Mercedes nezrychluje, žádné větší vylepšení nechystá. Stále se snaží porozumět svému vozu

Petr Hlawiczka, 13. dubna 2022, 06:30 Google+

Mercedes letos zažívá šok, když po loňském titulu mezi konstruktéry jeho nové auto není konkurenceschopné a na špici hodně ztrácí. V továrně navíc žádné větší novinky pořád nechystá ve snaze porozumět svému řešení s ultra-úzkými bočnicemi.

Počet komentářů:  13 komentářů (Poslední 19.04. 09:20) Napište svůj názor
George Russell během tréninku v Melbourne

George Russell během tréninku v Melbourne | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Stříbrný šíp W13 na rovinkách divoce poskakuje a jeho piloti zatím nedokážou držet krok s vozy Ferrari a Red Bullu. I když v Melbourne dosáhli opět na bronz, o žádné stahování konkurence se nejedná.

Proti předchozímu závodu v Saúdské Arábii si pohoršili o více než 0,3 % v kvalifikaci i v závodě. Jejich výkonnost se jevila o něco lépe díky horší konkurenceschopnosti Red Bullu, který opět postihly technické problémy u Maxe Verstappena.

I když se tedy drží v šampionátu na druhé příčce za Ferrari a Red Bullem, tak si u Mercedesu dobře uvědomují, že musí hodně zrychlit - a navíc brzy. V továrně usilovně pracují na tom, aby porozuměli potížím s poskakováním působeným přísavným efektem podlahy, ale nové díly zatím stále nechystají.

img-responsive

George Russell si v Melbourne dojel pro bronz, rychlé zlepšení nečeká | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Žel ve vývoji nebude brzy nic velkého. Nedojde k tomu přes noc. Zabere to několik závodů," prozrazuje smutně George Russell, jenž v Melbourne obsadil třetí příčku před svým týmovým kolegou Lewisem Hamiltonem, když těžil z odstoupení Verstappena i Sainze.

"Myslím, že dojde na drobné věci, malé kroky. Uvědomujeme si však, že naši soupeři budou činit totéž, takže to z vnějšku nemusí být patrné, že děláme pokroky, protože Ferrari a Red Bull je budou dělat taky," pokračuje pilot Mercedesu.

Šéf týmu Toto Wolff v Austrálii uvedl, že se nechtějí bezhlavě pustit do vylepšování auta, dokud plně neporozumí jeho slabinám. Riskovali by tím to, že by mohli být zavedení na scestí, pokud jde o příčinu problémů.

img-responsive

Goeorge Russell v souboji s Kevinem Magnussenem z Haasu | foto: Haas F1 Team

"Myslím, že zkrátka auto poznáváme, poznáváme pneumatiky. Nic z toho, co jsme o víkendu udělali, neodemklo aerodynamický potenciál nebo neomezilo poskakování. Pořád jsme na tom stejně. Proto nemá žádný smysl nasazovat novinky, protože vás to ještě více zmate. Faktem je možná to, že čím více přítlaku nasadíte, tím horší je poskakování," uvedl Wolff po závodě v Melbourne.

Mercedes ale boj o titul stále neodepisuje a věří, že se opět dostane do formy. "Rád bych řekl, že jsme udělali pokrok, ale musíme se podívat na časy na kolo, abychom zjistili, že jsme kluky na čele nestáhli. Víme, že nás čeká spousta práce, máme ale víru v to, že se do toho dostaneme," popisuje Russell.

"Víme, že auto má potenciál. A čeká nás hodně práce na tom, abychom z něj výkonnost dostali. to se nestane přes noc. Nedojde k tomu v příštím závodě, ale myslím, že se do toho dostaneme," dodává 24letý britský pilot, jemuž v průběžném pořadí šampionátu patří mezi jezdci druhé místo za Charlesem Leclercem z Ferrari.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes nezrychluje, žádné větší vylepšení nechystá. Stále se snaží porozumět svému vozu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 13, poslední 19.04.2022 09:20 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 13 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem

Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

Po sezóně se v Abú Zabí opět testuje

Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

Start závodu v Abú Zabí

FOTO: Závod v Abú Zabí uzavírá sezónu - Leclerc odolává Pérezovi, s F1 se loučí řada jezdců

Lando Norris s McLarenem MCL36

Nejrychlejší kolo v Abú Zabí předvedl Norris. Jaké strategie volily týmy?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sergio Pérez se svou trofejí za druhé místo v závodě v Melbourne

Poklona pro Péreze. V Austrálii byl na úrovni Verstappena, tvrdí Marko

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po posledním závodě roku

  2. Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

  3. Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

  4. Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

  5. GP ABÚ ZABÍ: Sezóna končí, Verstappen dle zažitých pořádků, Leclerc nakonec stříbrný

  6. GRAFIKA: Startovní rošt v Abú Zabí po penalizaci Ricciarda

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud