"Racing Point mi začíná věci tajit," prozrazuje zhrzený Pérez. O rozchodu mi "nikdo nic neřekl"

Petr Hlawiczka, 25. září 2020, 06:30 Google+

Sergio Pérez je velmi zklamaný ze zákulisního vývoje u Racing Pointu, s nímž se po sezóně bude muset rozejít. Příprava na závody už podle něj neprobíhá optimálně, přitom by podle něj mohli dosáhnout ten nejlepší výsledek ve své historii v F1.

Počet komentářů:  17 komentářů (Poslední 26.09. 19:03) Napište svůj názor
Sergio Pérez se s Racing Pointem nerozchází moc v dobrém

Sergio Pérez se s Racing Pointem nerozchází moc v dobrém | foto: Sahara Force India

Sdílejte článek

Před Velkou cenou Toskánska tým oznámil, že se s Mexičanem rozejde. Jeho majitel Lawrence Stroll se rozhodl využít výstupní klauzuli ve smlouvě se svým dlouholetým jezdcem, čímž otevřel dveře pro Sebastiana Vettela z Ferrari.

Pérez do Silverstone přišel v roce 2014, kdy stáj závodila v šampionátu F1 jako Force India, tehdy vedená Vijayem Mallyou. V roce 2018 pomohl týmu k záchraně a souhlasil s převzetím novým konsorciem Racing Pointu. Nyní je nechtěným dítětem, akcionáři Aston Martinu věří v přínot čtyřnásobného šampiona k jejich značce, proto se rozhodli pro Vettela, byť vedení týmu si chtělo mexického pilota ponechat.

Ten byl pochopitelně naštvaný: "Nikdo mi nic neřekl, ale dozvěděl jsem se to a zjistil pár věcí. Konečné potvrzení přišlo ve středu," vzpomíná na oznámení o jeho rozchodu s Racing Pointem, který bude od příští sezóny v F1 závodit jako Aston Martin, zřejmě v zelených barvách.

img-responsive

"Racing Point přede mnou věci skrývá," stěžuje si mexický pilot | foto: Racing Point F1 Team

Hlasitý telefonát majitele Strolla zpečeťující budoucnost jezdců Pérez slyšel přes tenké zdi přilehlého pokoje. Díky tomu se to "dozvěděl," aniž by mu "někdo něco řekl." To k dobré náladě rozhodně nepřispělo. Vettel byl ochoten přestoupit za nízký plat: ročně 1,5 mil. dolarů plus výkonnostní bonusy a peníze ze separátní smlouvy s Aston Martinem, jehož se stane velvyslancem.

Racing Point má podle Péreze potenciál na skvělý výsledek: "Soustředíme se na zbývajících osm závodů. Budou klíčové, každičký bod bude v šampionátu konstruktérů velmi důležitý. Stále můžeme prožít tu nejlepší sezónu v naší historii, pokud skončíme třetí."

Jenže uvnitř už nepanuje dobrá atmosféra: "Myslím, že budeme všichni zklamáni, pokud nedosáhneme na to třetí místo mezi konstruktéry. Jenže od té doby, co jsme se dozvěděli tu zprávu, mají někteří lidé uvnitř týmu tendenci věci tajit, což samozřejmě není skvělé!"

img-responsive

V Mugellu se musel obejít bez vylepšení, přesto porazil obě Ferrari | foto: Pirelli

"Myslím, že momentálně musíme být co nejtransparentnější, abychom zajistili dosažení našich cílů a získali co nejvíce bodů to bude možné," nabádá Pérez inženýry Racing Pointu, jenž má na čtvrté pozici v šampionátu 92 bodů, o 14 méně než třetí McLaren. Ten má možná o něco pomalejší vůz, nicméně dosahuje konzistentnějších výsledků.

Racing Point do Ruska veze velké novinky - nasadí novou zadní část z letošního Mercedesu W11. Jenže tu dostane pouze jeho týmový kolega Lance Stroll, syn kanadského majitele stáje. Preferovaný je kvůli lepšímu postavení v šampionátu, není tedy divu, že nové díly také v Mugellu, zatímco Pérez si na ně musí počkat až do Německa.

"Vzhledem k tomu, jak je pole vyrovnané, pár desetin může udělat velký rozdíl ve vašem konečném výsledku. Přál bych si, abych měl vylepšení už v tomto závodě, ale ze zřejmých důvodů je mít nebudu. Tým usilovně pracuje na tom, aby mi je poskytl další víkend," potvrzuje zklamaný Pérez, jenž v zákulisí jedná o své budoucnosti s několika týmy včetně Red Bullu.

Stav šampionátu konstruktérů po Velké ceně Toskánska 2020

Stav šampionátu konstruktérů po Velké ceně Toskánska 2020 | zdroj: FIA

Vytisknout

Diskuze: "Racing Point mi začíná věci tajit," prozrazuje zhrzený Pérez. O rozchodu mi "nikdo nic neřekl"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 26.09.2020 19:03 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 17 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas po vyhrané kvalifikaci na Nürburgringu

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci na legendárním okruhu

Valtteri Bottas v 1. tréninku v Portimau

Kvalifikaci ovládl po těsném souboji s Hamiltonem Bottas

Lewis Hamilton počas závodu na Nürburgringu

Jediný trénink na italské Imole pro Hamiltona

Sergio Pérez a Max Verstappen po kontaktu v závodě na Monze

"Red Bull nebo nic," přiznává Pérez

Kimi Räikkönen a Antonio Giovinazzi setrvají u italského týmu

Kimi zůstává v F1, Alfa Romeo svou jezdeckou sestavu v roce 2021 nezmění

Charles Leclerc v Portimau

Ferrari musí prokázat, že jeho pokrok nesouvisí jen s vlastnostmi posledních okruhů

Lewis Hamilton po úspěšném závodu na Nürburgringu

Hamilton může zdolat hranici, která se zdá být nepřekonatelná, myslí si bývalý pilot F1

Pierre Gasly se svou trofejí za první místo v závodě na Monze

Gasly má jasno, Albona u Red Bullu nenahradí

Charles Leclerc a Sebastian Vettel počas závodu na Nürburgringu

Necítím úroveň přítlaku, kterou vnímá Charles, zoufá si Vettel. Auta jsou totožná, reaguje Binotto

Alexander Albon při pátečním tréninku v Soči

Albonův konec v Red Bullu je na spadnutí. Na jeho místo se hlásí tři kandidáti

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Romain Grosjean s souboji se svými soupeři v Barceloně

Nula vylepšení, slabý motor Ferrari. Šéf Haasu očekává náročný závěr sezóny

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Albonův konec v Red Bullu je na spadnutí. Na jeho místo se hlásí tři kandidáti

  2. Necítím úroveň přítlaku, kterou vnímá Charles, zoufá si Vettel. Auta jsou totožná, reaguje Binotto

  3. GP PORTUGALSKA: Rekordman Hamilton kraluje

  4. GRAFIA: Startovní rošt v Portugalsku - první řada bez překvapení

  5. "Red Bull nebo nic," přiznává Pérez

  6. Gasly má jasno, Albona u Red Bullu nenahradí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud