Odolal tak vábení vracející se Hondy či nově příchozího Audi. Obě strany navázaly spolupráci již na počátku hybridní turboéry v sezóně 2014. Tehdy Williams díky motorům bojoval na čele startovního pole, mezi konstruktéry skončil ve dvou sezónách po sobě na třetím místě a získal 16 pódiových umístění.
Nyní budou pokračovat po další velké změně v roce 2026, kdy se v F1 začne používat 100% udržitelné palivo, sníží se spotřeba a společně se zrušením motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H) se zvýší podíl elektrické složky na výkonu (MGU-K ze 120 na 350 kW).
"Užíváme se dlouhotrvajícího partnerství s Mercedesem a jsme nadšení z toho, že tuto spolupráci budeme moci prodloužit i v další éře Formule 1," popisuje šéf Williamsu James Vowles, jenž do Grove přišel před rokem právě od Stříbrných šípů.
We are delighted to continue our partnership with Mercedes-Benz into the new era of Formula 1 from the 2026 season onwards 🤝
— Williams Racing (@WilliamsRacing) January 8, 2024
"Odborné znalosti, podpora a technologie, které Mercedes přináší, perfektně zapadají do toho, o co tým usiluje ve střednědobém a dlouhodobém horizontu. Tato dlouholetá dohoda s Mercedesem je pozitivním krokem a formuje část našich cílů pro budoucnost, zatímco si i nadále zachováme své konstrukční a výrobní odborné znalosti," pokračuje.
Šéf Mercedesu Toto Wolff k tomu říká: "Jsme potěšeni tím, že můžeme potvrdit Williams jako našeho druhého zákazníka, jemuž budeme dodávat pohonné jednotky dle pravidel pro rok 2026. Tato zpráva podtrhuje sílu nabídky Mercedesu v F1 a nejen potvrzuje, ale také posiluje naši celkovou strategii v motorsportu."
"Od roku 2014 pokračujeme v budování a vývoji našeho vztahu s Williamsem. S tím, jak tento tým pokračuje v pokládání základů pro boj na čele startovní roštu, se těšíme na jejich podporu dodávkami našich pohonných jednotek," dodává Wolff.