"Souboje s Maxem letos nejsou tak agresivní," říká Leclerc. Ferrari eliminovalo výhodu Red Bullu, co bude s motorem?

Petr Hlawiczka, 15. července 2022, 06:00 Google+

Souboje s Maxem Verstappenem nejsou podle Charlese Leclerca letos tak vypjaté jako v minulé sezóně. Ferrari přitom znovu nabírá dech poté, co se mu podařilo s novým zadním křídlem stáhnout náskok Red Bullu v maximálních rychlostech na rovinkách.

Počet komentářů:  30 komentářů (Poslední 22.07. 13:13) Napište svůj názor
Start závodu v Rakousku: Verstappen před Leclercem

Start závodu v Rakousku: Verstappen před Leclercem | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Holandský pilot vede šampionát s náskokem 38 bodů, v této sezóně přitom svedl již několik těsných duelů se svým nejbližším pronásledovatelem z Ferrari. Naposledy během Velké ceny Rakouska jej Leclerc předjel hned třikrát, ani jednou přitom nedošlo ke kontaktu jako minulý rok.

"Souboje s Maxem miluji. Známe se velmi dlouho, vždy jde o závodění na hraně. Mohli byste namítnout, že letos jsou mezi námi o něco méně agresivní než obvykle. Za ta léta jsme ale vyspěli, známe navzájem své slabiny - známe se tedy velmi dobře, a to je vzrušující. Mezi námi je ale spousta respektu," popisuje Leclerc, jenž se po osmi závodech konečně dočkal dalšího vítězství.

Ferrari nabírá na síle
Od dubna, kdy triumfoval v Austrálii, se toho podle něj hodně změnilo: "Nasadili jsme nový balík v Barceloně, další pak přišel v Silverstone. A vždy fungovaly. Myslím, že výkonnost máme od Austrálie skvělou," pokračuje pilot Ferrari.

img-responsive

Charles Leclerc na pódiu po vítězství v Rakousku | foto: Red Bull Content Pool

"Ale kromě Miami, kde jsme možná byli ve srovnání s Red Bullem trochu pozadu, jsme v posledních pěti závodech byli velmi silní, jen jsme nedokázali poskládat vše dohromady. Takže jo, je to skvělé, že jsme se teď konečně z mé strany dočkali normálního závodu," pochvaluje si 24letý Monačan.

"Myslím, že Barcelona byla jedním z těch závodů, kde jsme byli velmi silní. Velmi silní jsme byli i v Monaku, ale od té doby to je poprvé, co jsme vlastně byli znatelně rychlejší. Není to překvapením, protože pracujeme velmi tvrdě," popisuje Leclerc úsilí Scuderie při práci na vývoji letošního vozu F1-75.

Nové zadní křídlo pomohlo eliminovat klíčovou výhodu Red Bullu
Jedna z věcí, která jim hodně pomohla, bylo nasazení nového zadního křídla s efektivnějším systémem pro snížení odporu (DRS) pro nižší přítlak v Kanadě. Do té doby sice Ferrari bylo silné v zatáčkách, ale v maximální rychlosti na rovinkách na Red Bull hodně ztrácelo. V závodech jej kvůli tomu často nemohlo předjet.

img-responsive

Pohonná jednotka a nové zadní křídlo vozu Ferrari F1-75 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Proti Red Bull jsme byli v oblasti maximálních rychlostí v nevýhodě, o tom není pochyb - obzvlášť v DRS zónách. Hodně jsme na tom pracovali. Proto přišlo nové zadní křídlo, které jsme představili u Charlese v Kanadě a které od Británie máme na obou vozech. S ním jsme jednoduše stáhli náskok v oblasti rychlosti. Stále mají drobnou výhodu, ale už je velmi malá nebo zanedbatelná," říká šéf týmu Mattia Binotto.

Křídlo je efektivní, s jeho nasazením tedy nedošlo k obětování přítlaku: "Je určeno pro průměrnou úroveň přítlaku, podobnou tomu, co jsme použili například v Miami nebo v Austrálii, na těchto tratích. Udržujeme si tedy úroveň přítlaku a budeme pracovat na efektivitě, abychom měl efektivnější zadní křídlo," prozrazuje Claudio Albertini, šéf závodních činností.

Ferrari společně s novým zadním křídlem sáhlo také po změně světlé výšky - ke kompromisu, který jim pomohl omezit poskakování a zlepšit výkonnost vozu zejména díky lepšímu managementu pneumatik.

Výsledkem je lepší distribuce tlaku pod podlahou, což se podepisuje také na dobré trakci při výjezdu ze zatáček. Společně s vysokým výkonem motoru jde o silné zbraně, které jim v Rakousku zajistily převahu nad Red Bullem.

Spolehlivost pohonné jednotky vzbuzuje obavy
Musí však zlepšit spolehlivost, pohonné jednotky italské stáji často odcházejí, naposledy na to doplatil Carlos Sainz, jenž v příští závodě bude muset zřejmě nasadit novou i za cenu penalizace. Tentokrát byl na vině motor s vnitřním spalováním (ICE), podobně jako u Leclerca, když vedl GP Ázerbájdžánu.

"Myslím, že zatím máme teprve dvě selhání motoru. Samozřejmě selhání pohonných jednotek bylo více, ale pokud jde o motor s vnitřním spalováním, pak byla dvě. Velmi pravděpodobně se stalo totéž, co Charlesovi v Baku," kroutí hlavou Binotto.

"Určitě to vzbuzuje obavy. Ale lidé v Maranellu pracují velmi tvrdě na nápravě. Zatím to nebylo vyřešeno a samozřejmě zkoumáme, co se stalo Carlosovi, ale zatím jsme to nevyřešili. Máme však nové komponenty a vím, jak usilovně pracují, jak jsou dobří. Můžu se na ně spolehnout, že to brzy vyřeší, snad co nejdříve," dodává šéf Ferrari.

Vytisknout

Diskuze: "Souboje s Maxem letos nejsou tak agresivní," říká Leclerc. Ferrari eliminovalo výhodu Red Bullu, co bude s motorem?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 22.07.2022 13:13 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 30 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll a Guanyu Zhou ve vzájemném duelu v Brazílii

Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Vettel, Sebastian

Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem

Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

Po sezóně se v Abú Zabí opět testuje

Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen s Red Bullem RB18

"Nečekaně jsme ztráceli už po 2 kolech," přiznává Max. Jaká vylepšení chystá…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

  2. Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

  3. Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

  4. Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

  5. Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

  6. Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud