Ferrari s nasazením nového motoru riskovalo. Proč chce Binotto pár posledních závodů vynechat?

PH, 14. října 2021, 08:00 Google+

Šéf Ferrari Mattia Binotto připustil, že Ferrari s nasazením nové pohonné jednotky v posledních závodech trochu zariskovalo. Zároveň oznámil, že s týmem neodletí na nejméně dva zámořské závody ve zbytku sezóny 2021.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 14.10. 21:24) Napište svůj názor
Charles Leclerc dostal nový motor v Rusku

Charles Leclerc dostal nový motor v Rusku | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Italská stáj vstoupila do sezóny s pohonnou jednotkou, která nebyla celá úplně nová. Na nasazení jejího nového hybridního systému čekalo až na její poslední fázi. V Rusku se ho dočkal Charles Leclerc, Carlos Sainz následoval minulý víkend v Turecku - oba za to byli potrestáni odsunem na konec startovního roštu.

Scuderia letos bojuje s McLarenem o třetí příčku v šampionátu konstruktérů, po poslední velké ceně na něj ztrácí jen 7,5 bodů. Každý kilowatt výkonu navíc je tedy v těsné bitvě znát. Podle Binotta, je však hlavním důvodem nasazení nových komponent získání zkušeností před přelomovou sezónou 2022, byť se to neobešlo bez určitého rizika.

"Když jsme ho nasadili v Soči, naším prvním cílem bylo pokusit se rozšířit naše zkušenosti s výhledem na roku 2022. Proto jsme ho nasadili co nejdříve. Spěchali jsme s tím a také určitým způsobem riskovali, rizika jsme ale pečlivě posuzovali," říká šéf Ferrari.

Stav použitých součástí pohonných jednotek před Velkou cenou Spojených států 2021

Stav použitých součástí pohonných jednotek před Velkou cenou Spojených států 2021 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Samozřejmě je pro nás prvořadé najet kilometry na dráze a získat vlastní zkušenosti před rokem 2022, kdy budou pohonné jednotky zmrazeny. To pro nás bylo klíčové a celým důvodem," popisuje Binotto, jemuž se ale vyšší výkon pochopitelně hodí také v souboji s McLarenem.

Kolik s novým hybridním systémem získali, to nicméně odmítá prozradit: "Poskytuje nám drobnou výhodu, ale nechci ji kvantifikovat v čase na kolo, protože to záleží na okruhu. Nejde čistě jen o výkon spalovacího motoru, jde o rekuperaci energie, je to tedy trochu komplexnější. Rozhodně nám to ale výhodu poskytuje."

"Když se podíváte i na kvalifikaci Charlese, zajel čtvrtý nejrychlejší čas. Za ním to bylo velmi těsné. Jsem si jistý tím, že nebýt té specifikace, tak bychom o pár pozic přišli," odhaluje Binotto po úspěšném závodu v Turecku, kde chyběl.

img-responsive

Charles Leclerc vybojoval v kvalifikaci čtvrté místo, to udržel také v následující Velké ceně Turecka za deště | foto: Scuderia Ferrari

A be zbytku sezóny vynechá ještě další velké ceny, protože chce osobně dohlížet na práci na zcela novém monopostu v kritické fázi jeho vývoje. Na místě jej v těch případech bude zastupovat sportovní ředitel Laurent Mekies.

"Kalendář se samozřejmě od začátku hodně změnil, proto jsem také měnil plány, ale Turecko v nich bylo od počátku. Vynechám ještě dva další závody před koncem sezóny - momentálně to plánuji udělat v Mexiku a v Brazílii. Ale ještě uvidíme," oznamuje 51letý Švýcar.

"Důvodem je dlouhé cestování, jak si dokážete představit u zámořského Mexika a Brazílie, zatímco zde v Maranellu je co dělat, máme opravdu spoustu práce. Je třeba řídit celý tým - šasi i pohonnou jednotku a celou organizaci. A pokud jde o vývoj pro rok 2022, jsme rozhodně v kritické fázi, kdy se čas pro všechno neustále krátí," dodává Binotto.

Stav šampionátu konstruktérů po GP Turecka 2021

Stav šampionátu konstruktérů po GP Turecka 2021 | zdroj: FIA

Vytisknout

Diskuze: Ferrari s nasazením nového motoru riskovalo. Proč chce Binotto pár posledních závodů vynechat?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 14.10.2021 21:24 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy pro Red Bull

Red Bull od roku 2026 nebude moci využívat duševního vlastnictví Hondy v oblasti motorů

Mick Schumacher v Holandsku

Schumacher? Ve Ferrari může dosáhnout velkých úspěchů, věří Capito

Adrian Newey se po nehodě na kole a několika operacích vrací k práci v F1

Newey se vrací po vážné nehodě. "Hned poznal, co je příčinou problémů s nastavením," popisuje Marko

Lewis Hamilton v nešťastné Belgii, kde byl klasifikován jako třetí za Georgem Russellem

"Hamilton to bude mít s Russellem těžší než s Bottasem. Pokud mu dá Mercedes dobré auto," usuzuje Alonso

Sebastian Vettel se svou trofejí za druhé místo po závodě v Baku

Vettel kritizuje rostoucí počet závodů. F1 by se podle něj měla zamyslet

kyber kriminalita

INCORP žaluje programátora Borise Vala

Krátce po startu Velké ceny Británie 2021

Souboj o bronz mezi konstruktéry? Webber porovnává oba soupeře

Max Verstappen a Sergio Pérez poté, co se oba dostali v Turekcu na pódium

"Verstappen nemá žádnou slabinu," chválí svého týmového kolegu Pérez

Dr. Helmut Marko s trofejí po GP Štýrska

Musíme něco udělat, burcuje Marko. Zneklidňuje ho motor rivala

  • Pátek

    • 1. Trénink (18:30 - 19:30)
    • 2. Trénink (22:00 - 23:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (20:00 - 21:00)
    • Kvalifikace (23:00)
  • Neděle

    • Závod (21:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. HAMILTON, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mick Schumacher během testů s Ferrari

"Schumacherův syn v F1, to je něco zvláštního!" Alonso chválí Micka, za…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Newey se vrací po vážné nehodě. "Hned poznal, co je příčinou problémů s nastavením," popisuje Marko

  2. "Hamilton to bude mít s Russellem těžší než s Bottasem. Pokud mu dá Mercedes dobré auto," usuzuje Alonso

  3. Musíme něco udělat, burcuje Marko. Zneklidňuje ho motor rivala

  4. "Verstappen nemá žádnou slabinu," chválí svého týmového kolegu Pérez

  5. Souboj o bronz mezi konstruktéry? Webber porovnává oba soupeře

  6. INCORP žaluje programátora Borise Vala

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud