Mercedes o nových motorech: Skvělý zvuk i krouticí moment, F1 bude znovu na špici (+ foto)

iM2, 12. ledna 2013, 20:48 Google+

Mercedes Benz včera odtajnil první fotku nově připravovaného motoru pro F1. Jedna se o motor 1,6l s turbem, jehož zkoušky již probíhají na dynamometru v Brixworthu. Podle Mercedesu se můžeme těšit na velmi zajímavou éru, která v roce 2014 F1 čeká.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 15.01. 18:28) Napište svůj názor
Motory

Motory | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Andy Cowell, výkonný ředitel Mercedes-Benz High Performance Engines, odmítá, že by nové motory nevytvářely takový zvuk, jako současné V8. Podle jeho slov to bude pro fanoušky skvělá podívaná a pro jezdce velká výzva: "Motory budou dostatečně hlučné a myslím, že jejich zvuk se bude líbit. Frekvence bude vyšší, turbo bude točit až 125 000 otáček za minutu, takže myslím, že budou hlasité. Při testech na dynamometru potřebujete ochranu uší."

"I pro závodníky to bude nové. Nové motory budou vyhovovat jezdcům, kteří umějí přemýšlet - zvláště na výjezdu ze zatáček. Síla na výjezdu ze zatáček bude převyšovat grip, který budou mít jezdci k dispozici. To je něco, co si všichni užíváme. Navíc nové motory vrátí F1 na vrchol co se týče technologie. To je to, co chtějí fanoušci."

Podle technického ředitele Red Bullu, Adriana Neweyho, budou motory rozhodujícím faktorem v sezoně 2014. Podle Cowella je ještě stále brzy na to, aby se dalo posoudit, jak velkou roli motory budou hrát. Jejich důležitost ale vzroste, což jako zástupce výrobce vítá: "Motor se opět vrátí do motorsportu, ale jak moc, to uvidíme v sezoně 2014."


Žhavá novinka, kterou Mercedes veřejnosti ukázal teprve včera...

Nové pohonné jednotky budou produkovat, podobně jako současné motory, zhruba 750 koňských sil, ale větší počet koní půjde ze systému pro rekuperaci energie. Současné KERS produkuje 80 koní na dobu 6,7s po dobu jednoho kola. Nové ERS poskytnou jezdci až 161 koní na 33,3s na kolo. "Momentálně je těžké být rychlý bez KERS, ale od roku 2014 bude naprosto nemožné jezdit bez ERS," podotýká Cowell.

Nový motor si ve skupině novinářů prohlížel také James Allen, který se s námi podělil o své poznatky: "Nové motory budou mít o 15 % méně pohyblivých částí. Blok motoru V6 vypadá vyšší. Celkově tedy člověku nepříjde, že by byl motor o moc menší, než staré V8. Nové motory budou mít větší kroutící moment, což se projeví hlavně na výjezdu ze zatáček. To vyvíjí tlak na Pirelli.

Výrobci se domluvili na homologaci motorů do 1. března 2014, takže ještě mají dost času na jejich vývoj. Značky musí výrazně zapracovat na spotřebě paliva. Od roku 2014 budou mít jezdci na startu maximálně 100 kilo paliva, dnes mají zhruba 150 kilo. To znamená, že se spotřeba musí snížit o 33 %, tedy pokud chtějí udržet stejný výkon jako mají dnes. Inženýři se také musí vypořádat s přímým vstřikováním pod tlakem 500 barů."


Aktuální motor Mercedesu (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Dále se také Allenon zmínil o ERS: "Jezdci dnes v průměru jedou na plný plyn více než 50 % kola, to znamená, že nové ERS bude mít výrazný vliv na výkonnost. Nové motory budou mít pouze jeden výfuk, který bude ústit před zadním křídlem. Výfuk bude foukat plyny na difuzor, což bude velká výzva. Bude zajímavé sledovat, jak se s tím týmy vyrovnají. Každý jezdec také bude mít pouze 5 motorů na sezonu (momentálně jich má 8). Pokud dojde k poruše na ERS, turbu, bateriích nebo čemkoliv, trest za použití 6. motoru bude posun o 10 míst na startovním roštu.

Pokud současné motory vydrží zhruba 2 000 km, nové budou muset vydržet 4 000 km, což znamená, se budou moci používat i v Le Mans. Mercedes plánuje dodávat motory v sezoně 2014 dvěma zákaznickým týmům (momentálně McLaren a Force India) a své hlavní stáji z Brackley."

Vytisknout

Diskuze: Mercedes o nových motorech: Skvělý zvuk i krouticí moment, F1 bude znovu na špici (+ foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 15.01.2013 18:28 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Force India

Di Restu překvapuje, že ještě nezná jméno svého týmového kolegy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud