K poskytování služeb, cílení reklam a analýze návštěvnosti využíváme soubory cookie. Používáním webu s tímto vyjadřujete souhlas. Další informace

Měl Mercedes štěstí s nepotrestáním? Proč měly pneumatiky odlišný tlak?

Petr Hlawiczka, 7. září 2015, 06:10 Google+

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff vysvětluje, k čemu došlo během závodní neděle v Itálii. Proč komisaři začali vyšetřovat z podezření, že obchází technické předpisy týkajících se tlaků a teplot pneumatik? Jak došlo k tomu, že měly nižší než povolený tlak (19,5 PSI)?

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 14.09. 10:36) Napište svůj názor
Pneumatika Pirelli na voze Mercedesu

Pneumatika Pirelli na voze Mercedesu | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Toto, kdy jste si uvědomili, že máte problém s tlakem v pneumatikách na obou vozech – jak se k vám ta informace dostala a jak jste zareagovali?
Toto Wolff: Myslím, že to bylo 10 nebo 15 minut před koncem [závodu], když jsme od komisařů dostali informaci o tom, že jsou prošetřovány tlaky v pneumatikách naměřené na našich vozech. Bez dalších informací.

Můžeš vysvětlit, co se před závodem stalo s ohřívacími dekami pneumatik? Zahřívaly normálně?
TW: Dodržovali jsme procedury, na kterých jsme se dohodli s Pirelli. Měli jsme pneumatiky v dekách a tlak jsme kontrolovali s Pirelli. Kluk od Pirelli je tedy vždy s námi, a tlaky byly znatelně nad minimum, protože bezpečnost je pro nás důležitá.

Nasadili jsme ty pneumatiky na auto a z nějakého důvodu – možná jedna vychladla – byl u jedné z našich pneumatik nalezen odlišný tlak. Šlo o velmi drobnou odchylku. Nemám ponětí o tom, co se přihodilo – jestli fungovala nebo byla odpojena. Celé se to točí kolem procedur: kdy dochází k měření?

Proč byl tak velký rozdíl mezi Lewisovým a Nicovým autem? A proč jste ke konci závodu dali Lewisovi pokyn, aby pořádně zabral?
TW: Abych byl upřímný, tak nevím, proč byl rozdíl tak velký. A pokud má jedna pneumatika odlišný tlak než ostatní, tak vás to nakonec může přijít ve výkonnosti draho.

Proč jsme Lewisovi řekli, aby zabral? K tomu došlo tehdy, když jsme obdrželi informaci, že dochází k vyšetřování tlaků u našich pneumatik. Nechápali jsme, co se děje, ale mysleli jsme si, že by mohly přijít penalizace. Abychom získali trochu náskok, tak jsme je požádali o to, aby přidal.

Proč byste chtěli odpojit zahřívací deku příliš brzy a je třeba změnit předzávodní procedury týkající se pneumatik?
TW: Pokud pneumatiky neodpojíte od generátoru, pak byste za každou z nich potřebovali čtyři a všude byste měli plno kabelů. Normální procedurou tedy je - a myslím, že to dělají všechny týmy - že pneumatiky udržujete teplé, odpojíte je a nasadíte na auto. Podle mě to je o proceduře měření. Kdy to měřit?

img-responsive

Lewis Hamilton v Monze | foto: Mercedes AMG F1 Team

Ale když FIA 5 min před začátkem závodu přijde na to, že Lewisova pneumatika nemá správný tlak, pak stále máte dost času to napravit. Proč jste to neudělali?
TW: To je jednoduché - protože jsme tu informaci nedostali.

Když jste s komisaři po závodě hovořili, došlo na nějakou chvíli k tomu, že byste pomysleli na vyloučení ze závodu? Nebo bylo od počátku jasné, že máte pádné argumenty, díky kterým si je získáte na svou stranu?
TW: Popsali jsme jim procedury, kterých jsme se drželi, a tato procedura se zdála tou nejlogičtější a nejbezpečnější. A myslím si, že tomu porozuměli.

Kdo se sešel s komisaři? Ty a kdo ještě?
TW: Nebyl jsem u komisařů. Šel tam Paddy [Lowe, technický ředitel] s dvěma svými šéfinženýry.

Odpojili jste zahřívací deky tak, jak to děláte obvykle?
TW: Ano.

Cynici by si mohli myslet, že jste záměrně nastavili tlak v pneumatikách, aby splňoval požadavek na ten minimální, a pak jste ho nechali klesnout, jakmile pneumatiky ochladly, čímž byste získali výhodu.
TW: Proč byste to pak ale dělali pouze u jedné pneumatiky? Po Spa jsme velmi intenzívně spolupracovali s Pirelli na tom, aby tyto pneumatiky byly bezpečné - a teď byste měli udělat něco tak směšného? A proč jen u jednoho auta? To není cynické, to je hovadina!

Google+ Vytisknout

Diskuze: Měl Mercedes štěstí s nepotrestáním? Proč měly pneumatiky odlišný tlak?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 14.09.2015 10:36 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton během Velké ceny Rakouska, kterou se svým týmovým kolegou nedokončil

Mercedes se těší tím, že má stále lepší auto než Ferrari - udělal jen více chyb

Lewis Hamilton stíhaný Red Bullem

Ferrari a Red Bull větří šanci, Mercedes teď podle Ricciarda vypadá zranitelně

Pohonná jednotka Hondy

Honda doufá v další zisky, Red Bull ji povolil u Toro Rosso experimenty za cenu penalizací

Lewis Hamilton a Kimi Räikkönen

Co vlastně potřebuje F1 a její fanoušci?

Valtteri Bottas ve smyku s Mercedesem F1 W07 v Goodwoodu

VIDEO: Smyky a pálení gum - Bottas prohání Mercedes F1 W07 v Goodwoodu

Kevin Magnussen s Haasem VF-18

Haas o své aerodynamice. Obává se, že poslední sektor v Hockenheimu odhalí jeho slabinu

Valtteri Bottas s Mercedesem W09

"Dosahuji úrovně, kterou Mercedes požaduje," hájí se Bottas, i když letos nevyhrál

Sergej Sirotkin s Williamsem FW41

"Pokrok Williamsu zakrývají jiné, větší faktory," říká Sirotkin

Fernando Alonso v Rakousku

"Alonso by měl dělat něco jiného," soudí jeho bývalý týmový kolega Button

Minardi 191B s V12 motorem Lamborghini se po 26 letech vrací na dráhu

VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VETTEL, 2. HAMILTON, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Red Bull končí s Renaultem, v roce 2016 od něj motory odebírat nebude

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nová DRS zóna v Silverstone: kdo jezdil s otevřeným křídlem v zatáčce a proč nepomohla? + VIDEO

  2. "Máme nejlepší šasi, ale s motorem Renault je fakt problém," říká Verstappen. Kolik ztrácí?

  3. VIDEO: F1 vůz Minardi 191B zrestaurován, poslechněte si rajskou hudbu V12 Lamborghini

  4. Přiznání: Kubica měl na rok 2012 podepsanou smlouvu s Ferrari, osudnou rallye už jet nechtěl

  5. Mercedes se zaměřuje na své starty, chce se vyrovnat Ferrari. Vysvětluje poškození Hamiltona

  6. Renaultu kvůli zlepšení soupeřů zvoní budíček, přiznává Abiteboul. Šok zažil už v Rakousku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud