Hondě zbývají poslední tři žetony pro vylepšení pohonné jednotky, dva z nich vyčerpá raději v Malajsii než během svého domácího závodu v Japonsku. Novou specifikaci si vyzkouší ale jen Fernando Alonso, jenž se letos trápí se spolehlivostí více.
Japonský výrobce potvrdil, že dostane nový motor s vnitřním spalováním, turbodmychadlo, motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), baterii a řídicí elektroniku. Tyto díly by mu měly už stačit až do konce sezóny. Kvůli tomu bude v neděli následovat odsun o teoretických 30 míst na startovním roštu.
Tyto nové díly budou zároveň v poslední vylepšené specifikaci. Ta zahrnuje lehčí blok motoru a upravený výfuk, který by měl pomoci k lepší efektivitě pohonné jednotky. Honda je na Alonsově voze bude vyhodnocovat již v prvním pátečním tréninku.
Hondě po závodu v Sepangu zbude jediný žeton, který letos již zřejmě nevyčerpá. Ferrari již nemá k dispozici žádný, naopak Mercedes jich má v zásobě ještě šest a Renault dokonce osmnáct.