Syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera loni závodil za Haas, ten se jej ale po nepřesvědčivých výkonech a častých haváriích zbavil a nahradil jej krajanem Nicem Hülkenbergem. Mick proto v současné době působí jako rezervní pilot Mercedesu.
"Myslím, že si zaslouží být na roštu. Když si ve voze delší dobu nevěříte, vyvíjíte na sebe větší tlak a podáváte o to horší výkony. A to se mu podle mě přihodilo u Haasu. Je rychlý - když vyhrajete šampionáty F3 a F2, tak je ve vás vysoký potenciál. V F1 jej nikdy nedokázal předvést," domnívá se Wolff.
Hodně si cení jeho pracovní morálky, která se osvědčuje na jejich simulátoru, kde často zůstává dlouho do noci, aby pomohl závodním jezdcům Lewisovi Hamiltonovi a Georgeovi Russellovi najít potřebné desetinky na okruhu.
"Jsem rád, že máme třetího jezdce, o kterém vím, že zvládne práci, pokud bychom měli problém s jedním místem. A jeho příspěvek na simulátoru je ohromný. Pomáhá nám někdy k těm velkým skokům mezi pátkem a sobotou, protože během noci jezdí až do úmoru," cení si šéf Mercedesu.
Sám mu ale místo k závodění nedá, místo toho vyjednává o prodloužení smlouvy s Lewisem Hamiltonem. Mick i přesto pracuje na svém návratu a v zákulisí se spekuluje o tom, že by příští rok mohl u Williamsu nahradit Logana Sargeanta, jenž zatím na svůj první bod v nováčkovské sezóně stále čeká, zatímco jeho týmový kolega Alexander Albon jich nasbíral již 15. V Grove nyní šéfuje Wolffův kamarád James Vowles, stáj navíc od Mercedesu odebírá pohonné jednotky.
"Mick odvedl skvělou práci v testech McLarenu, tak jsem to alespoň slyšel," prozrazuje Mickův strýc Ralf Schumacher. "Formule 1 je velmi dynamická, stát se může cokoliv. Mick je naštěstí stále dobrý. Musí mít jen trochu trpělivosti."
Mladý Němec ale své šanci k návratu do závodního kokpitu příští rok nechce moc komentovat: "Nedokážu říct nic o časovém horizontu. Stále na tom pracuji. Čas běží, momentálně si ale musím ještě počkat."