DISKUZE K ČLÁNKU "Jsme o míle před ostatními," pochvaluje si Marko vývoj motoru. Jedna věc se mu na vozech pro rok 2026 ale nelíbí

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko promluvil o tom, jak probíhají práce na vývoji nové pohonné jednotky pro sezónu 2026, kdy dojde ke změně technických pravidel. Od konkurence přetáhli mnoho schopných inženýrů a své síly navíc spojili s Fordem.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Jsme o míle před ostatními," pochvaluje si Marko vývoj motoru. Jedna věc se mu na vozech pro rok 2026 ale nelíbí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 17.08.2023 21:23 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovali 3 lidé) 15.08.2023 09:46
je to divné, ale s Markem souhlasím. tedy v těch… »
» GRAHAM (Hlasovali 2 lidé) 15.08.2023 10:33
Já to tedy chápu zcela rozdílně.Nejde o výkon… »
» GRAHAM (Hlasoval 1 člověk) 15.08.2023 10:35
Když jsme u těch motorů a kolik kdo ztrácí v… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • hixaxon

    hixaxon

    185.14.233.XXX
    Mě se "líbí" hláška o palivu navíc. Zelená vlna má očividně spoustu různých odstínů.... 17

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Racek

      Racek

      78.80.232.XXX
      Ano, to je něco jak v té nesmrtelné hlášce : "Nechci slevu zadarmo! " Nebo "Z hlediska fyziky je to pokus o perpetum mobile či pohon třením" jak říkal náš pan profesor když jsme něco zvojtili při písemce či zkoušce... 03 panebože...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • GRAHAM

    GRAHAM

    88.103.239.XXX
    Když jsme u těch motorů a kolik kdo ztrácí v současnosti, tak pokud má Alpine -Renault takovej deficit jak se psalo, tak nemohou mít uplně špatné šasko. Vyhození Pata budou asi ještě litovat.

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    je to divné, ale s Markem souhlasím. tedy v těch posledních dvou odstavcích. auta se určitě musí zmenšit a být lehčí 01. to by určitě pomohlo závodění jako takovému a rázem by na tratích bylo místo i pro jedenáctý, dvanáctý... patnáctý tým.

    jinak tedy standardní RB PR text. fakt by mne zajímalo, jestli jej ostatní pustili do svých továren, kde zjistil, jak na tom kdo s vývojem motoru pro 2026+ je a teď nám to sděluje 18.
    no, a pokud mají "dvě velmi bystré mozky v oblasti elektrifikace", tak to jsou na tom opravdu skvěle18 18 18.

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • GRAHAM

      GRAHAM

      88.103.239.XXX
      Já to tedy chápu zcela rozdílně.Nejde o výkon motoru jako takový, ale o tom, kde jsou s vývojem motoru jako celku. Každý má nějaký fár plán, co a jak kdy bude vývojově hotovo a jim to jde rychleji , než čekali. V každém připadě je to hlavně PR, aby byl Redbul vidět, slyšet, dělají to tak pořád. Jak kdo splnil zadaný úkol uvidíme až motory vyjedou. teď to jsou jen kecy v klecy a reklama na RB.
      Apropo všimněte si, že dědek jaksitaksi zapoměl na Hondu. 18 18 18

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.62.XXX
      Z čeho vychází to přesvědčení, že by to pomohlo závodění ? Čím budou vozy lehčí tím budou rychlejší a tím se bude závodit hůř... Já bych si přál aby vozy vážili 550, 600kg ale k tomu je potřeba slabší motor, horší aero a horší brzdy... To se nikdy nestane...

      Říká se, že 10kg je 0,4sec na kolo... Podle mě je to blbost a dávno to neplatí... Každopádně pokud bychom ubrali na nějakou rozumnější váhu, tak půjde o zrychlení o několik sec...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        88.103.239.XXX

        18 18
        Nesmysl ta ztráta co pišeš je v průměru na kolo a psalo se 0,3 a byl to průměr s tím samým autem. Taky to bylo dle okruhu , jak se používal motor( více rovinek, méně rovinek) , délka okruhu a bylo tam, více proměnných včetně opotřebení pneumatik díky lehčímu, těžšímu vozu.

        Ale rozhodně to nedávej do přímého poměru o kolik se zrychlí když bude monopost lehčí o 200 kg. 12

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.62.XXX
          Ale tak jsem to ani nemyslel... Resp. já si tohle pamatuji z časů 07-11, kdy to vozy byly lehké a teď když jsou skoro o 200kg těžší, tak mi přijde jako blbost, že by to pořád bylo stejné... Možná jsem to špatně vyjádřil...

          Každopádně to není ta pointa příspěvku... Já chci říct, že když zachováme současná auta a odlehčíme je, tak to závodění uškodí a ne naopak...

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            88.103.239.XXX
            Já myslím že to +- stejné naopak je.

            Ale je pravda že u nových motorů 2026 bude pro řidiče přechod z přibližného poměru ICE k elektrické energii 4:1 na poměr téměř 1:1 je velká změna. Prvními úkoly, které je čekají, je zprovoznění nového paliva, práce na snížení komprese a spotřeby paliva.Zdroj Wazari.


            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • tom11

        tom11

        194.212.104.XXX
        Tomu závodění by přospělo zejména zmenšení těch současných mastodontů. Ta hmotnost s tím jde tak trochu ruku v ruce. Lehká přemotorovaná kára je přece pro závody to správný náčiní. 01

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.62.XXX
          Konkrétně, čemu by to prospělo ? Zatáčky by se jezdily rychleji, takže by bylo těžší držet se za vozem před sebou... Brzdilo by se později, takže by byl menší prostor v brzdných zónách... Akcelerovalo by se dříve => Vozy by trávily na rovince méně času = Méně času v aeropytli, méně času v DRS...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Racek

            Racek

            78.80.232.XXX
            No, všechna ta kila navíc jsou způsobeny spoustou udělátek, které dělají vozy rychlejší ... v podstatě to vypuklo s těmi různými KERS a motorgenerátory a bateriemi... a co za strašidlo vzniklo těmi aerodynamickým prvky ... ale vozy jsou opravdu rychlejší Za cenu strašlivě drahé bestie ..

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alonso se pokouší pozvednout týmovou morálku

Alonso burcuje: Méně slibujme, předveďme více!

Nico Hülkenberg si pochvaloval výkon, ale s umístěním pochopitelně spokojen nebyl (Ilustrační foto)

GP ŠPANĚLSKA: Prohlášení po závodě - Verstappen září, Norris lituje, Hamilton je spokojen

Lewis Hamilton sice nevyhrál, ale připomněl své lepší dny

GP ŠPANĚLSKA: Verstappen na pro něj úspěšné trati vítězí, hrdinou dne opět Norris

Valtteri Bottas je jedním z těch, kdo si po kvalifikaci nemálo důvěřuje (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci GP Španělska: Všichni hovoří o minimálních rozdílech

Hvězda Landa Norrise stále stoupá - ve Španělsku získal druhé pole-position (ilustrační snímek)

KVALIFIKACE GP ŠPANĚLSKA: Smíšené pocity u McLarenu, Norris triumfuje, Piastri zahodil šanci

Carlos Sainz v tuenlu v závodě v Monaku

Třetí trénink byl mimořádně vyrovnaný. Nejrychlejší Sainz

Pierre Gasly se na katalánském okruhu vytáhl (ilustrační foto)

Druhý trénink kořistí Hamiltona, překvapením bezesporu Alpine

Lando Norris v závodě v Bahrajnu

První trénink pro Norrise. Alonso způsobil červenou vlajku

George Russell v GP Kanady

"Jak jsme mohli být tak hloupí?" Allison o objevu, díky kterému se teď Mercedes dotáhl na špici

Nico Hülkenberg v Kanadě

Bearman nastoupí s Haasem v Barceloně, nahradí v roce 2025 Hülkenberga? Zamíří Sainz k Williamsu?

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • Kvalifikace (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (12:30 - 13:30)
    • 1. Závod (16:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama