Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Petr Hlawiczka, 15. prosince 2017, 06:30 Google+

Technický ředitel Toro Rosso James Key přiznává, že přechod od Renaultu k Hondě není kvůli odlišnému rozvržení a rozměrům obou pohonných tak jednoduchý. Tým se během zimy snaží především o to, aby úprava šasi neměla negativní dopad na jejich aerodynamiku. Kromě toho také řeší změnu převodovky.

Počet komentářů:  17 komentářů (Poslední 20.12. 11:14) Napište svůj názor
Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H

Letošní pohonná jednotka Hondy RA617H | foto: Honda Racing F1

Sdílejte článek

Odlišné umístění turbokompresoru znamená, že integrace pohonné jednotky Hondy do vozu není tak jednoduchá poté, co byl původně navržen kolem motoru Renault. Toro Rosso tomu během zimy musí věnovat hodně času.

Honda a Renault - úplně jiné motory
"Motory jsou úplně jiné. Jde o velmi hezky uspořádaný motor, ale celá pohonná jednotka má odlišnou architekturu. Nezabírá stejné místo. Musíme odvést dost práce na rozvržení vozu, abychom se jí přizpůsobili," prozrazuje pro Autosport technický ředitel italské stáje.

Důležité přitom je, aby nepřišla nazmar odvedená práce na aerodynamice: "Snažíme se držet pravidla, že pokud je auto už nějakou dobu ve vývojovém procesu, tak nechceme narušit žádnou větší položku, jako jsou aerodynamické povrchy a podobné věci. Proto nemusíme v příliš mnoha oblastech začínat od nuly.

img-responsive

Toro Rosso kvůli Hondě musí upravit své šasi, rozměry a rozvržení pohonných jednotek se hodně liší | foto: Scuderia Toro Rosso

Vůz jsme tomu pod kapotou co nejlépe přizpůsobili. A to vedlo k celkem odlišnému přístupu ke konstrukci šasi, ke způsobu, jakým funguje převodovka atd. Přenesli jsme koncepty z letošního vozu a dále je rozvinuli," pokračuje Key.

Změna převodovky
Toro Rosso si převodovku navrhuje samo, používá pro ni ale součástky od Red Bullu. Její příští verze bude muset být také nová - o něco kratší než její předchůdkyně ve voze STR12.

"Její rozvržení a velikost se u tohoto motoru liší ve srovnání s tím, co jsme měli letos. Koncept zůstává stejný, ale architektura je jiná. Některé vnitřní součástky přeneseme, jiné změníme. Některé z nich budou na míru přizpůsobeny skříni Toro Rosso. Jinak bude hodně podobná tomu, s čím jsme jezdili," přibližuje technický ředitel týmu z Faenzy.

img-responsive

Toro Rosso musí kvůli Hondě navrhnout také novou převodovku | foto: Xtrac

Celkový vývoj zcela nezávislý na Red Bullu
Ten si vyvíjí více věcí, než se většina lidí domnívá. "Podle mě se toho u Toro Rosso děje více, než si lidé myslí. Lidé Toro Rosso neznají, což je fakt frustrující. I když to dává velký smysl se spojit [s Red Bullem] kdekoliv to jde, tak mám vlastní aerodynamické oddělení v Bicesteru s vlastním aerodynamickým tunelem, který je zcela nezávislý, protože to musí být legální.

Veškerá konstrukce vozu se odehrává ve Faenze. Jediný kus vozu, který přichází od Red Bullu, jsou součástky převodovky, které jsou navrhovány společně, protože často se objevují věci, které potřebujeme pouze my," vysvětluje Key.

Vytisknout

Diskuze: Přechod na Hondu není tak jednoduchý, odlišné rozvržení motoru je pro Toro Rosso výzvou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 20.12.2017 11:14 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 17 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Felipe Massa v Baku doplatil na technickou závadu, Williams to pak hodně mrzelo

"Massa letos v Baku mohl vyhrát, nebýt našeho selhání," přiznává Williams

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  2. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  3. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud