"Poskakování nelze simulovat, dosáhli jsme obrovského pokroku," tvrdí šéf Ferrari

Petr Hlawiczka, 5. srpna 2024, 09:00 Google+

Poskakování při vyšších rychlostech letos trápí stáj z Maranella, její šéf Frederic Vasseur je přesto spokojený s pokrokem, který v posledních závodech dosáhli.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 06.08. 20:40) Napište svůj názor
Carlos Sainz s Ferrari SF-24

Carlos Sainz s Ferrari SF-24 | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Scuderia přivezla nový balík aerodynamických vylepšení do Španělska, jenže s ním začal monopost SF-24 divoce poskakovat. Proto musela udělat krok zpět a v Maďarsku nasadila novou podlahu, která měla pomoci řešit problémy. A po Belgii je jasné, že se jí daří vůz zklidnit a výkonnostně se držet soupeřů.

"Jsme v tomto opravdu na hraně. V aerodynamickém tunelu to nedokážete simulovat," hovoří Vasseur o poskakování. "Máme určitou metriku, abychom si udělali představu o tom, zda jsme v lepším stavu či nikoliv, ale nakonec vás tlačí tvrdá výkonnost, kterou bychom mohli někdy získat s o něco vyšší mírou přítlaku."

"Navíc je to dobré cvičení pro všechny naše nástroje, protože jsme si museli nějak představit, jak simulovat tento druh nestabilní situace... Myslím, že jsme dosáhli obrovského pokroku, jenže všichni v tomto ohledu udělali obrovský pokrok," uvědomuje si šéf Ferrari, jež v šampionátu konstruktérů ztrácí 21 bodů na druhý McLaren.

"Problémem je, že jsme ve vývoj podstatně blíže limitu a poskakováním vždy platíme za to, abychom zůstali blízko. A pokud to přestřelíte, musíte udělat krok zpět - a my jsme opravdu na limitu," zdůrazňuje 56letý Francouz.

img-responsive

V aerodynamickém tunelu poskakování nelze simulovat | foto: McLaren

Ferrari muselo zahodit svůj nový balík vylepšení, který poskakování zhoršoval. V Belgii jsme viděli, že tento problém trápil i Mercedes - ten se musel po pátku vrátit ke starší verzi podlahy a v neděli dokázal zvítězit. Novinky nakonec odstranili také u Aston Martinu či u  Visa Cash App RB týmu.

"Jsme přesvědčení a je jasné, že kvůli 1,5 desetiny se zcela změní vize víkendu. Všechny nás to vede k tomu, že tlačíme na nasazování dílů. Víte přitom, že korelace mezi tím, co děláte v továrně, a tím, co se děje na dráze, není jednoduchá," pokračuje Vasseur.

"Nebylo to jednoduché pro Mercedes, nebylo to jednoduché pro nás, nebylo to od začátku sezóny jednoduché pro ostatní týmy. A my jsme také na hraně vývoje. Myslím, že máme čtyři roky stejná pravidla a je to stále těžší nalézt ty poslední desetiny sekundy," uvažuje šéf Ferrari.

"Znamená to, že když získáte jednu desetinu díky přítlaku, pak ztrácíte tři desetiny v důvěře jezdců či v jejich konzistenci. A to je pak celkově negativní," shrnuje problémy s letošním vývojem vozů, jejichž aerodynamika je založena na přísavném efektu.

"Jsou tak na limitu, že když následujete jiné auto, tak je celá aerodynamika rozhozená. To by také případ Maxe, který jezdil v těsném závěsu v druhém sektoru. Přední pneumatiky trpěly a opět přišel o vyvážení... Nedalo se předjíždět. A nechápu, proč zkracovali DRS zónu, když to nebylo potřeba. Předjíždění se přitom stává tak obtížné!" přidává po Belgii svůj poznatek odborný poradce Red Bullu Helmut Marko. 

Vytisknout

Diskuze: "Poskakování nelze simulovat, dosáhli jsme obrovského pokroku," tvrdí šéf Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 06.08.2024 20:40 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Přes dobrý výsledek nejsou piloti McLarenu spokojeni

PROHLÁŠENÍ po závodě - Radost Leclerca zastínila všechny ostatní

Kevin Magnussen byl po GP Itálie potrestán vlastně dvakrát

Magnussena v Baku neuvidíme, vybodoval se. Sám tvrdí, že svůj trest nechápe

Hrdina dne - Charles Leclerc. Dokázal převézt největší soupeře

GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

Na podobnou pozici nebývá Max Verstappen zvyklý, proto jeho reakce po závodě byla značně rozladěná (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - Red Bull nechce podléhat panice, ale situaci musí řešit

McLareny na své spanilé cestě nijak nepolevily (ilustrační snímek)

V kvalifikaci McLaren ovládl v Itálii první řadu, Norris po sedmi dnech zajel další pole-position

Lewis Hamilton s Toto Wolff se mohli usmívat i po třetím tréninku

Red Bull dál tápe, poslední trénink ovládl Mercedes

Kevin Magnussen způsobil svým kolegům jedenáctiminutovou pauzu

Druhý trénink opět provázela červená vlajka, nejvýš vyskočil Hamilton + VIDEO

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (10:30 - 11:30)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (13:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jonathan Wheatley je další důležitou osobou opouštějící Red Bull

Red Bull chce další odchod v manažerské oblasti řešit z vlastních zdrojů

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

  2. "Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud