Ferrari titul prohrálo v momentě, kdy navrhlo letošní vůz, uznává Binotto

Petr Hlawiczka, 4. prosince 2019, 06:30 Google+

Prohra Ferrari s Mercedesem o letošní titul se nezrodila v průběhu sezóny na závodních tratích, ale kvůli špatnému konceptu již před sezónou při navrhování monopostu SF90.

Počet komentářů:  17 komentářů (Poslední 07.12. 14:06) Napište svůj názor
Sebastian Vettel s letošním Ferrari SF90 během testování v Abú Zabí

Sebastian Vettel s letošním Ferrari SF90 během testování v Abú Zabí | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Ani letos se to rudému týmu nepovedlo. Na mistrovský titul čeká již 10 let, zatímco Stříbrné šípy jej získaly pošesté v řadě za  sebou. Rozdíl mezi nimi činil po Velké ceně Abú Zabí 235 bodů.

"Myslím, že jsme to prohráli loni, když jsme navrhovali toto auto, protože jsme konec konců nebyli konkurenceschopni už na začátku sezóny. A má to své důvody," popisuje šéf Ferrari Mattia Binotto, jenž převzal letos v lednu otěže týmu po Mauriziovi Arrivabenem.

Jejich monopost sice dominoval v předsezónních testech ve Španělsku, ale v prvním závodě přišlo vystřízlivění, když v Austrálii za Mercedesem výrazně zaostával. Nejlépe se SF90 dařilo na okruzích s dlouhými rovinkami vyžadujícími maximální výkon motoru - např. ve Spa a v Monze.

Za tím byla zvolená konstrukční filozofie, která upřednostnila maximální rychlost na rovinkách na úkor špičkového přítlaku, kterým pro změnu oplýval vůz Mercedesu W10.

img-responsive

Slavnostní prezentace nového vozu - o jeho neúspěchu již bylo rozhodnuto | foto: Scuderia Ferrari

"Náš návrh nebyl tak dobrý jako u našich hlavních soupeřů. Podle mě je to dáno tím," uznává Binotto. Tým často doplácel i na chyby pilotů či špatná strategická rozhodnutí na boxové zídce.

"Šlo o intenzivní sezónu. Měli jsme hodně co dělat. Restrukturalizovali a reorganizovali jsme tým. Mezitím si však myslím, že jsme se pokoušeli vyřešit a zlepšit auto, a do určité míry se nám to během sezóny zkrátka podařilo," pokračuje.

"Teď je po sezóně, jdeme na tu příští," dodává Binotto, jenž do týmu přivedl zpět svého bývalého hlavního konstruktéra Simona Restu, jenž loni přešel k Alfě Romeo. Podaří se jim během zimy najít ve vývoji tu správnou cestu a přijít příští rok konečně s vítězným autem?

Vytisknout

Diskuze: Ferrari titul prohrálo v momentě, kdy navrhlo letošní vůz, uznává Binotto

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 07.12.2019 14:06 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 17 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Romain Grosjean během včerejšího testu pneumatik

"Nic, o čem byste snili." Grosjeana nové pneumatiky nepřesvědčily ani v Abú Zabí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud