Jen několik mráčků na jasné obloze bylo předzvěstí, že tentokrát se piloti případného deště obávat nemusejí. Startovní pole si obulo bez výjimky středně tvrdou směs, délka sprintu 24 kol ostatně nepředpokládala (jak tomu bývá) žádné zastávky. Nabito bylo v boxech, neboť oba Astony a Zhou se seřadili za sebou na výjezdu z boxové uličky. Špatná kvalifikace jim umožnila bez větší újmy zasáhnout do vozů a obětovat sprint následným částem závodního víkendu.
Start proběhl bez větších dramat, Verstappen v první zatáčce při útoku na Leclerca zablokoval levé přední kolo, ale soubojům byla vyhrazena spíš druhá polovina startovního roštu, kde zaváhal Albon a udělal místo oběma Haasům. Čelo se neměnilo, jen čtveřice Piastri - Norris - Leclerc - Verstappen jela v sevřené sestavě a postupně se vzdalovala druhému Ferrari, na nějž zase ztrácel Russell. Zpočátku byly McLareny mírně vzdálené Charlesovi a Maxovi, ale Norris postupně začal ztrácet nervy a od pátého kola neustále vysílal na boxovou uličku své nároky: „Jsem blízko“ (5. kolo), „Nevím, co tu předvádíme, o něčem jsme snad mluvili“ (7. kolo). V osmém mu boxová zídka odpověděla: „Dělej to co máš!“, na což Lando reagoval: „No jasně“.
Právě v těchto pasážích se Leclerc a Verstappen přiblížili na dosah DRS, zatímco Norris na Piastriho ztrácel více než vteřinu. Proto dostal v 9. kole pokyn, aby ho Norrisovi opět poskytl. V 16. kole pak hoši v oranžových vozech dostali zprávu, že divadelní představení vygraduje v posledním kole, kdy si pozice vymění.
Jenže Verstappen se odmítl vzdát - chvilku to vypadalo, že mu Leclerc poodjede, ale nakonec to byl Monačan, jenž ztratil kontakt s vedoucí dvojicí a Verstappen na něj na rovnice před zatáčkou 4 úspěšně zaútočil. Na Norrise sice ztrácel kolem 1,6 vteřiny, ale ještě mu do cíle chybělo šest kol. Všechno nakonec rozhodl defekt Nico Hülkenberga - ve 21. kole zastavil svůj Haas u okraje zatáčky 10 a u McLarenu na poslední chvíli stihli vyměnit pozice - ve 22. kole, dá se říci že hned jak McLaren svůj manévr dokončil, spustilo vedení virtuální safety car. Až v té chvíli se ke stojícímu vozu rozeběhli komisaři. Nakonec dokázali odtlačit Haas za svodidla, ale VSC skončil po nájezdu do posledního kola - Verstappen měl už jenom jedinou příležitost před zatáčkou 4, ale Piastri brzdil o chloupek později a Maxe před sebe nepustil. Dluh za Maďarsko byl splacen. Tedy možná... nejspíš... snad.
Sainz jr., Russell a Gasly odjeli klidný sprint, jenom francouzský pilot v samém závěru čelil náporu finišujícího Péreze, ale tomu nejspíš chyběl právě čas strávený za VSC. To lehce ovlivnilo boj o poslední body. V tomto směru vyzněl zajímavě duel Lawsona s Pérezem. Mexičan postupně předjel Albona (3. kolo), Bearmana (11.), v 17. kole podnikl na Liama první útok, ale v ,S do Senna' probrzdil a byl příliš široký. Podruhé se mu útok vydařil ve 20. kole a finiš podtrhl nejrychlejším časem na kolo. Bearman se držel tři čtvrtiny závodu, ale v závěru jeho výkonnost lehce poklesla. Učinil tak místo Hamiltonovi, jenž se probudil až v samotném závěru. Po startu klesl na 14. pozici a z té se začal hrabat až pět kol před cílem, kdy zdolal Colapinta (19. kolo), Hülkenberga (20.) a konečně Bearmana (21.).
Norris si připsal další dva body k dobru a je otázka, zda se podobná strategie přenese i do závodu. Kvalifikace ve večerních hodinách našeho času leccos napoví. Dovolte ještě jednu malou perličku - bez ohledu na výsledek posledního sprintu v Kataru se Verstappen stal neoficiálním mistrem světa ve sprintu. Dnešní výsledek mu dal jistotu, že i kdyby v posledním zkráceném závodě nedojel, nikdo už ho bodově nemůže předstihnout. Je to samozřejmě informace jen pro zajímavost, na vývoj šampionátu má patřičný vliv jen co se přísunu bodů týče.
Verstappen mimo stupně vítězů
Po závodě došlo k prošetření možného porušení pravidel během jízdy v režimu VSC. Podle dostupných informací se Max Verstappen dostal ve 23. kole před zatáčkou 4 částí vozu na úroveň minipostu Oscara Piastriho. Po prozkoumání dostupných dat byl holandský pilot penalizován 5 trestnými vteřinami, což ho posunulo na 4. místo za Charlese Leclerca. Verstappen má navíc trestný bod ve své závodní licenci - v současné době jich má na svém kontě sedm.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | 29:46,045 | ||
2. | 81 | Oscar PIASTRI | aus | McLaren F1 Team | + 0,593 | ||
3. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | + 5,656 | ||
4. | 1 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | + 6,497 | ||
5. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | + 7,224 | ||
6. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 12,475 | ||
7. | 10 | Pierre GASLY | fra | BWT Alpine F1 Team | + 18,161 | ||
8. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | + 18,717 | ||
9. | 30 | Liam LAWSON | nzl | Visa Cash App RB Formula One T | + 20,773 | ||
10. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | + 24,606 | ||
11. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 29,764 | ||
12. | 43 | Franco COLAPINTO | arg | Williams Racing | + 33,233 | ||
13. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | + 34,128 | ||
14. | 50 | Oliver BEARMAN | gbr | MoneyGram Haas F1 Team | + 35,507 | ||
15. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Visa Cash App RB Formula One T | + 41,374 | ||
16. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Stake F1 Team Kick Sauber | + 43,231 | ||
17. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Stake F1 Team Kick Sauber | + 54,139 | ||
18. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Aston Martin Aramco F1 Team | + 56,537 | ||
19. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco F1 Team | + 57,983 | ||
20. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | MoneyGram Haas F1 Team | defekt | ||
Nejrychlejší kolo: | |||||||
11 | Sergio PÉREZ |
Red Bull RB20 Red Bull RBPTH002 |
1:11,678 | ||||
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ