Který tým byste si jako fanoušci přáli znovu na startovním roštu?

Robert RoBertino Pavelka, 14. května 2019, 07:00 Google+

Poslední roky jsou si šampionáty stále více podobné, proto se rozbíhají na diskusních fórech různé debaty o tom, co kdyby... I když se na podobné věci nehraje, jedno takové pohrávání si s myšlenkou mě opravdu zaujalo. A rád vás do něj zapojím.

Počet komentářů:  30 komentářů (Poslední 21.05. 15:12) Napište svůj názor
Líbilo by se vám vidět na trati znovu italské Minardi?

Líbilo by se vám vidět na trati znovu italské Minardi? | foto: Lamborghini

Sdílejte článek

Existuje dost fanoušků, kteří pamatují z F1 opravdu dost a čas od času se nostalgicky zasní, jaké to bylo, když v F1 usilovalo o 26 míst na startu až čtyřicet pilotů z dvaceti týmů. Pochopitelně ne každá stáj byla veleúspěšná; ostatně o těch s životem jepičím či jen o trochu delším už byly napsány dvě publikace. Jsou ale také týmy, které mají bohatou historii a jejich přítomnost na startovním roštu je vnímána jako citelná ztráta.

Občas proběhnou tiskem zprávy o možném návratu některých legend Grand Prix. Je to sice záležitost složitá, ale také "... nic není nemožné!" Stačí se podívat na dobu, kdy jsem se s F1 seznamoval a musím smutně konstatovat, že z té doby přežily jen stáje Ferrari, McLaren a Williams. Což z počtu kolem patnácti není zrovna mnoho. Prošel jsem několik zajímavých příspěvků a vykrystalizovala se mi sedmička nikoli statečných, ale adeptů na možný comeback. 

img-responsive

Lotus a Brabham, klasika dřívějších let F1 | foto: Caterham F1 Team

1. Lotus

U Lotusu je to tak trochu jako u Bohemians Praha ve fotbale - máme na mysli onen "pravý" tým, druhdy v krásných černozlatých barvách, dílo geniálního Colina Chapmana. Už se vrátil a opět odešel, aby předal svůj post Renaultu. Proti může být značná složitost vlastnických práv, pro zase pořád dost slavné jméno a s tím i spojený nemalý potenciál. 

2. Brabham

Jediná stáj, v níž se její majitel stal mistrem světa ve voze nesoucím jeho jméno. Pád začal odchodem Nelsona Piqueta v roce 1985, poté se kolem týmu a jména motalo mnoho dobrodruhů, aby vše definitivně skončilo léta páně 1992. Příchod Brabhamu by zcela určitě přivítalo mnoho lidí, stejně jako Lotus je to ve světě F1 pojem a navíc je tu argument osoby nadmíru zasvěcené: nejstarší syn legendárního Black Jacka Brabhama David se nechal slyšet, že návrat není utopií. Otázkou je, co by to všechno stálo. 

3. BRM

Skoky nahoru a dolů, od titulu do propasti. Někdejší pýcha Británie zavřela krám v roce 1977 doprovázena dohady z oblasti sci-fi. Sem tam se vyskytne krajně neověřená zpráva, že by tým mohl oprášit trofeje a znovu se zapojit do F1. Problém je v tom, že nejužší vedení už je v závodnickém nebi a tudíž se naskýtá otázka, zda by v tomto směru evidentní britský základ týmu byl dostatečnou motivací. Na druhou stranu i tady se táhne jako silná nit tradice a do jisté míry i britská hrdost. Třeba se dá dohromady dost firem na to, aby znovu postavily BRM na nohy.

img-responsive

BRM toho prožilo v F1 dost. Na snímku typ P160 | foto: Martin Brundle

4. March

I March se do F1 už jednou vracel, ovšem byl to takový návrat mimochodem. Přitom pojetí značky bylo naprosto originální a její pobyt nesl prvky velmi specifické, i proto je často diskutována možná eventualita návratu. Pochopitelně by se tak stalo ve zcela jiných intencích, podmínky se od té doby změnily. Marchy však jsou synonymem úspěchu především v nižších formulích, třeba by si chtěly ještě jednou zkusit bojovat o nejvyšší mety i v královské kategorii.

5. Tyrrell

Stáj budovaná v dřevařských dílnách to dotáhla až na piedestal s mistrovským pohárem. Strýček Ken Tyrrell už nás také sleduje z výše nadpozemské a tahanice kolem přenechání Tyrrella byly až nedůstojné velikosti jména, kam ho svými 15 triumfy vynesl Jackie Stewart. Navzdory francouzskému sponzorovi by v Tyrrellově hávu zase závodila stará dobrá Británie. Navíc mě k tomuto týmu vedou i pohnutky týkající se mé velké záliby: Tyrrell byl vůbec první vůz, který se objevil v časopisu ABC jako papírový model.

img-responsive

Tyrrell z let devadesátých | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

6. Hesketh

Veselá parta kolem tělnatého lorda Alexandra s nespoutaným Jamesem Huntem. Hesketh svého času dokázal rozbít uniformitu F1, ale zaplatil za to tvrdou zkušeností. Dnes by s pouhými dvěma barevnými pruhy místo reklam neobstál, ale přivál by do ovzduší F1 ozón volnosti a revolty. Jen se obávám, že bez onoho veselého gangu by ztratil část svého kouzla.

7. Minardi

Zjevení, milý ostrůvek skutečného zápalu a lidé opravdu žijící vášní. Kohokoli se zeptáte, tak i když tenhle tým také prošel strastiplnou cestou a nakonec musel své místo v F1 přepustit, dočkáte se příznivého hodnocení a nostalgického povzdechu, že to ještě - i přes všudypřítomnou ruku tržního mechanismu - měl někdo ze závodění radost. V paddocku by si mnozí zavýskli radostí, že se zase bude chodit k Italům na dobré jídlo...

Berte můj nástin jako danou sedmičku a zkuste si trošku zahrát s možností, že byste seděli v komisi FIA a mohli udělit jednu divokou kartu. Nejspíš žádný z výše uvedených subjektů na dráhu Grand Prix nevyjede, ale znáte to - nejen v F1 se dějí věci, které byste nikdy neřekli - a přesto se odehrají!

Google+ Vytisknout

Diskuze: Který tým byste si jako fanoušci přáli znovu na startovním roštu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 21.05.2019 15:12 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 30 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 v Silverstone

Sainze udivila max. rychlost Renaultu. Má McLaren k dispozici stejný "párty" mód a padlo už 1000 koní?

Fernando Alonso se poohlíží po jiných odvětvích motorsportu

Návrat do "neatraktivní" F1 pro Alonsa už není prioritou. Kam má namířeno?

Trať v Melbourne

Další tradiční okruh prodloužil smlouvu s F1

Pierre Gasly předvedl v Silverstone výrazné zlepšení

"Gaslymu pomohla v Británii změna přístupu, nikoliv Verstappenovo nastavení," říká Horner

Simone Resta bude působit opět u Ferrari

Technický ředitel Alfy Romeo míří zpět k Ferrari

Do budoucích pravidel jsou vkládány naděje na atraktivnější podívanou

Do F1 se s novými pravidly vrátí přísavný efekt monopostů

Max Verstappen v souboji se Sebastianem Vettelem

Je už Red Bull 2. nejrychlejším týmem? Hodnotí šéf Ferrari + VIDEO

Lando Norris s McLarenem

"Špatné rozhodnutí, Norris za týmem přesto stojí." McLaren potřeboval ještě 5 kol, aby jeho strategie zabrala

Charles Leclerc a Max Verstappen si na dráze nedarují ani centimetr

Změnil se nějak přístup komisařů k závodění mezi piloty?

Sebastian Vettel v kvalifikaci v Silverstone

Zažívá Sebastian Vettel svoje déjà vu?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Trať v Zandvoortu

Další novinka kalendáře potvrzena: F1 se po 35 letech vrací Zadnvoortu + VIDEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Pro Bottase to nebyl snadný úkol

  2. "Já ho nezdržuju!" bránil se Gasly. Proč mu Horner nařídil, aby Verstappena pustil před sebe?

  3. Leclerc svou jízdou ukázal, že ho Rakousko stále bolí, říká Verstappen, který "mohl skončit druhý"

  4. Hamilton ovládl domácí Grand Prix, Vettel opět chyboval + VIDEO

  5. Do F1 se s novými pravidly vrátí přísavný efekt monopostů

  6. GRAFIKA: Startovní rošt v Silverstone - Mercedesy opět v první řadě, Vettel až za Red Bully

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud