné umístění turbokompresoru znamená, že integrace pohonné jednotky Hondy do vozu není tak jednoduchá poté, co byl původně navržen kolem motoru Renault. Toro Rosso tomu během zimy musí věnovat hodně času.

Honda a Renault - úplně jiné motory
"Motory jsou úplně jiné. Jde o velmi hezky uspořádaný motor, ale celá pohonná jednotka má odlišnou architekturu. Nezabírá stejné místo. Musíme odvést dost práce na rozvržení vozu, abychom se jí přizpůsobili," prozrazuje pro Autosport technický ředitel italské stáje.

Důležité přitom je, aby nepřišla nazmar odvedená práce na aerodynamice: "Snažíme se držet pravidla, že pokud je auto už nějakou dobu ve vývojovém procesu, tak nechceme narušit žádnou větší položku, jako jsou aerodynamické povrchy a podobné věci. Proto nemusíme v příliš mnoha oblastech začínat od nuly.

img-responsive

Toro Rosso kvůli Hondě musí upravit své šasi, rozměry a rozvržení pohonných jednotek se hodně liší | foto: Scuderia Toro Rosso

Vůz jsme tomu pod kapotou co nejlépe přizpůsobili. A to vedlo k celkem odlišnému přístupu ke konstrukci šasi, ke způsobu, jakým funguje převodovka atd. Přenesli jsme koncepty z letošního vozu a dále je rozvinuli," pokračuje Key.

Změna převodovky
Toro Rosso si převodovku navrhuje samo, používá pro ni ale součástky od Red Bullu. Její příští verze bude muset být také nová - o něco kratší než její předchůdkyně ve voze STR12.

"Její rozvržení a velikost se u tohoto motoru liší ve srovnání s tím, co jsme měli letos. Koncept zůstává stejný, ale architektura je jiná. Některé vnitřní součástky přeneseme, jiné změníme. Některé z nich budou na míru přizpůsobeny skříni Toro Rosso. Jinak bude hodně podobná tomu, s čím jsme jezdili," přibližuje technický ředitel týmu z Faenzy.

img-responsive

Toro Rosso musí kvůli Hondě navrhnout také novou převodovku | foto: Xtrac

Celkový vývoj zcela nezávislý na Red Bullu
Ten si vyvíjí více věcí, než se většina lidí domnívá. "Podle mě se toho u Toro Rosso děje více, než si lidé myslí. Lidé Toro Rosso neznají, což je fakt frustrující. I když to dává velký smysl se spojit [s Red Bullem] kdekoliv to jde, tak mám vlastní aerodynamické oddělení v Bicesteru s vlastním aerodynamickým tunelem, který je zcela nezávislý, protože to musí být legální.

Veškerá konstrukce vozu se odehrává ve Faenze. Jediný kus vozu, který přichází od Red Bullu, jsou součástky převodovky, které jsou navrhovány společně, protože často se objevují věci, které potřebujeme pouze my," vysvětluje Key.

Vytisknout

Diskuze: Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 20.12.2017 11:14 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 17 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  5. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

  6. Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud