DISKUZE K ČLÁNKU Měl Mercedes štěstí s nepotrestáním? Proč měly pneumatiky odlišný tlak?
Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff vysvětluje, k čemu došlo během závodní neděle v Itálii. Proč komisaři začali vyšetřovat z podezření, že obchází technické předpisy týkajících se tlaků a teplot pneumatik? Jak došlo k tomu, že měly nižší než povolený tlak (19,5 PSI)?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Měl Mercedes štěstí s nepotrestáním? Proč měly pneumatiky odlišný tlak?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
jumpman
07:07 08.09.2015 178.255.168.XXXměl by sis uvědomit, že tlak v pneu je jakousi šedou zonou. Symonds sice hovoří o porušení pravidel, ale FIA i mercedes moc dobře vědí, že to není v pravidlech definováno, proto se to zametlo pod koberec.
Osobně nechápu, že nedostali alespoň za rosberga pokutu a výkřiky stylu, že to byla drobná odchylka nechápu už vůbec. V 99 bylo ferrari diskvalifikováno kvůli 2mm na deflektoru a to jim podle odborníků nemohlo přinést víc než 0,001s na kolo, ale v otázce pneu je ten přínos podstatně větší a to nemluvím o tom, že to mělo být z hlediska bezpečnostního přínosu.
A ještě jedna poznámka. Tlak v pneu měří všechny týmy on-line, takže o tlacích mají dokonalý přehled, nevěřím, že by mercedes nevěděl, že má na jednom kole chybný tlak nebo že má rosberg o 5% nižší tlak než připouští nařízení pirelli...-
-
jumpman
12:35 08.09.2015 178.255.168.XXXno, mě přijde taky wolfovo vysvětlení uvařené horkou jehlou. Podle toho, jak naříkal hamilton před monzou, tak je změna tlaku razantně postihla a aby si udrželi rychlost, tak šli pod povolený tlak. Nevěřím tomu, že by byli jediní, koho by špatně změřili...
-
-
-
Hr3bec
08:30 07.09.2015 85.135.106.XXXNevím proč by měli lhát a vymýšlet si? Vždyť Lewis měl i přes to, že víceméně šetřil auto takový náskok, že si mohl dovolit jet klidně 2x do boxů a stejně by pohodlně vyhrál, takže to že mu schválně u jedné gumy dali tlak o 0.3 méně, aby prodloužili životnost na úkor toho, že by hrozila penalizace a vyloučení ze závodu, mi přijde fakt směšné tvrzení.
Další věc je jestli to je pravidlo, nebo doporučení Pirelli. A k čemu tam je u každého týmu pikolík od Pirelli, který řekne ano máte to ok, když pak to stejně kontroluje za bůh ví jak dlouho znovu někdo z FIA? Moc tomuhle nerozumím a je to jen další nepochopitelnost v pravidlech F1...-
Petr
08:37 07.09.2015 109.81.245.XXXPirelli po Belgii v Monze doporučovalo více (původně 24 psi pro přední a 23 pro zadní pneumatiky), po nářku některých týmů se společně na schůzce s FIA dohodli na povinném minimu 19,5 psi. Šlo tedy o pravidlo platné pro všechny. Pokud by ho někdo porušil, byl by diskvalifikován jako při porušení kteréhokoliv jiného technického pravidla.-
jumpman
12:13 07.09.2015 178.255.168.XXXnavíc se nejadnalo jen o životnost, ale i o přilnavost a o tu především. Z některých vyjádření sem pochopil, že pneu pirelli se chavá tak, že se při přefouknutí vyboulí běhoun a tím dojde ke snížení styčné plochy a zároveň oddálí bočnici od vozovky a sníží riziko proříznutí.
Mercedes na to nejspíš trpí víc než ostatní, vic hamiltonovy nářky před monzou a vůbec bych se nedivil, kdyby snížení tlaku v pneu byla reakce na výsledky kvalifikace - rosberg ztratil i na ferrari, tak měl tlak o dost nižší a hamilton dostal těsně pod hranici. Nevěřím, že se jednalo o chybu měření, ale spíš věřím tomu, že mercedes zase zatlačil na FIA a ta raději od potrestání upustila, než by riskovala nějakou blamáž....-
jon
18:21 07.09.2015 194.228.11.XXXCo to je zase za nesmyslnou úvahu? Celé šetření je proces, k jehož výsledkům má přístup každý soutěžící. Takže kdyby tam byla nějaké pochybnost, kterýkoliv soutěžící, jehož přihlášené vozidlo skončilo do 11. místa by mohl podat protest a zkusit štěstí v podobě zlepšení pozice na úkor penalizovaného. Vzhledem k tomu, jaké v tomto sportu létají peníze a jak by někomu pomohl i jeden bod, tak si asi nemusíme nic povídat o přátelství, férových úmyslech a shovívavosti, kdy jeden druhému nechá projít jasný podvod, protože by určitě vyhrál i kdyby nepodváděl ...
-
-
-
-
tom11
08:14 07.09.2015 77.48.94.XXXto, co říká zní sice rozumně, ale: pokud FIA, resp. techničtí komisaři zjistí nějaké odlišnosti oproti předpisům, tak by měl přijít trest. zde je evidentní pouze jedno - procedura měření tlaku v pneumatikách nemá patrně přesně daná pravidla a jelikož tlak je závislý na teplotě, tak mírně kolísá. takto je možné vysvětlit Lewisovu malou odchylku. ale ta Nicova? ta byla přeci dost velká?!? -
-
jon
08:35 07.09.2015 194.228.11.XXXKdyz je tlak v pneu nizsi, dochazi k vetsimu naporu na bocnici a dochazi k deformaci pneumatiky a tim padem ke snizeni jeji odolnosti. Pokud to byla jedna z pneumatik na leve strane, tak by to mohlo mit vliv, ale musel by to byt tlak po ohrati gum na provozni teplotu. Ale o tomhle vi hodne i nas Autoklub CR, tak silne pochybuji, ze by to uhajili pred technickou skupinou FIA, pokud by to nebyla hloupa souhra okolnosti :-)
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek