Mercedes o nových motorech: Skvělý zvuk i krouticí moment, F1 bude znovu na špici (+ foto)

iM2, 12. ledna 2013, 20:48 Google+

Mercedes Benz včera odtajnil první fotku nově připravovaného motoru pro F1. Jedna se o motor 1,6l s turbem, jehož zkoušky již probíhají na dynamometru v Brixworthu. Podle Mercedesu se můžeme těšit na velmi zajímavou éru, která v roce 2014 F1 čeká.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 15.01. 18:28) Napište svůj názor
Motory

Motory | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Andy Cowell, výkonný ředitel Mercedes-Benz High Performance Engines, odmítá, že by nové motory nevytvářely takový zvuk, jako současné V8. Podle jeho slov to bude pro fanoušky skvělá podívaná a pro jezdce velká výzva: "Motory budou dostatečně hlučné a myslím, že jejich zvuk se bude líbit. Frekvence bude vyšší, turbo bude točit až 125 000 otáček za minutu, takže myslím, že budou hlasité. Při testech na dynamometru potřebujete ochranu uší."

"I pro závodníky to bude nové. Nové motory budou vyhovovat jezdcům, kteří umějí přemýšlet - zvláště na výjezdu ze zatáček. Síla na výjezdu ze zatáček bude převyšovat grip, který budou mít jezdci k dispozici. To je něco, co si všichni užíváme. Navíc nové motory vrátí F1 na vrchol co se týče technologie. To je to, co chtějí fanoušci."

Podle technického ředitele Red Bullu, Adriana Neweyho, budou motory rozhodujícím faktorem v sezoně 2014. Podle Cowella je ještě stále brzy na to, aby se dalo posoudit, jak velkou roli motory budou hrát. Jejich důležitost ale vzroste, což jako zástupce výrobce vítá: "Motor se opět vrátí do motorsportu, ale jak moc, to uvidíme v sezoně 2014."


Žhavá novinka, kterou Mercedes veřejnosti ukázal teprve včera...

Nové pohonné jednotky budou produkovat, podobně jako současné motory, zhruba 750 koňských sil, ale větší počet koní půjde ze systému pro rekuperaci energie. Současné KERS produkuje 80 koní na dobu 6,7s po dobu jednoho kola. Nové ERS poskytnou jezdci až 161 koní na 33,3s na kolo. "Momentálně je těžké být rychlý bez KERS, ale od roku 2014 bude naprosto nemožné jezdit bez ERS," podotýká Cowell.

Nový motor si ve skupině novinářů prohlížel také James Allen, který se s námi podělil o své poznatky: "Nové motory budou mít o 15 % méně pohyblivých částí. Blok motoru V6 vypadá vyšší. Celkově tedy člověku nepříjde, že by byl motor o moc menší, než staré V8. Nové motory budou mít větší kroutící moment, což se projeví hlavně na výjezdu ze zatáček. To vyvíjí tlak na Pirelli.

Výrobci se domluvili na homologaci motorů do 1. března 2014, takže ještě mají dost času na jejich vývoj. Značky musí výrazně zapracovat na spotřebě paliva. Od roku 2014 budou mít jezdci na startu maximálně 100 kilo paliva, dnes mají zhruba 150 kilo. To znamená, že se spotřeba musí snížit o 33 %, tedy pokud chtějí udržet stejný výkon jako mají dnes. Inženýři se také musí vypořádat s přímým vstřikováním pod tlakem 500 barů."


Aktuální motor Mercedesu (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Dále se také Allenon zmínil o ERS: "Jezdci dnes v průměru jedou na plný plyn více než 50 % kola, to znamená, že nové ERS bude mít výrazný vliv na výkonnost. Nové motory budou mít pouze jeden výfuk, který bude ústit před zadním křídlem. Výfuk bude foukat plyny na difuzor, což bude velká výzva. Bude zajímavé sledovat, jak se s tím týmy vyrovnají. Každý jezdec také bude mít pouze 5 motorů na sezonu (momentálně jich má 8). Pokud dojde k poruše na ERS, turbu, bateriích nebo čemkoliv, trest za použití 6. motoru bude posun o 10 míst na startovním roštu.

Pokud současné motory vydrží zhruba 2 000 km, nové budou muset vydržet 4 000 km, což znamená, se budou moci používat i v Le Mans. Mercedes plánuje dodávat motory v sezoně 2014 dvěma zákaznickým týmům (momentálně McLaren a Force India) a své hlavní stáji z Brackley."

Vytisknout

Diskuze: Mercedes o nových motorech: Skvělý zvuk i krouticí moment, F1 bude znovu na špici (+ foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 15.01.2013 18:28 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Force India

Di Restu překvapuje, že ještě nezná jméno svého týmového kolegy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  6. SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud