Který tým byste si jako fanoušci přáli znovu na startovním roštu?

Robert RoBertino Pavelka, 14. května 2019, 07:00 Google+

Poslední roky jsou si šampionáty stále více podobné, proto se rozbíhají na diskusních fórech různé debaty o tom, co kdyby... I když se na podobné věci nehraje, jedno takové pohrávání si s myšlenkou mě opravdu zaujalo. A rád vás do něj zapojím.

Počet komentářů:  30 komentářů (Poslední 21.05. 15:12) Napište svůj názor
Líbilo by se vám vidět na trati znovu italské Minardi?

Líbilo by se vám vidět na trati znovu italské Minardi? | foto: Lamborghini

Sdílejte článek

Existuje dost fanoušků, kteří pamatují z F1 opravdu dost a čas od času se nostalgicky zasní, jaké to bylo, když v F1 usilovalo o 26 míst na startu až čtyřicet pilotů z dvaceti týmů. Pochopitelně ne každá stáj byla veleúspěšná; ostatně o těch s životem jepičím či jen o trochu delším už byly napsány dvě publikace. Jsou ale také týmy, které mají bohatou historii a jejich přítomnost na startovním roštu je vnímána jako citelná ztráta.

Občas proběhnou tiskem zprávy o možném návratu některých legend Grand Prix. Je to sice záležitost složitá, ale také "... nic není nemožné!" Stačí se podívat na dobu, kdy jsem se s F1 seznamoval a musím smutně konstatovat, že z té doby přežily jen stáje Ferrari, McLaren a Williams. Což z počtu kolem patnácti není zrovna mnoho. Prošel jsem několik zajímavých příspěvků a vykrystalizovala se mi sedmička nikoli statečných, ale adeptů na možný comeback. 

img-responsive

Lotus a Brabham, klasika dřívějších let F1 | foto: Caterham F1 Team

1. Lotus

U Lotusu je to tak trochu jako u Bohemians Praha ve fotbale - máme na mysli onen "pravý" tým, druhdy v krásných černozlatých barvách, dílo geniálního Colina Chapmana. Už se vrátil a opět odešel, aby předal svůj post Renaultu. Proti může být značná složitost vlastnických práv, pro zase pořád dost slavné jméno a s tím i spojený nemalý potenciál. 

2. Brabham

Jediná stáj, v níž se její majitel stal mistrem světa ve voze nesoucím jeho jméno. Pád začal odchodem Nelsona Piqueta v roce 1985, poté se kolem týmu a jména motalo mnoho dobrodruhů, aby vše definitivně skončilo léta páně 1992. Příchod Brabhamu by zcela určitě přivítalo mnoho lidí, stejně jako Lotus je to ve světě F1 pojem a navíc je tu argument osoby nadmíru zasvěcené: nejstarší syn legendárního Black Jacka Brabhama David se nechal slyšet, že návrat není utopií. Otázkou je, co by to všechno stálo. 

3. BRM

Skoky nahoru a dolů, od titulu do propasti. Někdejší pýcha Británie zavřela krám v roce 1977 doprovázena dohady z oblasti sci-fi. Sem tam se vyskytne krajně neověřená zpráva, že by tým mohl oprášit trofeje a znovu se zapojit do F1. Problém je v tom, že nejužší vedení už je v závodnickém nebi a tudíž se naskýtá otázka, zda by v tomto směru evidentní britský základ týmu byl dostatečnou motivací. Na druhou stranu i tady se táhne jako silná nit tradice a do jisté míry i britská hrdost. Třeba se dá dohromady dost firem na to, aby znovu postavily BRM na nohy.

img-responsive

BRM toho prožilo v F1 dost. Na snímku typ P160 | foto: Martin Brundle

4. March

I March se do F1 už jednou vracel, ovšem byl to takový návrat mimochodem. Přitom pojetí značky bylo naprosto originální a její pobyt nesl prvky velmi specifické, i proto je často diskutována možná eventualita návratu. Pochopitelně by se tak stalo ve zcela jiných intencích, podmínky se od té doby změnily. Marchy však jsou synonymem úspěchu především v nižších formulích, třeba by si chtěly ještě jednou zkusit bojovat o nejvyšší mety i v královské kategorii.

5. Tyrrell

Stáj budovaná v dřevařských dílnách to dotáhla až na piedestal s mistrovským pohárem. Strýček Ken Tyrrell už nás také sleduje z výše nadpozemské a tahanice kolem přenechání Tyrrella byly až nedůstojné velikosti jména, kam ho svými 15 triumfy vynesl Jackie Stewart. Navzdory francouzskému sponzorovi by v Tyrrellově hávu zase závodila stará dobrá Británie. Navíc mě k tomuto týmu vedou i pohnutky týkající se mé velké záliby: Tyrrell byl vůbec první vůz, který se objevil v časopisu ABC jako papírový model.

img-responsive

Tyrrell z let devadesátých | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

6. Hesketh

Veselá parta kolem tělnatého lorda Alexandra s nespoutaným Jamesem Huntem. Hesketh svého času dokázal rozbít uniformitu F1, ale zaplatil za to tvrdou zkušeností. Dnes by s pouhými dvěma barevnými pruhy místo reklam neobstál, ale přivál by do ovzduší F1 ozón volnosti a revolty. Jen se obávám, že bez onoho veselého gangu by ztratil část svého kouzla.

7. Minardi

Zjevení, milý ostrůvek skutečného zápalu a lidé opravdu žijící vášní. Kohokoli se zeptáte, tak i když tenhle tým také prošel strastiplnou cestou a nakonec musel své místo v F1 přepustit, dočkáte se příznivého hodnocení a nostalgického povzdechu, že to ještě - i přes všudypřítomnou ruku tržního mechanismu - měl někdo ze závodění radost. V paddocku by si mnozí zavýskli radostí, že se zase bude chodit k Italům na dobré jídlo...

Berte můj nástin jako danou sedmičku a zkuste si trošku zahrát s možností, že byste seděli v komisi FIA a mohli udělit jednu divokou kartu. Nejspíš žádný z výše uvedených subjektů na dráhu Grand Prix nevyjede, ale znáte to - nejen v F1 se dějí věci, které byste nikdy neřekli - a přesto se odehrají!

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Který tým byste si jako fanoušci přáli znovu na startovním roštu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 21.05.2019 15:12 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 30 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Oba piloti Haasu zůstávají

Haas si ponechá Magnussena s Grosjeanem, kam půjde Hülkenberg?

Kdy se McLaren přestne věnovat letošnímu vozu? V šampionátu jde stále o miliony dolarů

Vývoj vozu pro příští rok nebo čtvrté místo letos? McLaren řeší dilema

Sebastian Vettel a Max Verstappen při startu závodu v Singapuru

FIA v Singapuru přidává třetí DRS zónu

Valtteri Bottas loni v Singapuru

Singapur pro Mercedes bývával nejslabší tratí, nespokojený Wolff ale letos čeká tvrdou bitvu

Bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone

Ecclestone komentuje rostoucí počet závodů. Je podle něj 21 velkých cen moc a nebo málo?

Daniel Ricciardo je s motorem Renault moc spokojený

Ricciardo oceňuje práci motorového oddělení Renaultu

Kevin Magnussen v kvalifikaci v Maďarsku

S jakým zbarvením nastoupí Haas v Singapuru?

Mattia Binotto v Austrálii

Binotto a jeho očekávání před zbytkem sezony. Zvítězí ještě Ferrari?

Valtteri Bottas v závodě v Itálii na Monze

Bottas se nevzdává. "Stále se může objevit jakákoliv příležitost"

Tým Toro Rosso při prvních předsezonních testech v Barceloně

Vrací k němu piloty, kteří nepřesvědčili. Tost o návratu neúspěšných z Red Bullu

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 12:00)
    • 2. Trénink (14:30 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Trať v Zandvoortu

Další novinka kalendáře potvrzena: F1 se po 35 letech vrací Zadnvoortu + VIDEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alesi porovnává dva velké talenty F1. Jakých rozdílů si všímá?

  2. Montoya a jeho pohled na Vettelovu situaci

  3. Binotto a jeho očekávání před zbytkem sezony. Zvítězí ještě Ferrari?

  4. "Extrémně konkurenceschopný motor, růžová budoucnost." Williams zůstává u Mercedesu až do roku 2025

  5. Tankování ani dvě povinné zastávky se do F1 nevrátí

  6. Vrací k němu piloty, kteří nepřesvědčili. Tost o návratu neúspěšných z Red Bullu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud