Problémy Mercedesu jsou neuvěřitelné. Pozoruje ale povzbuzující příznaky a v Miami doufá v obrat

Petr Hlawiczka, 28. dubna 2022, 06:30 Google+

Mercedes po loňském vítězství mezi konstruktéry vstoupil do sezóny 2022 po velkých technických změnách mizerně, což je podle Miky Häkkinena neuvěřitelné. Při vývoji svého vozu ale zaznamenává pozitiva a věří, že se mu příští víkend v Miami po nasazení nových dílů podaří zrychlit.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 30.04. 12:56) Napište svůj názor
George Russell si za deště v Imole dojel pro čtvrté místo

George Russell si za deště v Imole dojel pro čtvrté místo | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Stříbrné šípy ve druhých předsezónních testech nasadili revoluční koncept bez bočnic, nový Stříbrný šíp W13 se však hodně potýkal s poskakováním na rovinkách kvůli přísavnému efektu podlahy (tzv. porpoising). Kvůli tomu musí být provozován s vyšší světlou výškou, což má negativní dopad na přítlak, piloti musí do zatáček navíc brzdit podstatně dříve.

"Mercedes má celkem složité potíže se svým vozem. Je to ohromující  prohlásit, že už mají po mistrovském titulu. Poprvé po 10 letech ani jeden Mercedes nepostoupil do třetí části kvalifikace, což je neuvěřitelné. Tato konstrukce vozu očividně v několika oblastech nefunguje," kroutí hlavou bývalý mistr světa Mika Häkkinen.

"Víme, jak na tom momentálně jsme a víme o ztrátě, kterou musíme dohnat, abychom byli tam, kde bychom být chtěli. Jako tým jsme plně soustředěni na tuto inženýrskou výzvu, je velmi zajímavá," popisuje šéf traťových inženýrů Andrew Shovlin.

img-responsive

Mercedesu auto na rovinkách i v některých rychlých zatáčkách divoce poskakuje | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Jde o problémy, které jsou pro nás nové, které musíme vyřešit a pochopit. Věnujeme tomu v továrně hodně energie, den za dnem se ale posouváme dále a dozvídáme se o tom více," přibližuje velké úsilí, jež Mercedes věnuje snaze zrychlit svůj monopost a dotáhnout se na Red Bull a Ferrari.

"Nemůžeme auto provozovat tak, jak bylo navrženo. Musíme jezdit s vyššími světlými výškami, a kvůli tomu dosahuje nižší výkonnosti," potvrzuje upřímně Shovlin největší slabinu jejich současného konceptu.

Nyní se proto soustřeďují na to, aby "našli aerodynamické řešení, které by mohli na voze uplatnit, aby tento problém zmizel. Realisticky se domníváme, že půjde spíše o něco, k čemu přistoupíme krok za krokem, no o velkým okamžik, kdy ta celá věc zmizí," pokračuje šéfinženýr Mercedesu.

img-responsive

V továrně Mercedes usilovně pracuje na tom, aby problém pochopil a vyřešil | foto: Mercedes AMG F1 Team

Světlo na konci tunelu?
Už nyní "ale pozorujeme povzbudivé příznaky a doufám, že brzy, možná už v Miami, na vůz nasadíme díly, díky nimž doufáme v dosažení pokroku při řešení tohoto problému," přibližuje Shovlin před odjezdem na Floridu, kde se bude příští týden závodit na zcela nové městské trati.

"Měly by nám naznačit, zda se posouváme správným směrem. Nečekáme, že to vyřešíme přes noc, pokud ale získáme náznak toho, že se ubíráme správným směrem, že jsme opravdu přišli na to, co se děje, pak nás velmi potěší to, že jsme na správné cestě," vysvětluje 48letý britský inženýr.

Vytisknout

Diskuze: Problémy Mercedesu jsou neuvěřitelné. Pozoruje ale povzbuzující příznaky a v Miami doufá v obrat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 30.04.2022 12:56 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll a Guanyu Zhou ve vzájemném duelu v Brazílii

Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Vettel, Sebastian

Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem

Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

Po sezóně se v Abú Zabí opět testuje

Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc s Ferrari F1-75 v Austrálii

"Když na Ferrari přitlačíme, dělají chyby. Ve vývoji stíhat nebudou," libuje si…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

  2. Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

  3. Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

  4. Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

  5. Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

  6. Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud