Vůz i motor Ferrari pro rok 2022 obsahují "spoustu inovací," pochvaluje si Binotto. Kdy je představí?

Petr Hlawiczka, 23. prosince 2021, 06:00 Google+

Nový monopost Ferrari připravený pro přelomovou sezónu 2022 bude podle ředitele Mattii Binotta v mnoha ohledech inovativní. Rudá stáj jej slavnostně představí v polovině února.

Počet komentářů:  20 komentářů (Poslední 25.12. 20:55) Napište svůj názor
Prezentace Ferrari

Prezentace Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Scuderia se po mizerném ročníku 2020 letos zotavila, když mezi konstruktéry dosáhla na třetí příčku za Mercedesem a Red Bullem. Ve Formuli 1 začnou od příští sezóny platit nová pravidla, týmy proto stavějí zcela nové monoposty. To nabízí příležitost polepšit si v pořadí a vítězně se prosadit na čele.

Ferrari se snaží se svým novým vozem podle Binotta posunout své hranice: "Když se podíváte na auto a pohonnou jednotku pro rok 2022, tak věřte mi, obsahují spoustu inovací. Myslím, že způsob, jakým celý tým inženýrů přistoupil k nové konstrukci, novému projektu a pravidlům pro roku 2022 nenavazující na ta předchozí, je rozhodně otevřenější než dříve."

"Dokážu to hodnotit pohledem na samotné auto, na to, jaké dělá pokroky a rozhodně podle množství inovací, které jsme do něj vložili," zdůrazňuje šéf italského týmu, který chce od příštího roku opět útočit na vítězství v závodech a pravidelně porážet Mercedes či Red Bull.

img-responsive

Mattia Binotto si pochvaluje inovace svého týmu - budou na soupeře stačit? | foto: Scuderia Ferrari

Čeho se slibované inovace dotýkají? "Pohonná jednotka se hodně liší od té současné, s výjimkou hybridní části - tu jsme nasadili v roce 2021 s ohledem na tok, jaká budou pravidla pro rok 2022. Dojde k určitým změnám kvůli pravidlům, protože FIA vyžaduje více senzorů ve všech systémech pro lepší dohled. Ale systém je celkově velmi podobný tomu, který máme a se kterým jsme závodili ke konci sezóny," odpovídá Binotto.

"Ale musím říci, že zbytek, obzvlášť motor s vnitřním spalováním, je hodně odlišný. Máme nové palivo, které z 10 % tvoří etanol, což poněkud hodně mění spalování. Ztrácíme víceméně 20 koní, což vypovídá o tom, že se spalování změnilo. Ve vývoji pohonné jednotky se tedy objevily příležitosti a my jsme ji hodně změnili," odhaluje švýcarský šéf stáje z Maranella.

A co samotné šasi, jehož váha naroste na 795 kg? "Myslím, že jsme k vývoji přistoupili opravdu s otevřenou myslí. A když se dívám na koncept vozu, na to, co bylo možné a co ne, tak nejde jen o vnější křivky, ale také o to, co jste mohli provést pod kapotou, pokud jde o uspořádání, návrh zavěšení či celé architektury včetně pohonné jednotky a její architektury.

img-responsive

Ferrari sezónu zakončilo úspěšně - vybojovalo 3. příčku mezi konstruktéry | foto: Scuderia Ferrari

"Myslím, že tým dospěl k významným inovacím a celková konstrukce, kterou nyní finalizujeme, se hodně liší od projektu pro rok 2021," poznamenává Binotto  na tradičním vánočním večírku.

"Auto představíme uprostřed února. Ještě jsme nerozhodli o konkrétním datu - dojde k tomu někdy mezi 16. a 18. únorem. Uzavřeme to v příštích týdnech," slibuje. Vývoj podle něj probíhá podle plánu, jméno nový monopost ještě nemá.

"Víme, že nemáme žádné reference od ostatních a soupeřů. To je to nejtěžší - nemáme žádné vedení, pokud jde o to, co se děje u ostatních. Důležité pro mě je ale to, že dosahujeme svých cílů a postupujeme podle plánu. Víme, že změna v pravidlech je velkou příležitostí, a to platí i pro nás," dodává šéf Ferrari, jenž potvrdil také nového rezervního jezdce, který pochází z jejich akademie: Micka Schumachera.

Vytisknout

Diskuze: Vůz i motor Ferrari pro rok 2022 obsahují "spoustu inovací," pochvaluje si Binotto. Kdy je představí?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 20, poslední 25.12.2021 20:55 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 20 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

Oscar Piastri vyhrál podivný trénink v Suzuce

První trénink přerušen po nehodě, v druhém se víc stálo než jezdilo. Vyhrál ho Piastri

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Christian Horner a Max Verstappen v tréninku ve Španělsku

Red Bull prodloužil smlouvu s jedním ze strůjců svého úspěchu. Na jak dlouho?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

  2. Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

  3. KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

  4. PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

  5. GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

  6. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud