DISKUZE K ČLÁNKU Měl Mercedes štěstí s nepotrestáním? Proč měly pneumatiky odlišný tlak?

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff vysvětluje, k čemu došlo během závodní neděle v Itálii. Proč komisaři začali vyšetřovat z podezření, že obchází technické předpisy týkajících se tlaků a teplot pneumatik? Jak došlo k tomu, že měly nižší než povolený tlak (19,5 PSI)?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Měl Mercedes štěstí s nepotrestáním? Proč měly pneumatiky odlišný tlak?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 14.09.2015 10:36 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Hr3bec (Hlasovalo 18 lidí) 07.09.2015 08:30
Nevím proč by měli lhát a vymýšlet si? Vždyť… »
» Petr (Hlasovalo 12 lidí) 07.09.2015 08:37
Pirelli po Belgii v Monze doporučovalo více … »
» tom11 (Hlasovalo 8 lidí) 07.09.2015 08:14
to, co říká zní sice rozumně, ale: pokud FIA,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • jumpman

    jumpman

    178.255.168.XXX
    měl by sis uvědomit, že tlak v pneu je jakousi šedou zonou. Symonds sice hovoří o porušení pravidel, ale FIA i mercedes moc dobře vědí, že to není v pravidlech definováno, proto se to zametlo pod koberec.
    Osobně nechápu, že nedostali alespoň za rosberga pokutu a výkřiky stylu, že to byla drobná odchylka nechápu už vůbec. V 99 bylo ferrari diskvalifikováno kvůli 2mm na deflektoru a to jim podle odborníků nemohlo přinést víc než 0,001s na kolo, ale v otázce pneu je ten přínos podstatně větší a to nemluvím o tom, že to mělo být z hlediska bezpečnostního přínosu.
    A ještě jedna poznámka. Tlak v pneu měří všechny týmy on-line, takže o tlacích mají dokonalý přehled, nevěřím, že by mercedes nevěděl, že má na jednom kole chybný tlak nebo že má rosberg o 5% nižší tlak než připouští nařízení pirelli...

    + 7 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • ladys

      ladys

      193.165.74.XXX
      Vůbec nechápu, jak mohli technicky nezpůsobilé vozy pustit na trať a řešit to před koncem závodu.
      Po měření jim měli dát 10min na nápravu a opakovat měření.
      Je zajímavé, že problém měl pouze Mergl...

      + 7 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        no, mě přijde taky wolfovo vysvětlení uvařené horkou jehlou. Podle toho, jak naříkal hamilton před monzou, tak je změna tlaku razantně postihla a aby si udrželi rychlost, tak šli pod povolený tlak. Nevěřím tomu, že by byli jediní, koho by špatně změřili...

        + 4 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Hr3bec

    Hr3bec

    85.135.106.XXX
    Nevím proč by měli lhát a vymýšlet si? Vždyť Lewis měl i přes to, že víceméně šetřil auto takový náskok, že si mohl dovolit jet klidně 2x do boxů a stejně by pohodlně vyhrál, takže to že mu schválně u jedné gumy dali tlak o 0.3 méně, aby prodloužili životnost na úkor toho, že by hrozila penalizace a vyloučení ze závodu, mi přijde fakt směšné tvrzení.

    Další věc je jestli to je pravidlo, nebo doporučení Pirelli. A k čemu tam je u každého týmu pikolík od Pirelli, který řekne ano máte to ok, když pak to stejně kontroluje za bůh ví jak dlouho znovu někdo z FIA? Moc tomuhle nerozumím a je to jen další nepochopitelnost v pravidlech F1...

    + 18 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Pirelli po Belgii v Monze doporučovalo více (původně 24 psi pro přední a 23 pro zadní pneumatiky), po nářku některých týmů se společně na schůzce s FIA dohodli na povinném minimu 19,5 psi. Šlo tedy o pravidlo platné pro všechny. Pokud by ho někdo porušil, byl by diskvalifikován jako při porušení kteréhokoliv jiného technického pravidla.

      + 12 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        navíc se nejadnalo jen o životnost, ale i o přilnavost a o tu především. Z některých vyjádření sem pochopil, že pneu pirelli se chavá tak, že se při přefouknutí vyboulí běhoun a tím dojde ke snížení styčné plochy a zároveň oddálí bočnici od vozovky a sníží riziko proříznutí.
        Mercedes na to nejspíš trpí víc než ostatní, vic hamiltonovy nářky před monzou a vůbec bych se nedivil, kdyby snížení tlaku v pneu byla reakce na výsledky kvalifikace - rosberg ztratil i na ferrari, tak měl tlak o dost nižší a hamilton dostal těsně pod hranici. Nevěřím, že se jednalo o chybu měření, ale spíš věřím tomu, že mercedes zase zatlačil na FIA a ta raději od potrestání upustila, než by riskovala nějakou blamáž....

        + 7 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          194.228.11.XXX
          Co to je zase za nesmyslnou úvahu? Celé šetření je proces, k jehož výsledkům má přístup každý soutěžící. Takže kdyby tam byla nějaké pochybnost, kterýkoliv soutěžící, jehož přihlášené vozidlo skončilo do 11. místa by mohl podat protest a zkusit štěstí v podobě zlepšení pozice na úkor penalizovaného. Vzhledem k tomu, jaké v tomto sportu létají peníze a jak by někomu pomohl i jeden bod, tak si asi nemusíme nic povídat o přátelství, férových úmyslech a shovívavosti, kdy jeden druhému nechá projít jasný podvod, protože by určitě vyhrál i kdyby nepodváděl ...

          + 5 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • skejpa

          skejpa

          88.146.158.XXX
          Věřil bych tomu, kdyby se jednalo o všechny 4 pneumatiky nebo alespoň 2. Ale pokud byla pod minimem jen jedna, tak si myslím, že šlo spíš o nedopatření.

          + 4 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    to, co říká zní sice rozumně, ale: pokud FIA, resp. techničtí komisaři zjistí nějaké odlišnosti oproti předpisům, tak by měl přijít trest. zde je evidentní pouze jedno - procedura měření tlaku v pneumatikách nemá patrně přesně daná pravidla a jelikož tlak je závislý na teplotě, tak mírně kolísá. takto je možné vysvětlit Lewisovu malou odchylku. ale ta Nicova? ta byla přeci dost velká?!?

    + 8 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    "TW: Proč byste to pak ale dělali pouze u jedné pneumatiky?"
    U té nejvíce namáhané bych to pochopil celkem rychle. Pokud v ní bude nižší tlak, prodlouží se její životnost a závodník může absolvovat delší stint.

    + 7 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      194.228.11.XXX
      Kdyz je tlak v pneu nizsi, dochazi k vetsimu naporu na bocnici a dochazi k deformaci pneumatiky a tim padem ke snizeni jeji odolnosti. Pokud to byla jedna z pneumatik na leve strane, tak by to mohlo mit vliv, ale musel by to byt tlak po ohrati gum na provozni teplotu. Ale o tomhle vi hodne i nas Autoklub CR, tak silne pochybuji, ze by to uhajili pred technickou skupinou FIA, pokud by to nebyla hloupa souhra okolnosti :-)

      + 6 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama