Pro rakouskou stáj stále připravuje pohonné jednotky Honda, s níž má smlouvu do konce roku 2025. Poté se chystá přechod na nová pravidla a jednodušší motory, které přijdou o motorgenerátor rekuperující tepelnou energii (MGU-H).
Red Bull jednal o prodloužení spolupráce s Hondou, potom se na scéně objevilo Porsche, nakonec si však plácl s Fordem. Probíhala jednání s oběma automobilkami současně? "Nikoliv, s Fordem jsme hovořili později," přibližuje Helmut Marko.
"Jednání osobně vedl prezident Bill Ford a výkonný ředitel Jim Farley s naším šéfem Christianem Hornerem, kterého jsem podpořil," vrací se odborný poradce Red Bullu na počátek roku.
V Milton Keynes již stojí továrna pro výrobu motorů a chystá se na přípravu vlastního pohonu pro svůj závodní tým. "I kdyby se tým jmenoval Red Bull Ford nebo Ford Red Bull, motor bude pocházet výlučně od Red Bullu. Ford bude zapojen do technologie baterií," přibližuje Marko.
Stáj z Milton Keynes stále pokračuje v dominanci ve Formuli 1, po smrti zakladatele Dietera Mateschitze se však na pozadí hodně změnilo. Výkonným ředitelem se stal Oliver Mintzlaff. "Setkali jsme se dvakrát. Uvidíme, jak bude reagovat na naše nápady. Závodní tým Red Bullu byl vždy nezávislý," popisuje Marko.
Ten s Mateschitzem vycházel velmi dobře a dost mu chybí: "Už nevolám po každé části víkendu a po závodech. Přímý, osobní a přátelský vztah tam už není. Didi byl vizionářem. To už nepozoruji," posteskl si upřímně.
Proto si není jistý tím, zda u Red Bullu zůstane, jelikož jeho role není u týmu nikterak formalizovaná a nemá s ním ani oficiální smlouvu. "Jsem svobodným člověkem. Můžu kdykoliv skončit, pokud nebudu spokojený. Uvidíme, jak to v budoucnu dopadne," dodává Marko.