V Bahrajnu začaly předsezónní testy, Verstappen s "revolučním" Red Bullem dominoval

Petr Hlawiczka, 21. února 2024, 08:00 Aktualizováno 21.2.2024, 17:10 Google+

Na okruh Sáchír dorazilo všech 10 týmů Formule 1, aby si během tří dnů prověřily své nové monoposty před prvním závodem, který je na stejném místě čeká již za týden. První den dominoval opět Max Verstappen, jenž s novým Red Bullem nadělil zbytku pole přes 1 sekundu.

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 22.02. 17:16) Napište svůj názor
Alexander Albon při testu nového Williamsu FW46

Alexander Albon při testu nového Williamsu FW46 | foto: Williams F1 Team

Sdílejte článek

Skvělý 1. den testování pro Red Bull
Verstappen kromě nejrychlejšího kole ujel také nejvíce kol ze všech (143), což odpovídá téměř 774 km, více než dvěma velkým cenám! Nejblíže mu byl Norris s McLarenem (+1,14 s), třetí příčka patří Sainzovi s Ferrari (+1,24 s).

"Věděli jsme, že všichni budou kopírovat naše loňské auto. Kdybychom se zaměřili pouze jeho další vývoj, byli bychom zranitelní," uvedl konstruktér Red Bullu Adrian Newey poté, co si dnes vyzkoušeli velké změny na svém monopostu.

Nejrychlejší časy 1. dne předsezónních testů

Nejrychlejší časy 1. dne předsezónních testů | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images


Přední křídlo Mercedesu v pořádku
Šéf Stříbrných šípů Toto Wolff vůbec nepochybuje o legálnosti jejich předního křídla, kolem kterého bylo trochu vzruchu po představení: "To, co se nasazuje na auto, následuje konzultaci s FIA, jde o obsáhlý proces. Neexistuje nic takového, že byste měli skvělý nápad a nasadili byste ho k testu s tím, že by mohl či nemusel být zpochybněn. Jde o dlouhý proces dialogů, k nímž dochází během zimy. Proto cítím, že jsme v pohodě."

Přední křídlo Mercedesu W15

Přední křídlo Mercedesu W15 | zdroj: Mercedes AMG F1 Team


Visa Cash App RB na pódia mít ani letos nebude
Stáj z Faenzy věří, že bude letos blíže špičce. "Letos se tým opravdu snaží stabilizovat se a postavit na své nohy a pak se pokusit stabilizovat směrem k přední části středu pole. Vítězství a pódia jsou momentálně spíše v rovině přání než realitou. Ale v průběhu roku podle mě pokročíme a snad se budeme čím dál více přibližovat špičce," hodnotí pilot Daniel Ricciardo, jenž drží čtvrtou příčku s časem 1:23,727 min.

McLaren ukazuje záblesky formy
Norris převzal odpoledne štafetu od Piastriho a po chvíli zdržení začal kroužit. Při svém nejlepším pokusu 1:32,484 min na C3 pneumatikách dokonce na chvíli překonal Verstappenův dopolední čas o 64 tisícin a vystřelil do čela. Max mu ale o 20 min později zkazil radost a vzal si první příčku zpět (1:31,662). O časy v testech nejde, ale pro stáj z Wokingu jde proti loňsku, kdy řešili technické potíže, o krok správným směrem.

Ferrari zrychluje
Carlos Sainz se s Ferrari dostává na středně-tvrdých (C3) pneumatikách na druhé místo s časem 1:32,584 min, jen o 36 tisícin za Verstappena. Teploty postupně klesají: v poledne trať dosahovala 50 °C, v závěru testu spadne na 20 °C, což je podmínkou pro příští závodní víkend reprezentativnější. Kvalifikace se pojede v pátek (!) v 19 hodin a závod v sobotu v 18 místního času (v 16 našeho).

img-responsive

Charles Leclerc byl dopoledne s SF-24 spokojený | foto: Scuderia Ferrari


Williams opět krouží, Norris čeká
Stáj z Grove měla dopoledne potíže s palivovým čerpadlem, Albon s FW46 proto zvládl jen 40 kol. Problém byl vyřešen a Sargeant se brzy vydá na trať. Piastri s McLarenem kroužil hladce, ale nyní je podlaha demontována a Norris si bude muset ještě nějakou dobu po obědě počkat, než bude moci vyjet.


Odpoledne nová osmička
Osm jezdců, kteří testovali dopoledne, zamířili rovnou do sprchy a můžou odpočívat. V kokpitu je nahradí jejich týmoví kolegové.

"Dopoledne je za námi, spousta kol, provedli jsme všechny testy, které jsme chtěli, takže to je dobré. Teď odpoledne to využiju a pokusím se co nejvíce analyzovat data abych viděl, jestli všechno odpovídá tom, co jsme očekávali, pak se od toho odpíchneme," shrnuje pilot Ferrari Charles Leclerc, jehož v kokpitu střídá Carlos Sainz.


Dopoledne nejrychlejší Red Bull
Jak loni skončil, tak letos začal. Verstappen předvedl dopoledne v Bahrajnu nejrychlejší čas, Leclerc s Ferrari ztrácí 7 desetin, třetí příčka patří Alonsovi, který má na kontě také nejvíce (77) kol. Na okruhu je od 12 do 13 hodin obědová přestávka, poté se testuje do 17.

Do naší fotogalerie z testů přibývají další snímky, najdete ji zde.

Výsledky 1. dne - dopoledne

Výsledky 1. dne - dopoledne | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images


Návrat černé
Týmy se kvůli snahám co nejvíce snížit hmotnost svých nových vozů přiklánějí často k černé barvě. Váha je důležitým faktorem od té doby, co do hry vstoupila nová pravidla. Hodně aut trpělo v předchozích dvou letech nadváhou, proto se inženýři před sezónou hodně soustředili také na tuto oblast.

Sauber Kick C44 s Valtterim Bottasem za volantem

Sauber Kick C44 s Valtterim Bottasem za volantem | zdroj: Formula1.com


Williams v oranžovém
Albon jezdí se ztrátou 1,5 sekundy na Verstappena (1:33,065 min), zvládl 35 kol. Jeho FW46 je vpředu nastříkaný oranžovým flow-visem.

Auta drží
Spolehlivost nových monopostů zatím vypadá dobře, jezdí se bez přerušení, nejrychlejší čas zatím předvedl v 8:55 Charles Leclerc s Ferrari (1:33,685). Alonso s Cunodou mají na kontě již 25 kol.

Co přivezlo Pirelli
Italský výrobce obutí přivezl pro každý tým 35 sad pneumatik, týmy si mohly zvolit, kolik ze kterých budou chtít (viz níže). K dispozici jsou všechny směsi (C1 - C5) i pneumatiky do deště a přechodné pneumatiky. Předepsány jsou minimální tlaky: 22 psi vpředu a 19 psi vzadu pro slicky, které je možné nahřívat po dobu max. 2 hodin na max. 70 °C.

Kolik sad kterých pneumatik si týmy vybraly pro předsezónní testy v Bahrajnu

Kolik sad kterých pneumatik si týmy vybraly pro předsezónní testy v Bahrajnu | zdroj: Pirelli


Williams už má data
Stáj z Grove měla včera Sáchír pro sebe, během soukromého filmování prověřila základní funkce systému svého nového vozu FW46. Záměrně tak neučinila tak v Silverstone, jako většina jejich soupeřů. Podle jejího šéfa Jamese Vowlese se toho na deštivém britském okruhu moc naučit nedá, raději čas věnovali simulacím.


Drobná revoluce u Red Bullu
Helmut Marko promluvil o zajímavých bočnicích Red Bullu RB20, které připomínají loňské řešení ultra-úzkých bočnic prvotního Mercedesu, který však svůj koncept nedokázal zprovoznit na trati, byť čísla z aerodynamického tunelu byla skvělá. U rakouské stáje jsou zatím v hodnocení opatrní.

"Mercedes přesvědčila data o jejich konceptu bez bočnic, ale ten v praxi vůbec nefungoval. Teď během testů uvidíme, jestli dokážeme úspěšně zavést toto, nebo řekněme podobné řešení. Adrian Newey vždy upřednostňoval auta bez chladičů. Ale lidé od motorů to samozřejmě nedokážou, to je logické.

My to nemáme tak extrémní, ale jde o podobný směr, pokud jde o myšlenku... auto je více než evolucí - jde o drobnou revoluci. Jde o základ toho, co budeme v roce 2024 používat. V simulacích a v aerodynamickém tunelu všechno funguje velmi dobře," popsal Marko.

Vstupní otvory do bočnic Red Bullu RB20

Vstupní otvory do bočnic Red Bullu RB20 | zdroj: Albert Fabrega


Nefér testování
"Celou zimu jsem přemýšlel o tom, jak je to nefér, že máme k dispozici pouze 1,5 dne na to, abychom se připravili na světový šampionát," postěžoval si Fernando Alonso na nedostatek testování. Někteří jeho kolegové kvůli nabitému kalendáři (24 závodů) by nicméně další testování během sezóny odmítli. Španěl se po 33 min dostal čela s časem  1:33,822 min.

Všechny týmy na trati
Na okruhu se během úvodní desetiminutovky objevilo všech 10 vozů, které jsou vybaveny různými soustavami pro měření průtoku vzduchu. Nejrychlejší čas má zatím na kontě Bottas (1:35,351), měřené kolo zvládli také Russell, Leclerc, Cunoda a Verstappen (1:38,580). Časy toho ale moc neříkají, týmy nejezdí naplno, neznáme jejich programy ani množství paliva v nádržích.


Kde sledovat testy
Oficiální kanál Formule 1 přináší nejen textové zpravodajství, ale také časomíru a přímý televizní přenos z testů (F1TV), proto zde budeme stručnější než v předchozích letech.

Vytisknout

Diskuze: V Bahrajnu začaly předsezónní testy, Verstappen s "revolučním" Red Bullem dominoval

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 22.02.2024 17:16 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nový Red Bull RB20

Nálada u Red Bullu po prvotním testu RB20? Coulthard sděluje své dojmy, hodnotí…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

  2. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud