Během dopoledne chyběl Haas, který na trať vyrazil až po obědě. Hlavním tématem dne byla nová konstrukce bočnic Mercedesu. Viděli jsme dvě červené vlajky, jednu krátkou kvůli uklizení části vozu, který odpadl Strollovi a druhou v úplném závěru, kdy v kačírku zůstal stát Pérez.
Dopoledne byl nejrychlejší Leclerc, odpoledne se Ferrari také celkem dařilo, ale nejrychlejší čas si připsal Gasly s AlphouTauri. Nejvíce kol zajel Red Bull (138) s náskokem před Mercedesem (122) a nejméně Haas (47) před McLaranem (50)
Konečné pořadí:
Průběh dne:
17:00 Oficiálně je u konce první den druhých testů.
16:55 Pérez, který nejel vůbec nijak rychle, dostal v osmé zatáčce hodiny a skončil v kačírku. Červená vlajka a tím pádem předčasný konec dne.
16:50 Zlepšuje se Sainz, zatímco třetím, kdo dnes zajel přes sto kol se stává Gasly.
16:40 Na trati také Norris, který zlepšuje svůj čas. Zbývá posledních dvacet minut.
And it was all yellow 🟡🎶🟡#HaasF1 pic.twitter.com/bLdcit8z59
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) March 10, 2022
16:37 Gasly přezul na C5 a je z toho ještě rychlejší kolo! Čas 1:33,902 min. Alonso krouží a zajel i svůj nejlepší čas.
16:30 Alonso opět na trati. Stejně jako Pérez.
16:20 Alpine toho dnes odpoledne moc nenajezdil. Alonso vyjel na trať, ale hned zase zajel zpět k mechanikům.
16:13 A máme tu nový nejlepší čas dne. Gasly zajel na prototypu a sadě C4 1:34,010 min.
16:10 Zlepšuje se Russell i Sainz.
16:00 Začíná poslední hodina prvního dne. Zlepšil se Stroll (na sadě C4) a po něm i Gasly.
15:55 Na trati jen Bottas, Sainz a Russell.
15:50 Norris je osmý a po problému s brzdami dopoledne je na trati a nahání z tracená kola. To však netrvá dlouho a míří do garáže.
15:40 Zlepšil se Stroll, Norris a další. Teploty se snižují... Sto kol zajel kromě Péreze zajíždí sto kol jako druhý dnes také Albon. Ten si navíc stěžuje na problém s řízením.
15:20 Na trati aktuálně tři vozy: Albon, Bottas a Stroll.
#F1Testing just got 𝙞𝙣𝙩𝙚𝙣𝙨𝙚...! https://t.co/JzjCLiyIvM
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) March 10, 2022
15:13 Stroll je dalším, kdo zablokoval kola v první zatáčce. Gaslymu se to podařilo v zatáčce desáté. Sainz na trati a krouží, je na C2 sadě a jeho časy o sekundu pomalejší než jeho nejlepší pokus.
15:05 Zlepšil se Norris, Bottas či Sainz. Slunce začíná pomaluj zapadat, začnou tudíž lepší podmínky a můžeme očkávat útok na rychlé časy.
14:55 Pro fanoušky série Drive to Survive od Netflixu přišla dnes zpráva, že se nové řady vůbec nezúčastní obhájce titulu Max Verstappen. A svůj názor prý rozhodně nezmění. Kriticky se v nedávné době vyjádřil i šéf Mercedesu Toto Wolff.
14:51 Pérez přezul na sadu C1 a na trať vyrazil i Gasly.
14:42 Russell zlepšuje svůj čas, zatímco Alonso je zpět v garáži a mechanici pracují na jeho voze. Opačným směrem zamířil Fitttipaldi. Na trati je nyní pět jezdců.
14:35 Navrátilec Kevin Magnussen již odpovídá v Bahrajjnu v paddocku na otázky novinářů. Pro Sky Sports uvedl, že to bylo velké překvapení a těší se, že si s Haasem užijí zábavný rok.
14:32 Zlepšuje se Bottas, zkusil si rychlé kolo na sadě C3 a na nejrychlejší Leclercův čas ztrácí 1,2 sek.
14:25 První se stovkou kol na svém kontě je dnes Pérez. Na trati také Alonso, zajel čas 1:39,437 na sadě C2. Svůj čas zlepšil Stroll.
14:20 Sainz zajel čas 1:36,971 min. Na trati pouze on a Pérez.
14:10 Russell stále není spokojený. "Prosím, kontroluje převodovkový panel. Vypadá to, že je hodně blízko mému koleni", hlásí rádiem. Odpověď zní, že vše vypadá v pořádku. V posledním kole si potom udělal i menší výlet mimo trať. Na trať se vydal i Bottas.
14:10 Podle Russella to na trati dost skáče. Na trati kromě něj také Sainz, Gasly, Stroll a Albon.
14:02 Na trať se vydal Russell.
13:58 Sainz se zařadil na dvanácté místo (čas 1:40,488 min) a dalším kolem se ještě o 0,8 sek zlepšil.
13:50 Trať je čistá a pokračujeme. Z garáže vyráží Sainz.
And we are green again! 🟢
— Formula 1 (@F1) March 10, 2022
Time for @Carlossainz55 to put some more laps on the board 💪#F1Testing #F1 pic.twitter.com/mO0TZzPuwt
13:43 A máme tu první červenou vlajku. Stollovi upadal nějaká aerodynamická část z vozu a traťoví komisaři musejí uklidit trať.
13:40 Na trati už to vypadá živěji. Jezdí Albon, Pérez, Alonso, Fittipaldi, Bottas a Stroll.
13:30 Vyrazil také Alonso, jehož čas je 1:41,506 min také na sadě C2.
13:20 A jako další se na trati ukazuje Bottas a zajíždí čas 1:44,190 min na C2 sadě. A vyráží také Pérez.
13:16 U Ferrari se čile pracuje, vyměňují podlahu. A ani ostatní týmy nikam nespěchají a tak na trati stále osamoceně krouží pouze McLaren.
13:12 Na trati Norris, a zajíždí čas 1:40,711 min na C2 sadě.
13:09 Haas konečně na trati. Dopoledne stáli, nyní si Fittipaldi vyzkoušel kolo a zase zajel do garáže.
13:05 Na trať se tentokrát nikdo nehrne. Zatím zeje prázdnotou.
13:00 Odpolední program začíná. Dopoledne na čele Ferrari. A jak tohoto soupeře vnímá Max Verstappen? "Vypadají silně, hodně solidně. Jsou rychlí a je jasně vidět, že jak v kvalifikačním, tak závodním módu. Snad se jim vyrovnáme a budeme jim v Q3 hodně blízko," uvedl.
12:15 Odpoledne dojde k výměně pilotů u Alfy Romeo, Alpine, Aston Martinu, Ferrari, Mercedesu: nastoupí Bottas, Alonso, Stroll, Sainz a Russell. A později se přidá i Fittipaldi s Haasem.
12:05 Horner se vrací k výrokům, které jsme zde dnes publikovali. Podle něj si německý AMuS jeho slova vymyslel: "Byl jsem lehce překvapený, když jsem si četl komentáře, které jsem měl uvést, ale už je to venku. Nevěnoval jsem Mercedesu velkou pozornost. Očividně jde o zcela odlišný koncept, ale je to věc pro konstruktéry a aerodynamiky, aby se na to podívali."
Bude si Red Bull u FIA stěžovat na řešení soupeře? "Nechme kluky, ať to prozkoumají a pochopí," odpovídá šéf Red Bullu, který doposud žádný oficiální protest nepodal.
12:02 Piloti se ještě seřadili na roštu a před návratem do garáže si zkouší starty.
12:00 Končí dopolední testování, které se obešlo bez přerušení, začíná obědová přestávka.
11:55 Na chvíli jsme měli fázi virtuálního safety caru, žluté vlajky způsobil Albon.
11:50 Před obědem si polepšují Vettel (1:35,705) i Pérez (1:35,977).
11:45 McLaren toho dnes moc neujel, bídných 21 kol. Tým prošetřuje problém s vozem, který je limituje. Na vině jsou zřejmě brzdy.
11:40 Albon se přibližuje Leclercovi na dostřel půl sekundy: 1:35,070 min.
11:30 Albon s Williamsem vyskakuje na druhé místo na C4 směsi: 1:35,217 min. Šéf Capito si jeho výkony i zpětnou vazbu velmi pochvaluje.
11:25 Podle šéfa Pirelli Maria Isoly je Bahrajn skvělou tratí pro testování pneumatik: "Asfalt je ten nejhrubší z celého ročníku. Jeho teploty stoupají k 45 °C. Rozvržení okruhu je o neustálém brzdění a akceleraci. Trakce je velmi důležitá. Pro zadní pneumatiky jde o ten nejnáročnější test, jaký si dokážete představit."
11:15 Maximální rychlosti na rovinkách: 1. Pérez 326 km/h, 2. Albon 325 km/h, 3. Gasly 323 km/h, tj. Honda - Mercedes - Honda.
11:10 Vozy stále poskakují na rovince. Bývalý šéf McLarenu Eric Boullier k tomu říká: "Měli jsme v roce 2005 úplně stejný problém, když jsme představili GP2 auta. Je legrační, že si to nikdo nepamatuje. Poskakování jsme tehdy spravili vyladěním šasi."
11:00 Mercedes stále trápí porpoising, už to ale není tak dramatické. Ve vysokých rychlostech nicméně stále dost poskakuje, což je dáno i nerovnostmi okruhu.
10:55 Ocon se posunul před Zhoua (1:36,768) na C2 směsi.
10:45 Šéfovi Red Bullu se nelíbí uchycení zrcátek na křidélku Mercedesu, od komentářů Hornera se distancuje s tím, že stáj "oficiálně vůz Mercedesu nekomentuje." Pod zrcátkem jsou navíc vertikální ploutve usměrňující proudění. Podle jeho tvůrců však nejde o nové auto: "Pouze jsme vyrobili novou kapotáž. Vše pod ní zůstalo stejné. V Barceloně jsme tam zkrátka měli více vzduchu," říká Wolff. Z mechanického pohledu se auto nezměnilo.
10:40 Nikdo na to stále moc netlačí, týmy se však brzy začnou věnovat výkonnostním jízdám.
10:35 Pérez (1:36,247 min) druhý před Hamiltonem, Leclerc stále vede.
10:30 Šéf F1 Ross Brawn se v rozhovoru vyjadřuje k řešení Mercedesu: "Máme tady některé velmi extrémní interpretace pravidel, které můžou vést ke spoustě debat. Koncept Mercedesu jsme nečekali." Svět F1 je překvapen kreativitou inženýrů mistrovského týmu.
10:20 Zhou zůstal stát v boxové uličce po návratu z tratě, mechanici ihned vyběhli a zatlačili jej do garáže, testování nebylo přerušeno.
10:10 Haas dostává od FIA povolení testovat půl dne v neděli. Do vozu usedne Mick Schumacher, aby dohnal dnešní ztrátu, za kterou tým nemohl (tzv. "zásah vyšší moci" kvůli pokaženému nákladnímu letadlu).
10:00 Některé týmy na rozdíl od Mercedesu volí jinou aerodynamickou filozofii a využívají záměrně maximální šířku bočnic (Ferrari, Aston Martin), ve snaze dostat špinavých vzduch co nejdál od vozu a pro lepší interakci proudění vzduchu s podlahou a difuzorem. "Ferrari se zdá být obrovské proti našemu vozu. Ale je rozhodně rychlé, jak jste mohli vidět během testů v Barceloně," komentuje jeden z inženýrů Mercedesu.
9:55 Pozorujeme, že na rudém voze F1-75 schází nápis ruského sponzora Kaspersky specializujícího se na počítačovou bezpečnost.
9:50 Ferrari výrazně zrychlilo: 1:34,531 na C3 pneumatikách. Pro srovnání nejrychlejší čas loňské kvalifikace: 1:28,997 min. Zatím na to ale piloti ještě netlačí.
9:45 Šéf Mercedesu Wolff se s úsměvem podivuje rychlému úsudku Hornera, který tvrdí, že vylepšený Stříbrný šíp porušuje pravidla: "Jak může půl hodiny poté, co poprvé spatřil naše auto, vědět, že je ilegální?"
9:40 Mercedes přelepil chladící otvory, poskakování se trochu zlepšilo. Hamilton na to nicméně stále netlačil. Úřadující mistr světa si stěžuje na nedotáčivost a přílišnou nervozitu vozu. Technici nyní pracují na zlepšení nastavení.
9:35 Piloti zrychlují, Pérez je opět druhý (1:36,581), Ferrari však nesesadil.
9:30 Alpine na rovinkách strašně poskakuje. DRS ji ale konečně funguje, na rozdíl od Španělska minule.
9:25 Zhou se dostává na 1:38,675 na středně-tvrdé (C3) směsi. Pro Alfu Romeo je potěšitelných i 22 kol, které už dnes ujel, obzvlášť po fiasku během prvního testu v Barceloně, kde za 3 dny ujela jen 818 km (Ferrari například 2052 km).
9:20 Haas usilovně staví vůz pro Fittipaldiho, na dráze se podle jeho posledních informací objeví až odpoledne v 16 hod.
9:14 Gasly zrychluje na 1:40,366 min, Ocon se posouvá na C2 prototypech na 2. místo: 1:37,852.
9:05 Red Bull se již chystá podat protest proti inovativnímu řešení svého hlavního soupeře: "Nový Mercedes porušuje ducha pravidel! Podle nás některé jeho díly nejsou legální," upozorňuje podle AMuS šéf Christian Horner.
9:02 Podobné to je u Red Bull, který čeká velkou zásilku rovněž až zítra. Adrian Newey říká: "Novinky poznáte pouhým okem." Dnes krouží také v podobné konfiguraci jako během minulých testů. O výhodnosti nových bočnic Mercedesu zatím není moc přesvědčený: "Asi se budu muset podívat na pár fotek jejich auta."
9:00 Technický ředitel McLarenu James Key nám oznámil, že na voze kromě barev moc novinek nemají: "Dnes jezdíme stejně jako v Barceloně, kromě drobných změn. Nové díly dorazí zítra a v pozítří.
8:50 Na trati jsme krom zmíněných potíží s přepravou u amerického týmu stále neviděli McLaren. Norris vyráží až nyní, se zpožděním. Zbarvení je také upraveno, více černé na úkor oranžové.
8:40 Haas po odchodu hlavního ruského sponzora Uralkali představuje nové zbarvení: bílou a červenou kombinaci s velkými nápisy názvu týmu na bočnicích a křídlech.
8:35 Pirelli do Bahrajnu kromě svých tradičních 5 druhů pneumatik přivezlo také jednu C2 směs navíc - jde o prototyp vyráběný v záložní továrně. Na vozech ji rozpoznáte tak, že nemá žádné značení (viz obrázek níže). Každý tým dostal pro tři dny testů 30 sad hladkých pneumatik a 2 sady drážkovaných.
8:30 Leclerc s Ferrari vystřídal na prvním místě Péreze: 1:37,017 min na C4 směsi pneumatik.
8:25 Na Mercedesu nejsou zajímavé pouze ultra-tenké bočnice, ale také agresivní křidélka vedle kokpitu a zakrytí bočních nárazových struktur, jejichž šířka je pro všechny pevně dána. Pro zajištění maximálního chlazení jsou v bočnicích dvě řady žebrování, což bylo opět povoleno pro tuto F1 sezónu. Na voze mají i nové přední křídlo.
8:20 Red Bull se objevuje na první příčce: 1:38,582 min.
8:12 Sledujeme jízdu Hamiltona s novým Mercedesem, auto je dost nervózní: na rovinkách poskakuje, do zatáček probržďuje, přestože na to zdaleka netlačí.
8:10 Formule 1 přenáší testy živě přes F1TV, pokud byste chtěli sledovat i obraz.
8:06 Hamilton stanovuje první čas: 1:41,508 min.
8:05 Haas se dopoledne na trati neobjeví kvůli zpoždění jeho letu s nákladem. Včera večer potvrdil na pozici závodního jezdce Kevina Magnussena místo Nikity Mazepina, do vozu je ale dnes připraven usednout Pietro Fittipaldi.
8:00 Zelená se rozsvítila, na okruh v Sáchíru jako první vyjíždí Gasly následovaný Zhouem, oba se věnují testům aerodynamiky s dodatečnými měřícími soustavami na vozech.
7:55 Ricciardovi dnes není dobře, s McLarenem bude celý den kroužit Norris.
7:50 Obdivujeme konstrukci nového Stříbrného šípu W13. Neuvěřitelné, jak vše dokázali inženýři zapouzdřit pod kapotu.
7:45 V boxové uličce se již objevil Mercedes, který nemá téměř žádné bočnice. Mělo by mu to přinést obrovskou aerodynamickou výhodu v podobě nízkého odporu.
7:40 Ve čtvrtek se za volantem objeví tito piloti:
- Alfa Romeo: Zhou / Bottas
- AlphaTauri: Gasly
- Alpine: Ocon / Alonso
- Aston Martin: Vettel / Stroll
- Ferrari: Leclerc / Sainz
- Haas: Fittipaldi
- McLaren: Norris
- Mercedes: Hamilton / Russell
- Red Bull: Pérez
- Williams: Albon
V Bahrajnu se od čtvrtku do soboty testuje od 8 do 17 hod s obědovou přestávkou mezi 12 - 13 hod.