Proč si Mercedes při testech ani jednou nevyzkoušel hyper-měkké pneumatiky?

Petr Hlawiczka, 16. března 2018, 06:20 Google+

Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff vysvětluje, proč si u Pirelli pro předsezónní testy v Barceloně neobjednali ani jednu směs nových, hyper-měkkých pneumatik.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 17.03. 10:43) Napište svůj názor
Lewis Hamilton během 2. předsezónních testů v Barceloně

Lewis Hamilton během 2. předsezónních testů v Barceloně | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Lewis Hamilton zajel v Katalánsku na ultra-měkké směsi minulý týden až 8. nejrychlejší čas, Valtteri Bottas byl ještě o 0,16 s pomalejší, v celkových výsledcích mu tedy patřila až 10. příčka. Na rekord Sebastiana Vettela ztráceli přes 1,2 s, pilot Ferrari jej ovšem dosáhl díky hyper-měkkým pneumatikám, které jsou podle Pirelli o 0,7 až 0,8 vteřiny na kolo rychlejší.

Z toho je zřejmé, že se Stříbrné šípy za co nejlepšími časy nehnaly. Proč si ale hyper-měkkou směs během osmi dnů ani jednou nevyzkoušely? "Rozhodli jsme se ji nepoužívat, protože jsme cítili, že jde pneumatiku, která je užitečná pouze pro jedno kolo. A testování je o sběru dat a porozumění nastavení," odpovídá Wolff.

"Hyper-měkká je jen dalším krokem v přilnavosti po ultra-měkké. Půjde o kvalifikační pneumatiku a my jsme cítili, že se budeme raději soustředit na vývojové práce než na jediné kolo. Domnívám se, že hyper bude pouze kvalifikační pneumatikou a že na ni budete muset zkrátka vydržet jen prvních pár kol a přežít," pokračuje sportovní ředitel Mercedesu.

Portfolio pneumatik Pirelli pro sezónu 2018

Portfolio pneumatik Pirelli pro sezónu 2018 | zdroj: Pirelli

Povšiml si, že během předsezónních testů měli všichni na měkčích směsích potíže s drolením, což povede k zajímavým závodům. Rozdíly mezi pneumatikami ale podle něj zřejmě nebudou tak velké, jak jejich výrobce očekává.

"Pozorovali jsme, že kroky ve výkonnosti a přilnavosti mezi všemi směsmi byly velmi malé. Mezi středně-tvrdou a měkkou, měkkou a super-měkkou, super-měkkou a ultra-měkkou si můžete všimnout drobných rozdílů, kolem jedné či dvou desetin, někdy dokonce vůbec nic. U týmů, jako je Williams, mezi nimi nebyly žádné rozdíly," poukazuje Wolff.

Vytisknout

Diskuze: Proč si Mercedes při testech ani jednou nevyzkoušel hyper-měkké pneumatiky?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 17.03.2018 10:43 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Logo Ferrari

Sportovní ředitel Mercedesu šéfy F1 varuje, aby Ferrari moc neprovokovali

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud