Lewis Hamilton zajel v Katalánsku na ultra-měkké směsi minulý týden až 8. nejrychlejší čas, Valtteri Bottas byl ještě o 0,16 s pomalejší, v celkových výsledcích mu tedy patřila až 10. příčka. Na rekord Sebastiana Vettela ztráceli přes 1,2 s, pilot Ferrari jej ovšem dosáhl díky hyper-měkkým pneumatikám, které jsou podle Pirelli o 0,7 až 0,8 vteřiny na kolo rychlejší.
Z toho je zřejmé, že se Stříbrné šípy za co nejlepšími časy nehnaly. Proč si ale hyper-měkkou směs během osmi dnů ani jednou nevyzkoušely? "Rozhodli jsme se ji nepoužívat, protože jsme cítili, že jde pneumatiku, která je užitečná pouze pro jedno kolo. A testování je o sběru dat a porozumění nastavení," odpovídá Wolff.
"Hyper-měkká je jen dalším krokem v přilnavosti po ultra-měkké. Půjde o kvalifikační pneumatiku a my jsme cítili, že se budeme raději soustředit na vývojové práce než na jediné kolo. Domnívám se, že hyper bude pouze kvalifikační pneumatikou a že na ni budete muset zkrátka vydržet jen prvních pár kol a přežít," pokračuje sportovní ředitel Mercedesu.
Povšiml si, že během předsezónních testů měli všichni na měkčích směsích potíže s drolením, což povede k zajímavým závodům. Rozdíly mezi pneumatikami ale podle něj zřejmě nebudou tak velké, jak jejich výrobce očekává.
"Pozorovali jsme, že kroky ve výkonnosti a přilnavosti mezi všemi směsmi byly velmi malé. Mezi středně-tvrdou a měkkou, měkkou a super-měkkou, super-měkkou a ultra-měkkou si můžete všimnout drobných rozdílů, kolem jedné či dvou desetin, někdy dokonce vůbec nic. U týmů, jako je Williams, mezi nimi nebyly žádné rozdíly," poukazuje Wolff.