Honda chce s Toro Rosso prošetřit proměnlivou výkonnost. Má obavy o spolehlivost?

Petr Hlawiczka, 19. dubna 2018, 06:35 Google+

Honda chce zanalyzovat výkonnost vozu Toro Rosso a své pohonné jednotky, aby i v dalších závodech mohla předvádět podobné výkony jako v Bahrajnu, kde dojel Pierre Gasly na čtvrtém místě.

Počet komentářů:  126 komentářů (Poslední 21.04. 13:32) Napište svůj názor
Pierre Gasly skončil v Čině na stejném místě jako v Austrálii

Pierre Gasly skončil v Čině na stejném místě jako v Austrálii | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Po náročném startu v Austrálii přišel v Bahrajnu šok, když Gasly postoupil do poslední části kvalifikace, zajel v ní 6. nejrychlejší čas a v závodě o den později si svou pozici po odpadnutí obou Red Bullů ještě o 2 příčky vylepšil. "Tak dobrý výsledek se špatným motorem nedosáhnete," pochválil tehdy Hondu.

Jenže minulý víkend v Číně z toho bylo po vzájemné kolizi s týmovým kolegou zas jen 18. místo, přičemž Brendon Hartley do cíle kvůli problému s převodovkou nedojel. Slavné to nebylo ani v sobotní kvalifikaci - Gasly vypadl hned v první části a Novozélanďan si v Q2 připsal nejhorší čas.

Hondě proměnlivá výkonnost vrtá v hlavě: "Myslím, že výsledek v Číně můžeme připsat balíku Toro Rosso - Honda. Nedokážu říci, jestli to bylo dáno spíše šasi či pohonnou jednotkou. Proto musíme pochopit a prošetřit příčiny," říká technický ředitel japonského výrobce motorů Tojoharu Tanabe.

img-responsive

Výkonnost Toro Rosso v Číně i bez závodního trapasu daleko zaostávala za tím, co předvádělo o týden dřív | foto: Honda Racing F1

"Potřebujeme zanalyzovat to, co se stalo v Číně, a také to, co se stalo v Bahrajnu. Proč se to stalo v Číně a proč v Bahrajnu. A pak si myslím, že stanovíme plán pro budoucnost," pokračuje Tanabe, který zatím těžko hledá odpovědi na výsledky, které jsou zatím jako na houpačce.

Honda v Melbourne zaznamenala problémy se svým MGU-H, které v obou vozech společně s turbem vyměnila (a Gaslymu i spalovací motor (ICE)). Od té doby podle něj ale pohonná jednotka šlapala v Bahrajnu i v Číně bez potíží.

"Zatím jsme v datech nezpozorovali žádné potíže. Hardware pošleme zpět do Sakury na údržbu, a potom se na něj podíváme. Z hlediska dat nemáme žádné obavy. Momentálně jsme s naším vylepšeným MGU-H spokojeni," říká Tanabe po úpravě tohoto motorgenerátoru. U jeho nové specifikace šlo ale spíše o spolehlivost než o výkon.

img-responsive

Loňská pohonná jednotka Hondy RA617H | foto: Honda Racing F1

Obavy o spolehlivost? Moc ne, ale...
Všímá si i posledních potíží u Renaultu v Číně a uvědomuje si, že Honda musí být na spolehlivosti neustále pracovat. "Jedno ICE má odjeto tři závody, jedno dva. MGU-H pak mají dva závody, takže jsme s komponenty ujeli stále jen dva nebo tři závody. Současná situace znamená, že si neděláme moc starosti o spolehlivost, ale snadno se můžete dostat do nečekané situace, proto si musíme dávat pozor a nemůžeme být příliš spokojeni."

"Je mi velmi líto, že měl Renault problém," vrací se k tréninku v Číně, kdy Danielovi Ricciardovi odešlo turbo, a tak mu francouzský tým vyměnil raději kompletní pohonnou jednotku. Mechanici začali pracovat už v průběhu třetího tréninku a australský pilot stihl na poslední chvíli vyrazit do kvalifikace. Byly to nervy, ale v neděli se potom dočkali zadostiučinění v podobě vítězství ve velké ceně. Nové MGU-H dostali před 3. tréninkem i oba piloti továrního týmu - Nico Hülkenberg a Carlos Sainz.

"Je možné, že se nám v budoucnu stane stejná věc, nikdy nevíte. Ale pravidla jsou pravidla a my se jich musíme držet. Je to těžké, všichni výrobci se však snaží těchto pravidel kvůli spolehlivosti držet," dodává Tanabe.

Stav použitých součástí pohonných jednotek po Velké ceně Číny 2018

Stav použitých součástí pohonných jednotek po Velké ceně Číny 2018 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Google+ Vytisknout

Diskuze: Honda chce s Toro Rosso prošetřit proměnlivou výkonnost. Má obavy o spolehlivost?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 126, poslední 21.04.2018 13:32 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 126 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cesta Maxe Verstappena s Red Bullem RB7 Spojenými státy americkými

VIDEO: Hory v Coloradu, jemný písek v Miami - po USA se s vozem F1 prohání Verstappen

Stoffel Vandoorne v F1 po sezóně 2018 skončí

Vandoorne bude příští rok závodit v elektrických formulích po boku šampiona DTM

Fernando Alonso v kokpitu vozu americké série Indycar

Alonso o svém odchodu z F1: každý závod jako oslava, vozy stále miluje. Proč tedy končí?

George Russell vyhrál závod v Rusku

Williams potvrdil mladého Russella jako svého jezdce pro sezónu 2019

Max Verstappen před Kimim Räikkönenem

Räikkönen se Verstappena i přes jejich kolizi v Japonsku zastává

Max Verstappen s Red Bullem RB14

U Red Bullu jsou naplnění optimismem, Marko pomýšlí na obrovské úspěchy s Hondou

Carlos Sainz s Renaultem RS18

"Za pokles konkurenceschopnosti Renaultu může asi motor," přiznává zklamaný Sainz

Lewis Hamilton před Sebastianem Vettelem v Belgii

Ferrari to dle Vettela Mercedesu příliš usnadnilo, těsnější souboj si přeje i Hamilton. Co je za poklesem formy?

Sebastian Vettel si podává ruce s Lewisem Hamiltonem

Hamilton se zastává Vettela a Ferrari, požaduje po médiích více respektu

Fernando Alonso skončil v Japonsku daleko za body

Trest pro Alonsa ano, pro Magnussena ne. FIA vysvětluje rozhodování svých komisařů +VIDEO

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (17:00 - 18:30)
    • 2. Trénink (21:00 - 22:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (20:00 - 21:00)
    • Kvalifikace (23:00 - 00:00)
  • Neděle

    • Závod (20:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

"Odložené dítě" Carlos Sainz je u Renaultu spokojený

Sainz svou budoucnost spojuje s Renaultem, i když tam je Red Bullem stále jen…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Hamilton se zastává Vettela a Ferrari, požaduje po médiích více respektu

  2. Ferrari to dle Vettela Mercedesu příliš usnadnilo, těsnější souboj si přeje i Hamilton. Co je za poklesem formy?

  3. "Za pokles konkurenceschopnosti Renaultu může asi motor," přiznává zklamaný Sainz

  4. U Red Bullu jsou naplnění optimismem, Marko pomýšlí na obrovské úspěchy s Hondou

  5. Trest pro Alonsa ano, pro Magnussena ne. FIA vysvětluje rozhodování svých komisařů +VIDEO

  6. Williams potvrdil mladého Russella jako svého jezdce pro sezónu 2019

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud