"Ultra-úzké bočnice byly naším 1. konceptem," říká Haas. Podle Ferrari na nich moc nezáleží

Petr Hlawiczka, 16. března 2022, 07:00 Google+

Mercedes svým konceptem ultra-úzkých bočnic během testování v Bahrajnu překvapil, podle soupeřů ale nemusí jít o nejvýhodnější řešení. I Haas se tímto řešením zabýval již u svého prvotního návrhu, poté jej zavrhl. Ferrari naopak využívá maximální šířku bočnic, podle něj však na nich až tolik nezáleží - důležité je to, co se děje pod nimi.

Počet komentářů:  177 komentářů (Poslední 18.03. 15:50) Napište svůj názor
George Russell s inovovaným Mercedesem W13 v Bahrajnu

George Russell s inovovaným Mercedesem W13 v Bahrajnu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Zatímco v padoku mezi médii sklízely Stříbrné šípy první den testů v Bahrajnu obdiv, někteří ze soupeřů příliš překvapení nebyli. Aerodynamické oddělení nejpomalejšího týmu loňské sezóny tento nápad zkoumalo již loni v červenci, poté se však rozhodli pro jiné řešení bočnic.

"Přesně tento koncept byl naším prvním návrhem. Měli jsme ho v aerodynamickém tunelu loni v červenci a již tehdy jsme si uvědomovali, že přináší výhody v pomalých zatáčkách," popisuje po testech šéf Haasu Günther Steiner.

Proč jej tedy dále nerozvíjeli? "Pokud jde ale o celkový balík, viděli jsme větší potenciál v širokých bočnicích," vysvětluje 56letý držitel italského i amerického občanství.

Porovnání Ferrari F1-75 s širokými bočnicemi (vlevo) s Mercedesem W13 s ultra-úzkými bočnicemi

Porovnání Ferrari F1-75 s širokými bočnicemi (vlevo) s Mercedesem W13 s ultra-úzkými bočnicemi | zdroj: Formula1.com

Je pravdou, že se Mercedes se svým vozem během testů trápil. Auto bylo nervózní, poskakovalo, piloti do zatáček často probržďovali a stěžovali si na velkou nedotáčivost. Poslední dva dny se ale zlepšovalo a vzhledem ke zdrojům tohoto týmu a zkušenostem z posledních let jej není radno vylučovat z boje o titul. I pokud by jejich vůz W13 neměl v prvním závodě na vítězství, jak nám stáj tvrdí, tak určitě bude mít potenciál na velké zlepšení v průběhu sezóny.

Pokroky nicméně čekáme u všech, jelikož nová generace monopostů je teprve na počátku svého vývoje. I šéf výkonnosti Aston Martinu Tom McCullough prohlásil, že už chystají úplně odlišné auto AMR22: "Auto, které jste teď viděli, není nic ve srovnání s tím, které máme v aerodynamickém tunelu."

Ferrari by na tom každopádně na počátku mělo být velmi dobře. Ultra-úzké řešení bočnic loni také zkoumalo. S jakým výsledkem? "Věnovali jsme čas těmto konceptům, abychom přišli na ten nejlepší kompromis. Z toho, co víme, a na základě našich testů, je nejlepší to řešení, které jsme zvolili," popisuje šéf jeho Mattia Binotto.

img-responsive

Ferrari očekává, že bude v Bahrajnu konkurenceschopné, i když možná ne nejrychlejší | foto: Scuderia Ferrari

"Opakuji, že tou hlavní částí aerodynamické výkonnosti těchto aut je přísavný efekt, horní část není rozhodující. Tou je podlaha. Podlaha vám zaručuje 80 - 90 % výkonnosti, zbytek ovlivňuje posledních pár desetin," vysvětluje šéf Ferrari.

Co očekává od svého týmu tento víkend v Bahrajnu poté, co vyloučil roli favorita? "Myslím, že budeme hned konkurenceschopní... Nevím, jestli budeme o dvě desetiny napřed či pozadu. Red Bull je velmi silný. Max asi bude před námi," odpovídá.

Podle svých měření jsou před Mercedesem i v oblasti výkonu pohonné jednotky: "Loni jsme na konkurenci ztráceli 25 koní. Zkoušeli jsme to teď vypočítat na základě přibližných dat - jsme na stejné úrovni, možná trochu napřed," těší Binotta.

Vytisknout

Diskuze: "Ultra-úzké bočnice byly naším 1. konceptem," říká Haas. Podle Ferrari na nich moc nezáleží

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 177, poslední 18.03.2022 15:50 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 177 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Carlos Sainz s Ferrari F1-75 během testů v Bahrajnu

Ferrari na vítězství v závodech prý ještě nemá, Alpine chce v kvalifikaci…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

  2. "Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

  4. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

  6. Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud