"Jsme o míle před ostatními," pochvaluje si Marko vývoj motoru. Jedna věc se mu na vozech pro rok 2026 ale nelíbí

Petr Hlawiczka, 15. srpna 2023, 09:00 Google+

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko promluvil o tom, jak probíhají práce na vývoji nové pohonné jednotky pro sezónu 2026, kdy dojde ke změně technických pravidel. Od konkurence přetáhli mnoho schopných inženýrů a své síly navíc spojili s Fordem.

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 17.08. 21:23) Napište svůj názor
Pohonná jednotka F1

Pohonná jednotka F1 | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Honda opustila F1 v roce 2021, od té doby poskytuje Red Bullu podporu pro jejich pohonné jednotky. Od roku 2026 však rakouský tým již nebude moci používat její duševní vlastnictví, proto vyvíjí svůj vlastní motor.

Kvůli tomu se mu podařilo ulovit pár mozků soupeřů a podle Marka mají ve vývoji náskok: "Nemyslím si, že jsme technicky pozadu. Přivedli jsme lidi z Ferrari, Mercedesu, Renaultu a Cosworthu," potvrzuje příliv posil pro novou motorovou továrnu v Milton Keynes.

"Máme Ford jako svého partnera v tomto sektoru. Máme absolutně špičkové lidi v oblasti spalovacího motoru. A dva velmi bystré mozky v oblasti elektrifikace," vypočítává spokojeně 80letý Rakušan.

"V srpnu už běží kompletní spalovací motor s MGU-K a bateriemi. V tomto jsme na míle vzdálení před Audi, na míle vzdálení Ferrari a Mercedes je na tom podobně," odhaluje Marko o soupeřích Red Bullu.

img-responsive

Helmutovi Markovi se nelíbí, jak neustále narůstá váha monopostů | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Co podle něj bude největší výzvou? "Hmotnost je bezpečnostním rizikem. Nehoda, kterou zažil Max [Verstappen] v Silverstone 2021 by byla úplně jiné s tak těžkými bateriemi," odpovídá odborný poradce Red Bullu, který by byl kvůli vysoké hmotnosti navíc raději pro snížení elektrického výkonu (od roku 2026 má stoupnout ze 120 na 350 kW).

"Už teď máme auta, která se blíží úrovní sportovních vozů, pokud jde o váhu a rozměry. Závodní okruhy ale zůstávají stejné. Museli bychom je všichni stavět o metr širší, abychom drželi krok s vývojem vozů," pokračuje Marko.

"Tady bychom měli začít. Auta musí být opět lehčí a menší. Když pak potřebujete 30 litrů paliva, jen abyste nabíjeli baterie, pak je na tom přístupu něco špatně," nelíbí se Markovi směr, kterým se vývoj závodních monopostů F1 ubírá.

Vytisknout

Diskuze: "Jsme o míle před ostatními," pochvaluje si Marko vývoj motoru. Jedna věc se mu na vozech pro rok 2026 ale nelíbí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 17.08.2023 21:23 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton v závodě v Belgii

Hamilton chválí Mercedes za zlepšení vozu. Řekl, kde má ještě rezervy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud