"Neuvěřitelně působivé," hodnotí Horner nový motor Mercedesu s vyšším výkonem. Hodně se zlepšilo i Ferrari

Petr Hlawiczka, 12. října 2021, 06:00 Google+

Týmy ke konci sezóny nasazují i za cenu penalizací nové pohonné jednotky, s nimiž jde nahoru i výkon. Na Red Bull v Turecku velmi zapůsobil Mercedes, který byl na rovinkách mnohem rychlejší. A velký krok vpřed učinilo s novým hybridním systémem i Ferrari.

Počet komentářů:  80 komentářů (Poslední 14.10. 00:43) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Mercedesu F1

Pohonná jednotka Mercedesu F1 | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera byl Stříbrný šíp W12 na rovinkách až o 20 km/h rychlejší než jejich monopost RB16B poháněný Hondou, na což nedokázali zareagovat.

"S rychlostí na rovinkách teď dosáhli významného pokroku. Zatímco dříve jsme se jim dokázali s menšími křídly vyrovnat, nyní to nedokážeme," kroutí hlavou Horner po vítězství Valtteriho Bottase ve Velké ceně Turecka.

Náskok Mercedesu byl podle šéfa Red Bullu jasně patrný, když Lewis Hamilton dokázal zaútočit na Sergia Péreze i bez systému pro redukci odporu (DRS), jehož využívání bylo kvůli mokrým podmínkám na dráze zakázáno.

"Obzvlášť Lewis měl na rovinkách významnou výhodu, i když měl na voze větší křídlo. Musíme co nejlépe maximalizovat náš balík. A jak říkám, je to překvapivé, že se svou pohonnou jednotkou udělali takový pokrok," pokračuje Horner.

img-responsive

Těsný souboj Lewise Hamiltona se Sergiem Pérezem | foto: Mercedes AMG F1 Team

Mercedes nasadil během uplynulého víkendu Hamiltonovi nový spalovací motor a výfukový systém, Valtteriho Bottase o dva týdny dříve v Rusku vybavil kromě toho také novým turbem a oběma motorgenerátory (MGU-H i MGU-K).

Během roku nesmí výrobci motoru nasazovat kromě jedné nové specifikace již žádná vylepšení svých komponent. Red Bull si zatím není jistý tím, zda vyšší výkonnost není svázána pouze s tím, že jde o čerstvý motor, jehož výkon s ujetou vzdáleností mírně degraduje.

"U všech jejich týmů můžete vidět, že očividně mají se spolehlivostí určité potíže, které se snaží zvládnout, což je v případě Mercedesu neobvyklé. Ale i přesto je ta výkonnost stále neuvěřitelně působivá. Nevím, jestli to jde na vrub jednoho či druhého," říká Horner.

"Myslím si ale, že to dnes bylo naprosto zřejmé, když se podíváte na rozdíly v rychlostech na zadní rovince: v některých chvílích dosahovaly 15 - 20 km/h, což je dokonce více než s DRS," poukazuje šéf Red Bullu na poslední pokrok Stříbrných šípů.

Stav použitých součástí pohonných jednotek před Velkou cenou Spojených států 2021

Stav použitých součástí pohonných jednotek před Velkou cenou Spojených států 2021 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Nenápadný skok Ferrari
Italská stáj na počátku sezóny nasadila pouze nový spalovací motor, nový hybridní systém přivezla až minulý víkend do Turecka. A tam byly rudé vozy ve fázi akcelerace podstatně silnější a do rekuperačních módů se dostávaly později na rovinkách. Díky tomu patřili Carlos Sainz s Charlesem Leclercem na rovinkách k těm nejrychlejším.

Ferrari však příliš sdílné nebylo, pokud jde o detaily jejich nového hybridního systému a jeho přínosu. "Naším nejdůležitějším cílem v jeho nasazení letos je získání zkušeností pro příští rok. Přináší ale také výhody, které nemůžeme kvantifikovat v čase na kolo," odpovídal stroze šéf Mattia Binotto.

"Pomáhá nám v bitvách. S naším starým hybridním systémem bychom zřejmě skončili o dvě místa více vzadu," dodal Binotto po úspěšném závodu z pohledu Scuderie. Leclerc v ní dojel čtvrtý a Sainz po startu z konce roštu osmý. Stáj získala 16 mistrovských bodů, o 10 bodů tím stáhla náskok třetího McLarenu v šampionátu konstruktérů před sebou.

Stav šampionátu konstruktérů po GP Turecka 2021

Stav šampionátu konstruktérů po GP Turecka 2021 | zdroj: FIA

Vytisknout

Diskuze: "Neuvěřitelně působivé," hodnotí Horner nový motor Mercedesu s vyšším výkonem. Hodně se zlepšilo i Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 80, poslední 14.10.2021 00:43 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 80 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas se svou trofejí za prnví místo po závodě v Turecku

FOTO: Mokrý závod v Turecku - hlavní kandidáti na titul vítězství nevybojovali

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

  2. "Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

  4. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

  6. Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud