Piloti se vyjadřují k "extrémně" vysoké hmotnosti vozů F1

Petr Hlawiczka, 19. srpna 2022, 06:30 Google+

Současné monoposty bez paliva váží 798 kg. Jak tuto hmotnost po úvodní části sezóny 2022 vnímají samotní piloti? Jak se jim s novými vozy jezdí? Max Verstappen brzké řešení nevidí, George Russell nad tím díky vyšší bezpečnosti přivírá oči.

Počet komentářů:  18 komentářů (Poslední 24.08. 20:57) Napište svůj názor
Max Verstappen v závodě v Miami

Max Verstappen v závodě v Miami | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Hmotnost monopostů F1 postupně narůstá: zatímco loni vážily 752 kg, letos po přechodu na novou generaci s přísavným efektem a 18" koly to je již 798 kg. Přitom před 9 lety byly ještě na 642 kg, v roce 2008 dokonce na 595 kg - o 203 kg méně!

Piloti z toho pochopitelně nadšení nejsou, protože tím trpí jejich dynamika. Podle Maxe Verstappena jsou nyní "extrémně těžké." S letošními auty se akorát díky odlišnému aerodynamickému konceptu lépe následuje soupeře.

"Jízda v závěsu je o něco lepší, to je pozitivní. Ale váha vozů, ty jsou samozřejmě extrémně těžké, což podle mě skvělé není. Nevidím pro to ale brzké řešení," uvádí zasmušile lídr šampionátu, který má během letní přestávky na čele náskok 80 bodů na druhého Charlese Leclerca z Ferrari.

"Ale celkově se jízda v závěsů a věci o něco zlepšily. Těžko se předvídá, o kolik se se zlepší, ale podle mě máte alespoň větší šanci si zazávodit," pokračuje úřadující mistr světa.

img-responsive

Váha vozů narůstá, piloti si však pochvalují alespoň snadnější jízdu za sebou | foto: Michael Zelinka / INCORP images

Váha monopostů se uvádí včetně jezdců, ale bez paliva. Pro závody mohou natankovat až 110 kg benzínu, na startu velkých cen tedy mohou stát 900kg monstra.

"Myslím si, že váha vozů narostla příliš. Rád bych viděl v tomto ohledu v následujících letech zlepšení. Samozřejmě je spousta věcí, které můžeme změnit a dělat lépe, ale tohle v mé mysli patří na špici toho, co by bylo dobré zlepšit: udělat auta o něco příjemnější a mrštnější při řízení," uvádí Lance Stroll z Aston Martinu.

A George Russell z Mercedesu dodává: "Jak řekli Lance a Max, lehčí vozy by byly skvělé, ale nemůžete mít všechno na světě. Důvodem, proč jsou těžší, je bezpečnost. Já tedy nevím... se vším je spojeno mnoho kompromisů."

Vytisknout

Diskuze: Piloti se vyjadřují k "extrémně" vysoké hmotnosti vozů F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 18, poslední 24.08.2022 20:57 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 18 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Aston Martin Lanceho Strolla v Džiddě před vozem Ferrari Carlose Sainze

Alonso přirovnává pokrok Aston Martinu k Brawnu GP

George Russell v závodě v Saúdské Arábii

Letos bez titulu, uvědomují si v Mercedesu. Za jak dlouho stáhnou ztrátu?

Lewis Hamilton a Charles Leclerc slaví na pódiu po závodě v Rakousku

Jordan si přeje třaskavou jezdeckou výměnu. F1 ji potřebuje, říká

George Russell s Mercedesem W14 v GP Bahrajnu

"Když bude vůz rychlý, klidně na něj nalepíme i býka." Mercedes se neostýchá okopírovat Red Bull

James Key

McLaren hlásí velké změny. Key končí. Přichází posila z Ferrari

Úvod Velké ceny Saúdské Arábie - Fernando Alonso před Sergiem Pérezem

Soupeři Red Bullu reagují na jeho dominanci: "Odvedl lepší práci, zaslouží si to. Musíme zabrat"

Max Verstappen se svým otcem po úspěšném závodě v Abú Zabí

Nebýt techniky, Max by vyhrál, je přesvědčen jeho otec. Bagatelizuje šance Péreze

Carlos Sainz v závodě v Saúdské Arábii

Ferrari si nesmí mazat med kolem huby. Vasseur chce po inženýrech upřímná hodnocení

Carlos Sainz s Ferrari ve Velké ceně Bahrajnu

Hamilton je z rychlosti Red Bullu v úžasu, Leclerc varuje Ferrari před množstvím práce

Max Verstappen s Red Bullem RB19 v Bahrajnu

Nejrychlejší kola v Džiddě: Max předčí vítězného Péreze. Kolik na Red Bully ztrácel Alonso?

  • Pátek

    • 1. Trénink (3:30 - 4:30)
    • 2. Trénink (7:00 - 8:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (3:30 - 4:30)
    • Kvalifikace (7:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. A... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo - kudy se dál ve své kariéře vydá?

Ricciardo už další šanci v F1 nedostane, myslí si Schumacher. Zpochybňuje…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nebýt techniky, Max by vyhrál, je přesvědčen jeho otec. Bagatelizuje šance Péreze

  2. "Když bude vůz rychlý, klidně na něj nalepíme i býka." Mercedes se neostýchá okopírovat Red Bull

  3. Ferrari si nesmí mazat med kolem huby. Vasseur chce po inženýrech upřímná hodnocení

  4. McLaren hlásí velké změny. Key končí. Přichází posila z Ferrari

  5. Soupeři Red Bullu reagují na jeho dominanci: "Odvedl lepší práci, zaslouží si to. Musíme zabrat"

  6. Alonso přirovnává pokrok Aston Martinu k Brawnu GP

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud