Haas v Británii znovu otestuje jiné brzdy, Brembo je v případě Grosjeana skeptické

Petr Hlawiczka, 12. července 2017, 06:40 Google+ Exkluzivně

Trampoty Romaina Grosjeana s brzdami Brembo u Haasu i přes dobrý výsledek ve Velké ceně Rakouska pokračují, proto se americká stáj rozhodla tento pátek v Silverstone opět otestovat konkurenční produkt Carbone Industrie.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Haas využívá brzdy Brembo, Grosjean s nimi ale není spokojený

Haas využívá brzdy Brembo, Grosjean s nimi ale není spokojený | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Nekonzistence brzd
V čem je problém, to nám v Rakousku popisoval šéf týmu Günther Steiner: "Potíže spočívají v nekonzistencích při brzdění. Když dojdete k závěru, že je obyčejně přehřívá, tak jde o důsledek nekonzistence brzd. Máme některé části, abychom je chladili lépe, takže se alespoň můžeme snažit na nich trochu pracovat."

To se Haasu před závodem skutečně povedlo po obtížných trénincích, v nichž končil Grosjean často se zablokovanými koly mimo trať, což v rádiu doprovázel obvyklým láteřením. Cílem Velké ceny Rakouska dojel jako šestý - porazil obě Force Indie a stal se tak nejlepším pilotem ze zbytku světa za Mercedesem, Ferrari a Red Bullem.

Stejný materiál jako Ferrari, které si Brembo pochvaluje
Při rozhovorech s inženýry Bremba o problémech francouzského pilota jsem měl pocit, že si příliš neví rady, jakým směrem se ubírat. Aby rozptýlili mé pochybnosti o kvalitě jejich brzd, tak mě poslali za Sebastianem Vettelem. Ten si je velmi pochvaluje. Když jsem vyjádřil obavy o to, zda Haas vůbec dostává stejně kvalitní materiál jako Ferrari, tak mi jednoznačně odpověděli, že ano.

img-responsive

Haas má od Bremba k dispozici stejný materiál jako Ferrari | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Jestli Grosjeanovy problémy, které se táhnou už rok a půl, dokáží vůbec vyřešit, tím si moc jistí nebyli. F1news.cz ale potvrdili, že se Haasu maximálně snaží pomoci, dokonce pro tuto záležitost vyčlenili své inženýry, kteří s týmem úzce spolupracují.

Brzdy jsou v těchto dnech velmi komplexním systémem. Vzadu funguje elektronický systém brake-by-wire, jehož účinek se automaticky mění dle intenzity rekuperace kinetické energie prostřednictvím motorgenerátoru MGU-K (bývalý KERS). Během jednoho kola může nasbírat 2 MJ energie, díky tomu pak může následně navyšovat výkon pohonné jednotky až o 120 kW (160 koní),

Odlišná aerodynamika a Grosjeanův jízdní styl
Na výkon brzd má vliv i aerodynamika. "Nevím, jaký materiál používá Ferrari, ale kvůli rozdílům v aerodynamice si musíme sami vyvíjet vlastní věci. A zdá se, že máme více problémů s přehříváním než oni. Podle mě jde o směsici všeho - částečně jde o aerodynamický problém, který mám, protože se kvůli našemu přednímu křídlu dostává méně vzduchu, a z části to je dáno i tím, jak Romain brzdí."

img-responsive

Na fungování brzd má vliv i aerodynamika včetně předního křídla, to je u Haasu samozřejmě odlišné | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

V čem je Grosjeanův styl odlišný? "Brzdí na poslední možnou chvíli, a pak zatáčí, zatímco ostatní jsou při brzdění jemnější. Musíme zajistit, aby dostal auto, v němž by mohl využívat svůj brzdný styl," odpovídá šéf amerického týmu.

Odejde Haas od Bremba?
V pátek v Silverstone přesto dojde na voze ke změně: "Máme v plánu vybavit obě auta brzdami Carbon Industrie - oba vozy pro první a snad i pro druhý trénink, abychom viděli, jestli to všechno při druhém pokusu funguje," potvrzuje šéf týmu. Ten první, ne příliš úspěšný, se uskutečnil na konci dubna v Soči. Po něm se kvůli přehřívání vrátili zpět k Brembu.

Haas nyní učinil změny na voze, aby dále zlepšil chlazení. "Aerodynamický tým odvel hodně práce při CFD simulacích, pak jsme také museli upravit brzdové kotouče podle toho, na co jsme v CFD přišli," vysvětluje Steiner.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Haas v Británii znovu otestuje jiné brzdy, Brembo je v případě Grosjeana skeptické

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Renault by dle vyjádření svého šéfa dokázal za aktuální situace podvádět, ale nikdy by to neudělal

Renault: Standardizované díly by ukončily obavy z podvádění v F1

Lando Norris s McLarenem MCL33 během sezónních testů v Maďarsku

"F1 potřebuje, aby se McLaren dostal zpět do formy," přeje si šéf Red Bullu

Esteban Ocon si dělá zálusk na velmi dobré místo v kokpitu Stříbrného šípu

Ocon u mistrovského Mercedesu? "Jde jen o otázku času," věří mladý jezdec

Fernando Alonso v F1 končí - nadobro?

Alonso vysvětluje, proč v F1 končí. S nekonkurenceschopností McLarenu to prý nesouvisí

Fernando Alonso v loňském závodě Indy500 kvůli motoru Honda nedojel do cíle, přesto v americké sérii zapůsobil velmi dobrým dojmem

Alonsa čeká test v IndyCar

Carlos Sainz se stěhuje do Wokingu

McLaren už má náhradu za Alonsa - opět Španěl, jen mladší

Kimi Räikkönen ve Velké ceně Maďarska dojel třetí za Lewisem Hamiltonem a svým týmovým kolegou

"Ferrari si musí Kimiho nechat, často je rychlejší než Vettel," nabádá Villeneuve. A co Leclerc?

Renault během testování v Maďarsku před letní přestávkou

Pole je vyrovnané, Renault se proto stále soustředí na letošní vůz. Ohrozí to plány na rok 2019?

Fernando Alonso se příští rok vydá vstříd dalším dobrodružstvím mimo F1

Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

Brendon Hartley s vozem Toro Rosso STR13 na Hungaroringu

Nové díly u Toro Rosso nefungují dle představ, začíná se kvůli tomu obávat Sauberu

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton ve středu večer v Londýně bude chybět

Hamilton se show v Londýně nezúčastní, stručně oznámil důvod

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

  2. Z F1 odchází obrovský talent a tvrdý soupeř. "Budeš nám chybět," loučí se piloti + VIDEO

  3. Alonso vysvětluje, proč v F1 končí. S nekonkurenceschopností McLarenu to prý nesouvisí

  4. "Důležitý nárůst výkonu," chválí Brawn pokrok Hondy

  5. "Ferrari si musí Kimiho nechat, často je rychlejší než Vettel," nabádá Villeneuve. A co Leclerc?

  6. McLaren už má náhradu za Alonsa - opět Španěl, jen mladší

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud