Proč Mercedes nikdy neuvažoval o tom, že by okopíroval bočnice Ferrari nebo Red Bullu

Petr Hlawiczka, 9. prosince 2022, 06:00 Google+

Hlavní inženýr Mercedesu Andrew Shovlin popisuje letošní aerodynamický vývoj vozu W13 a vysvětluje, proč se nezabývali možností okopírovat řešení konkurence ve snaze vyřešit své potíže s poskakováním v první části sezóny.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
George Russell s Mercedesem W13 v Maďarsku

George Russell s Mercedesem W13 v Maďarsku | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

"Pro nás bylo vždy cílem snažit se to pochopit sami, poznat to a najít svou vlastní cestu, protože když chcete vyhrávat, a vy chcete vyhrávat závody a mistrovské tituly, tak se k tomu nedostanete tím, že kopírujete řešení všech ostatních," popisuje Shovlin po sezóně, do níž sice vstoupili s novým konceptem ultra-úzkých bočnic, na vítěznou šňůru s ním však nenavázali.

"Všechna naše ostatní auta měla na sobě průkopnické rysy, chytré nápady. Snažili jsme se vést díky technologie a i nadále v tom budeme pokračovat," pokračuje šéfinženýr Mercedesu, jenž letos dosáhl až na třetí příčku mezi konstruktéry. Chvíli mu totiž trvalo, než zkrotil poskakování, které způsoboval přísavný efekt podlahy nové generace vozů.

Další slabou stránkou byly nízké maximální rychlosti na rovinkách, což se v průběhu sezóny podařilo také zlepšit. "Na začátku roku jsme museli jezdit s velmi vysokým přítlakem, což nám z tohoto pohledu určitě nepomáhalo," uznává Shovlin.

img-responsive

Detaily podlahy Mercedesu W13 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Když se ale podíváte na Brazílii, neměli jsme sice nejrychlejší auto, ale Red Bull jsme dokázali předjet a obsadit první a druhé místo. Naší prioritou tedy není, aby auto bylo rychlé na rovinkách. A jedním z nejrychlejších na rovinkách je Williams. Takže to neurčuje vaši výkonnostní úroveň," vysvětluje 49letý britský inženýr.

"Když jste si na tom ale velmi podobně, tak jde o příjemnou výhodu. Proto jde o něco, co bychom rádi napravili. Jen prioritou zkrátka bude základní výkonnost auta a to, abychom jej dostali do toho správného mísa," pokračuje.

I když se díky zimnímu vývoji týmům podaří navýšit přítlak, tak poskakování díky novým pravidlům (zvýšení okrajů podlahy) již nebude takovým problémem jako letos.

img-responsive

Piloti Mercedesu chtějí příští rok s novým vozem útočit na titul | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Čím více zatěžujete podlahu, tím častěji můžete narazit na tyto problémy. My jsme na rovinkách dosáhli velmi slušného pokroku. V Imole, Džiddě, v Bahrajnu, ve všech těch úvodních závodech naše auto divoce poskakovalo ve vysokých rychlostech. A podařilo se nám opravdu dobře zvládnout," ohlíží se Shovlin.

"Stále se objevovaly potíže, když auto vtrhlo do rychlé zatáčky a podlaha se dostala do bodu, kdy došlo k doteku s vozovkou, což může vést k nestabilitě, ale změny pravidel pro příští rok tomu pomohou... Pro týmy to bude o něco jednodušší. My věříme, že práce, kterou jsme v úvodní části vynaložili na pochopení toho nám pomůže vyvinout přinejmenším dobrý základ pro příští rok," dodává.

Vytisknout

Diskuze: Proč Mercedes nikdy neuvažoval o tom, že by okopíroval bočnice Ferrari nebo Red Bullu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergio Pérez s vozem RB18 v Austinu

Trest tým strašně omezuje, stěžuje si šéf Red Bullu

Mick Schumacher v závodě v Miami

Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Haas v nových barvách

Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

Pohonná jednotka za zády Ferrari F1-75

Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

Carlos Sainz v Mexiku před svým týmovým kolegou

"Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

Lewis Hamilton se brání útoku svého týmového kolegy Georgea Russella v Miami

Válka mezi jezdci? Nedovolím to, ujišťuje Wolff

Podlaha Alfy Romeo

Velké sponzorské přesuny: ORLEN míří k AlphaTauri, kdo podepsal s Alfou?

Nové vozy jsou již ve finálních fázích výroby

Haas oznamuje, kdy ukáže VF-23. Známe data představení nových vozů všech týmů

Max Verstappen během rozhovoru na galavečeru FIA

Verstappen nechce, aby Ricciardo pracoval na nastavení monopostu Red Bulu

Pietro Fittipaldi první den při testech v Bahrajnu

Haas oznámil jméno třetího pilota. Pokračuje nositel slavného jména

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Bývalý prezident Ferrari Luca di Montezemolo

Vasseur a další odmítají místo šéfa Ferrari, Montezemolo je situací znepokojený…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Velké sponzorské přesuny: ORLEN míří k AlphaTauri, kdo podepsal s Alfou?

  2. Ferrari komentuje údajný nárůst výkonu své pohonné jednotky o 30 koní

  3. "Ferrari letos nebude mít jezdce č. 1, pokud ale bude třeba, zasáhnu!" varuje nový šéf Vasseur

  4. Jako první představuje svůj vůz Haas + FOTO

  5. Válka mezi jezdci? Nedovolím to, ujišťuje Wolff

  6. Tost lituje, že Schumacher nesehnal sedačku. Německo má velký problém

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud