Druhý den testů v Barceloně: Räikkönen nejrychlejší, Mercedes předvedl geniální fintu

Petr Hlawiczka / Pavel Mandát, 20. února 2020, 07:00 Google+

Druhý den předsezónních testů skončil. Nejrychlejší čas si v něm připsal Kimi Raikkonen s Alfou. Mercedes zaujal velmi zajímavým trikem.

Počet komentářů:  182 komentářů (Poslední 21.02. 21:26) Napište svůj názor
Lewis Hamilton s novým Mercedesem W11

Lewis Hamilton s novým Mercedesem W11 | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

- Na trať dnes ráno i po obědě jako první vyjel McLaren.
- Nejrychlejší čas dopoledne předvedl Pérez s Racing Pointem, který okopíroval loňský Mercedes, odpoledne Räikkönen s Alfou Romeo.
- Grosjean v závěru havaroval, zastavil Räikkönen poté, co mu záměrně došlo palivo. 
- Hamilton kroužil jako divý, ujel nejvíce kol (106). Mercedes předvedl zajímavou technickou vychytávku: piloti mohou pohybem volantu k sobě pomocí přední nápravy ovlivnit aerodynamiku (video níže).

Výsledky 2. dne testů

Výsledky 2. dne testů | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Odjeté stinty ve čtvrtek a čas zajetí nejrychlejších kol v průběhu dne (od 9 do 18 hod)

Odjeté stinty ve čtvrtek a čas zajetí nejrychlejších kol v průběhu dne (od 9 do 18 hod) | zdroj: Formula1.com

Počet ujetých kilometrů 2. den

Počet ujetých kilometrů 2. den | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Maximální rychlosti 2. dne testů

Maximální rychlosti 2. dne testů | zdroj: Formula1.com


Průběh dne:

18:01 Je konec druhého dne předsezónních testů. Nejrychlejší čas si připsal Räikkönen, který byl ale v závěru nucen svůj vůz odstavit. 

17:55 Pokračujeme. Na trati se okamžitě objevil Renault a Alpha Tauri. 

17:51 Räikkönen stojí na trati. Červené vlajky. 

17:35 Na trati krouží Gasly, Norris a Pérez. 

17:25 Grosjean dostal hodiny a zezadu narazil do zdi v zatáčce číslo 4. Ale červenou vlajku to nezpůsobilo, Francouz odjel do boxů, další kola však už dnes nejspíš nenajede. Mechanici zakryly vchod do garáže a čeká je kus práce.

17:23 Mercedes potvrzuje, že Bottas už se dnes na trať nevydá. Jedná se prý o elektronický problém.

17:20  1:17,091 min na sadě C5, takovým časem se může pochlubit Räikkönen, který si tak připsal nejrychlejší dnešní čas a jde do čela.

17:14 Svůj dnešní nejrychlejší čas právě zajel Albon (řadí se na čtvrté místo, 1:17,912 min.) i Vettel. Pro Ferrari je čas 1:18,154 min zároveň prozatím nejlepším časem testů. Němec se tak zařadil na šesté místo.

17:05 A máme tu změnu v tabulce časů. Na druhé místo jde Kimi Räikkonen s časem 1:17,535 min.

17:00 Grosjean odjel už 140 kol a je jedním ze šesti jezdců na trati. I druhý den je spolehlivost vozů ohromující. Dnes je však hlavním tématem Mercedes a jeho nová vychytávka, o které jsme již informovali. 

16:55 Blíží se nám poslední hodina dnešního barcelonského testování. Na trati je Vettel s C4. 

16:48 Po delší době krouží Gasly a Alpha Tauri. 

16:35 Bottas stále třináctý. Fin se evidentně soustředí na jízdy, které mají za cíl, aby správně vyhodnotily funkčnost aerodynamiky. 

16:06. Na monopostu Haasu se pracuje v garáži. 

15:54 Vettel se posouvá na šestou příčku. Tedy i před Leclerca. S pneumatikami C3. 

15:48. Momentálně krouží Russell na žlutých. 

15:27 Nyní v hodinách i Raikkonen. Fin se roztočil v závěrečné pasáži okruhu.

15:18 Bottas se dostal do hodin.

14:56 Vettel zrychluje. Nyní ztrácí na první místo 1.3. Stále je však jedenáctý. 

14:47 Christian Horner se nechal slyšet, že po konci první třetiny letošního šampionátu se pozornost Red Bullu přesune k revoluční sezoně 2021.

14:35 Vettel začíná pozvolněji. Jeho první čas je o 2.5 sekundy pomalejší, než v případě lídra Péreze. Němec jede na bílých gumách. 

14:26 Sebastian Vettel vyjíždí na trať. 

14:19 Na trati krouží Raikkonen s Alfou. Nazuty má žluté pneumatiky. 

14:00 Přestávka končí, pokračujeme, McLaren opět jako první na dráze.

13:50 Mercedes svým řešením způsobil v padoku velký rozruch. James Allison ho na technické konferenci během oběda označil jako dvojosé řízení (DAS: dual-axis steering). "Jde o nový systém, nazýváme ho DAS. Otevírá další možnosti a vytváří novou dimenzi řízení. Budeme z něj těžit během sezóny. Jak funguje a proč jej máme, to si necháme pro sebe."

S FIA vše bylo konzultováno, v této oblasti by tedy týmy měly mít jasno, co mohou a co ne. Mercedes má na voze podle šéfa Tota Wolffa ještě další dvě vychytávky, které se v F1 ještě nikdy neobjevily.

Dvojosé řízení (DAS) v podání Mercedesu

Dvojosé řízení (DAS) v podání Mercedesu | zdroj: Mercedes AMG F1 Team

13:20 Omlouváme se za technické problémy, které jste většina z nás měla s našimi stránkami.

13:00 V Barceloně začíná hodinová přestávka, týmy jdou obědvat. Mercedes potvrzuje, že používá fintu s volantem i to, že nejde o záležitost pouze pro testy. Podle nich jde o mód řízení, neporušují tedy pravidla. Geniální.

12:55 Před obědem krouží Gasly, Grosjean, Leclerc, Russell a Räikkönen. Doposud jsme se nesetkali s žádným přerušením, týmy jsou zatím 100% spolehlivé.

12:40 Norris vyráží na trať, dnes toho ujel poměrně málo - jen 48 kol.

12:30 Hamilton zajíždí své 100. kolo.

12:15 Třičtvrtě hodiny před polední přestávkou a Hamilton už má na kontě 90 kol. Slušné!

12:00  Norris zrychlil na 1:18,537, i přesto zůstává poslední.

11:50 Albon posouvá Red Bull na třetí místo: 1:18,155 min.

11:40 Mercedes používá zajímavý trik: piloti na rovinkách potáhnou volant k sobě, čímž se změní sbíhavost kol. To má pozitivní vliv na aerodynamiku: nižší odpor vede následně k vyšším maximálním rychlostem, ovlivňuje i zahřívání pneumatik. Tuto vychytávku nebude tak snadné zkopírovat, konkurenci to může trvat i půl roku, dokonce může být zapotřebí vyměnit šasi.

Trik Mercedesu na rovinkách

Trik Mercedesu na rovinkách | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

11:20 Grosjean si polepšil na 1:18,496 min. McLaren pokračuje, střídá rychlé-pomalé kolo na nejtvrdší směsi.

11:05 Norris je jediný bez času, na kontě má ale 24 kol. McLaren se rozjížděl pomaleji, vždy po jednom okruhu mířil do boxů. Hamilton jich zvládl už 40.

10:55 Racing Point předvedl znovu nejrychlejší čas na C3 pneumatikách. Jeho nový vůz je loňskou kopií Mercedesu, podle Szafnauera to je přirozené, když od něj odebírají spoustu dílů včetně převodovky a motoru: "Přece nebudeme kopírovat Red Bull." Podobně to činí i Haas a Alfa Romeo s Ferrari. Na pomoc velkých týmů si včera stěžoval Carlos Sainz, McLaren si vše vyvíjí sám.

10:25 Ricciardo se prosazuje do čela: 1:17,749. Za něj se posouvá AlphaTauri: 1:18,749

10:13 Ferrari na výsluní - 1:18,355 na C3 pneumatikách.

10:05 AlphaTauri před Mercedesem - Gasly zvládl kolo za 1:18,563 na C3 směsi.

9:55 Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko si hodně pochvaluje spolehlivost: ta je podle něj lepší než kdykoliv dříve. Pokud jde o auto RB16, je o něco kritičtější: "Balík ještě není tak přesvědčivý." Inženýry tedy čeká nějaká práce jak v oblasti aerodynamiky, tak i mechaniky.

9:50 Ricciardo jde na druhé místo (1:19,140), Leclerc je mu v patách (1:19,202).

9:45 Vettelovi je dnes lépe, odpoledne by měl podle Ferrari vystřídat ve voze SF1000 Leclerca. Ten si včera dělal poznámky o chování vozu, ty se díky fotografům dostali na veřejnost: "Kdysi jsem si je dělal jinak, s tablety, ale teď jsem se vrátil k osvědčené klasice, protože se mi párkrát stalo, že jsem o všechny své poznámky přišel a na schůzku jsem po 150 kolech dorazil bez nich, což bylo trochu nešikovné. Jsem zpět u sešitu a pera, což je příjemné. Odjedeme tolik kol, že to ke konci dne může být matoucí. Psaní mi pomáhá si připomenout, abych byl na schůzkách preciznější."

9:30 Leclerc má na kontě šest kol, zatím žádné měřené. Ferrari své pomalejší časy obhajuje změnou přístupu k předsezónním testům, větším množstvím paliva v autě a málo výkonným módům pohonné jednotky - jde tedy o záměr. Loni testům kralovalo, v Melbourne ale překvapivě ztrácelo. Letos by se takovému šoku chtělo vyhnout.

9:15 Hamilton dále zrychluje na 1:20,933 min.

9:08 Pilot AlphaTauri dostává smyk, bez poškození míří do boxů. Mercedes na C3 pneumatikách 1:21,978 min.

9:05 První čas si připisuje Gasly - 1:37,755 min. Hamilton pohodlně před ním 1:30,978 min.

9:00 Začíná druhý den, na trať vyráží Norris následovaný Russellem.

Vytisknout

Diskuze: Druhý den testů v Barceloně: Räikkönen nejrychlejší, Mercedes předvedl geniální fintu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 182, poslední 21.02.2020 21:26 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 182 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso po testování Toyoty v Jižní Africe

"Hamilton je lepší než Schumacher, Alonso je na návrat připravený," hodnotí Barrichello

Lewis Hamilton a Sebastian Vettel v Toskánsku

Vettel by Mercedes neodmítl. Jaké Ferrari se mu řídilo nejlíp?

Carlos Sainz v závodě v Turecku

Vyhrála by v Mercedesu většina pilotů? Podle Sainze ano, ale...

Sergio Pérez a Max Verstappen po kontaktu v závodě na Monze

Soumrak Mercedesu díky novým pravidlům? Verstappen je opatrný

Sebastian Vettel a Carlos Sainz na Hungaroringu

Ferrari se podle McLarenu ještě může zapojit do boje o 3. místo v šampionátu

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas po závodě v Turecku

Poslední tři závody budou bez tlaku, těší Bottase. Dočká se vítězství?

Permane, Alan

Fernando mi řekl, že by v Lotusu z roku 2013 vyhrál, vzpomíná Permane

Lewis Hamilton s trofejí za 1. místo po GP Turecka

Hamilton přiznává, že jednal s Ferrari. K podpisu smlouvy ale bylo daleko

Tým Mclaren na Nürburgringu

Jak si stojí McLaren? Šéf týmu Seidl je realistický

Max Verstappen s Red Bullem RB16

Red Bull Verstappenovi v Turecku nastavil špatně křídlo, podle Brawna doplatil na nezkušenost

  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (13:00 - 14:00)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (16:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc při předsezonních testech s vozem Ferrari SF1000 v Barceloně

„Časy z prvního dne testů odrážejí nový přístup Ferrari,“ uklidňuje Leclerc

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Fernando mi řekl, že by v Lotusu z roku 2013 vyhrál, vzpomíná Permane

  2. Ferrari se podle McLarenu ještě může zapojit do boje o 3. místo v šampionátu

  3. Vyhrála by v Mercedesu většina pilotů? Podle Sainze ano, ale...

  4. Poslední tři závody budou bez tlaku, těší Bottase. Dočká se vítězství?

  5. Vettel by Mercedes neodmítl. Jaké Ferrari se mu řídilo nejlíp?

  6. "Hamilton je lepší než Schumacher, Alonso je na návrat připravený," hodnotí Barrichello

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud